ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برنامه تقویت ریاضی
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن Math Tricks Workout؛ کارگاه تقویت ذهن

اجازه بدهید از همین ابتدا کلیشه‌هایی مثل تشریح کاربردهای مشتق و انتگرال در زندگی و «ریاضی درس شیرینی است» و ... را کنار بگذارم و اصل مطلب را به شما بگویم: Math Tricks Workout اپلیکیشنی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

اجازه بدهید از همین ابتدا کلیشه‌هایی مثل تشریح کاربردهای مشتق و انتگرال در زندگی و «ریاضی درس شیرینی است» و ... را کنار بگذارم و اصل مطلب را به شما بگویم: Math Tricks Workout اپلیکیشنی «ضروری» برای همه ماست.

حقیقت امر این است که خیلی‌ها دید خوبی نسبت به ریاضی ندارند که شاید دلیلش درک پایین از این شاخه علمی باشد. اما اگر به نقش و تأثیرات مهم ریاضی در جنبه‌های مختلف زندگی آگاه هستید و نمی‌خواهید در آن ضعیف بمانید، باید برایش کاری کنید. خوشبختانه روش‌هایی هست که بتوان مهارت‌‌های ریاضی را ارتقاء داد که یکی از این روش‌ها بازی و ریاضیست؛ چیزی که اپلیکیشن Math Tricks Workout استادانه به آن می‌پردازد.

محصول وبسایت JustQuant اپلیکیشن ساده‌ای است که ترفندها و مهارت‌های ریاضی را به شما می‌آموزد که عمدتا روش‌های خلاقانه ضرب و جمع و تقسیم و تفریق هستند. به طور مثال این که بتوانید دو عدد سه رقمی را طوری با هم جمع ببندید که نیازی به کاغذ و قلم و ماشین حساب نباشد.

برنامه تقویت ریاضی

اپلیکیشن برای آنکه این مفاهیم را در ذهنتان جا بیندازد چنین رویکردی دارد: اول به شما با انواع مثال آموزش می‌دهد و سپس شما را به یک چالش، یعنی آزمون دعوت می‌کند. هر چالش هم اهدافی دارد که باید تلاش کنید به آن‌ها برسید.

مثلا یکی از چالش‌ها این است که ضرب چند عدد دو رقمی در هم را زیر 60 ثانیه انجام دهید تا امتیاز کامل بگیرید، که البته جزو ساده‌ترین‌هاست و هر چه جلوتر بروید سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. نکته مثبت در مورد Math Tricks Workout این است که چالش‌هایش پایان ناپذیرند، چرا که هر بار سراغشان بروید اعداد جدیدی سر کار می‌‌آیند و این یعنی اگر تنوع ترفندها کم باشد (که یکی از ایرادات این اپ به شمار می‌آید) حداقل از تکراری بودن چالش‌ها حوصله‌تان سر نمی‌رود.

بعضی ترفندهای اپلیکیشن شاخص هستند. نحوه ضرب در 11، گرفتن جذر اعداد منتهی به 5، ضرب اعداد نزدیک به 100، جمع و تقسیم اعداد دو و سه رقمی از چپ به راست، ضرب ستونی و ضرب اعداد چند رقمی به شیوه صلیبی (Crosswise) و گرفتن جذر اعداد دو یا سه رقمی به روش مربع کامل بعضی از این ترفندها هستند که درجات سختی متفاوتی دارند. قطعا با یاد گرفتن این ترفندها مریم میرزاخانی نمی‌شوید اما تأثیرات این کار در باز شدن ذهنتان را احساس خواهید کرد.

برنامه تقویت ریاضی

Math Tricks Workout رایگان است و برای همیشه رایگان باقی می‌ماند، و این یعنی در صورت اتصال به اینترنت باید بنرهای تبلیغاتی را در محیطش تحمل کنید. هر چند تبلیغات اپلیکیشن از آن جنس تبلیغاتی هستند که وجودشان خللی در کار شما ایجاد نمی‌کند و به آسانی می‌شود نادیده‌شان گرفت.

اگر از تبلیغات به عنوان یک مشکل چشم‌پوشی کنید، شاید فقط یک مسئله تأسف بار برایتان باقی بماند و آن هم اینکه Math Tricks Workout چیزی به اسم رقابت آنلاین ندارد. اپلیکیشن در ذات خود برای استفاده آفلاین و یک نفره طراحی شده که نمی‌توان به آن خرده‌ای گرفت، اما تصور کنید که اگر برای یادگیری مهارت‌های ریاضی با چالش‌های آنلاین مواجه بودید، تجربه اپلیکیشن چقدر شیرین‌تر و سرگرم‌کننده‌تر می‌شد.

اما در مجموع با همین امکانات فعلی هم Math Tricks Workout به خوبی می‌تواند شما را تحت تأثیر قرار دهد و در تقویت مهارت‌های ذهنی‌تان مؤثر باشد، همانطور که کلنسی بلیر، استاد روانشناسی دانشگاه NYC در سال 2009 اثبات کرده که انجام محاسبات ریاضی قادر است مستقیما در تقویت استدلال، مهارت‌های حل مشکل، رفتار و مهارت‌های خودتنظیمی افراد تأثیرگذار باشد.

این اپلیکیشن خوب و کاربردی را می‌توانید همین حالا و به رایگان از گوگل پلی استور دانلود کنید.

Math Tricks Workout

Math Tricks Workout

سازنده: JustQuant.com قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 8 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mamadr€Za
    mamadr€Za | ۱۶ مرداد ۱۳۹۸

    خوبه.... ممنون

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۱۰ مرداد ۱۳۹۸

    عالیه دمتگرم

  • Amin Ya
    Amin Ya | ۱۰ مرداد ۱۳۹۸

    به جای کلمه "کراس وایز" از کلمه ضربدری استفاده کنید

    • امین بیگ‌زاده
      امین بیگ‌زاده | ۱۰ مرداد ۱۳۹۸

      ممنون از شما، معادل فارسی جایگزین شد. به نظرم صلیبی مفهوم رو بهتر می‌رسونه.

مطالب پیشنهادی