ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بازگشت قیمت ها به سایت های خرید و فروش خودرو و املاک

پس از گذشت حدود سه ماه از حذف قیمت ها از وب سایت‌های آگهی آنلاین، اکنون سایت‌های دیوار و شیپور قیمت‌های خودرو و املاک دوباره برای کاربران به نمایش می‌گذارند. پلتفرم باما نیز که بر ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۱:۱۵

پس از گذشت حدود سه ماه از حذف قیمت ها از وب سایت‌های آگهی آنلاین، اکنون سایت‌های دیوار و شیپور قیمت‌های خودرو و املاک دوباره برای کاربران به نمایش می‌گذارند. پلتفرم باما نیز که بر بازار خودرو متمرکز است، اکنون قیمت خودروها را برگردانده است. حذف قیمت‌ها اگرچه در اردیبهشت ماه و اوج فعالیت دلال‌ها در این پلتفرم‌ها، در بازار خودرو و املاک تاثیر مثبتی گذاشت اما در ادامه، بیشتر باعث سردرگمی خریداران املاک و خودرو شد.

از سوی دیگر هفته گذشته «جواد جاویدنیا»، سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور در مصاحبه‌ای با دیجیاتو در پاسخ به چرایی این بلاتکیلفی عنوان کرده بود که حذف قیمت‌ها از این پلتفرم‌ها اقدامی مقطعی از سوی دادستانی کل کشور بوده است. او همچنین گفته بود که اعتقاد دارد اگر پلتفرم‌ها قیمت سقف و کف داشته‌ باشند می‌توانند به شکل جدی تبدیل به تنظیم کننده‌ی بازار شوند.

به گفته جاویدنیا، دادستانی کل کشور از ابتدا مخالف این مسئله بود که قیمت‌ها به صورت دائم برداشته شوند. او می‌گوید تاکیدی که این معاونت به شکل مکتوب و شفاهی داشته، حذف موقت قیمت‌ها به عنوان یک راهکار بوده است. آنطور که جاویدنیا توضیح می‌دهد، پس از اقدام اولیه از سوی دادستانی، چند دستگاه دیگر وارد این حوزه می‌شوند و مسئولیت را به دست می‌گیرند و نتیجه چنین اتفاقی، همین است که هنوز پس از ماه‌ها تکلیف انتشار قیمت‌ها در پلتفرم‌های آگهی مشخص نیست و باید زودتر این مسئله تعیین تکلیف شود.

انتشار مصاحبه دیجیاتو با سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور، باعث شده است تا پلتفرم‌های آگهی آنلاین تصمیم به بازگشت قیمت‌ها بگیرند. هرچند شنیده‌های دیجیاتو حاکی از این است که دستور ارسال شده برای این پلتفرم‌ها جهت حذف قیمت‌ها، صرفاً برای ۴۸ ساعت بوده است.

اکنون باید این تصمیم را اقدامی مناسب در راستای بازگشت شفافیت به بازار خاکستری خرید و فروش در شرایط اقتصادی این روزهای کشور توصیف کرد، چرا که طی چند ماه گذشته، قیمت بسیاری از املاک یا خودروهای دست دوم عملا نامشخص بود و همین امر ضمن تشدید رکود، فضای گل آلودی را برای بهره برداری حداکثری واسطه ها ایجاد کرده بود و موجب نارضایتی خریداران و فروشندگان را فراهم می آورد، اما حالا با بازگشت قیمت‌ها، امید است که شرایط بازار به سمت شفافیت پیش رود و بساط واسطه گران از دو بازار مهم املاک و خودرو برچیده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۷ مرداد ۱۳۹۸

    الان ک من قیمت هارو میبینم جولیتا نهایت ۱ ۲ سال مدلش ۲۰۰ ملیون اختلاف داره حالا مثلا اپتیما ۲۰۱۵ با ۱۶ ارو بگی باز میگی ی فیسی ی اتوپارکی اپل کاری چیزی میبینی روش بازم امروز فرداس ک قیمت هارو بکشن صد برابری روش کل سیستم مشکل داره اون کارشناسی ک قیمت میذاره هم خودش هم دست دلاله خدا لعنتشون کن بجه بودیم میگفتیم گواهی میگیریم ی ماشین میافته زیرپامون صفا سیتی رو بقل میکنیم بزرگتر شدیم گواهی رو گرفتیم دیدم ن همون بچه کوچیکه موندیم

مطالب پیشنهادی