ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیکر هوشمند گوگل و هواوی؛ پروژه ای که به نتیجه نرسید

بر اساس برخی گزارشات پیش از اینکه دولت ترامپ تحریم‌های سفت و سخت خود را علیه هواوی آغاز کند، شرکت چینی با همکاری گوگل در مراحل پایانی تولید یک اسپیکر هوشمند هواوی قرار داشتند. گویا ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

بر اساس برخی گزارشات پیش از اینکه دولت ترامپ تحریم‌های سفت و سخت خود را علیه هواوی آغاز کند، شرکت چینی با همکاری گوگل در مراحل پایانی تولید یک اسپیکر هوشمند هواوی قرار داشتند.

گویا این دو شرکت بزرگ تکنولوژی قرار بوده اسپیکر هوشمند هواوی را سپتامبر امسال (اواخر شهریور) در رویداد تجاری IFA در برلین به صورت رسمی معرفی کرده و فروش آنلاین آن را در آمریکا آغاز کنند. با این حال بعد از جریانات تحریم‌های آمریکا، برنامه‌ها به حالت تعویق در آمد.

اسپیکر هوشمند هواوی

با این اوصاف گوگل و هواوی حداقل یک سال گذشته را مشغول کار روی این محصول جدید بوده‌اند که می‌توانست به دستیار گوگل هم مجهز باشد. بر اساس گزارش The Information گوگل و هواوی در حال یافتن راهکاری برای سازگار کردن گوشی‌های هواوی با اندروید Auto هم بودند.

البته مساله همکاری این دو شرکت برای تولید اسپیکر هوشمند هواوی چندان هم عجیب نیست چرا که قبلا هم شاهد همکاری نزدیک آن‌ها با هم بوده‌ایم. با این حال متوقف شدن این برنامه نشان دهنده تاثیرات عمیق تحریم‌های دولت ترامپ بر خطوط تولید هواوی است.

در حال حاضر با اینکه گفته می‌شود ترامپ و شی جین پینگ به توافقاتی دست پیدا کرده‌اند که شاید از شدت تحریم‌های هواوی کم کند، با این حال روابط بین این شرکت با غول‌های تکنولوژی آمریکا احتمالا برای همیشه دچار تغییرات گسترده‌ای خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی