ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازار موبایل
تکنولوژی

سهم تولیدکنندگان مطرح جهان از بازار موبایل چقدر است؟

روز گذشته در خبرها خواندید که فروش آیفون در سه ماهه پیشین دچار مشکل شده و سهم بازار اپل نیز به همین واسطه کاهش یافته است. طبق گزارشی که موسسه Strategy Analytics منتشر کرده این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

روز گذشته در خبرها خواندید که فروش آیفون در سه ماهه پیشین دچار مشکل شده و سهم بازار اپل نیز به همین واسطه کاهش یافته است. طبق گزارشی که موسسه Strategy Analytics منتشر کرده این گجت مبتنی بر iOS که حالا دوازده نسل آن وارد بازار شده است در فصل دوم از سال ۲۰۱۹ تنها ۱۱ درصد از کل سهم بازار موبایل جهان را در اختیار داشته و پس از سامسونگ با سهم بازار ۲۲ درصدی اش قرار گرفت.

اپل روز گذشته خبر داد که در سه ماهه سوم از سال مالی ۲۰۱۹ فروش آیفون هایش با افتی ۱۲ درصدی روبرو شده و به رقم ۲۶ میلیارد دلار رسیده است. علیرغم این مساله تیم کوک مدیرعامل اپل در سخنرانی روز گذشته خود از بهبود قابل توجه در گرایش مردم به آیفون خبر داد.

شرکت تحلیلی Canalys نیز در گزارش تازه خود آورده است که آخرین نسل از آیفون های اپل شامل مدل های XR، XS و XS Max تجربه چندان متفاوتی را نسبت به نسخه های قبلی آیفون ارائه نمی کنند.

هواوی ۱۷ درصد از سهم بازار جهانی موبایل را در اختیار دارد

طبق گزارش Strategy Analytics، از آنطرف گوشی های هواوی که در ماه های اخیر با تحریم های سفت و سختی از جانب دولت آمریکا روبروو شدند فروشی بهتر از آیفون ها را تجربه کردند و توانستند سهم ۱۷ درصدی را از بازار جهانی در اختیار بگیرند.

البته آنطور که Tarun Pathak از مدیران موسسه تحقیقاتی Counterpoint می گوید تاثیر تحریم های آمریکا علیه چین از فصل آینده در کسب و کار هواوی خود را نمایان می کنند.

تاثیر تحریم ها در این فصل باعث کاهش فروش موبایل های هواوی نشد اما انتظار نمی رود که در آینده نیز چنین باشد. در فصل های آتی هواوی احتمالا رویکرد تهاجمی تری را در بازار داخلی خود اتخاذ می کند و به رشد در این بازار دست پیدا می کند اما موفقیت آن در بازار چین نمی تواند کاهش صادراتش به خارج مرزهای چین را جبران کند.

بازار موبایل

تحقیقات انجام گرفته توسط شرکت او نشان می دهد که صادرات موبایل با افت سال به سال ۴.۳ میلیون عددی روبرو شده و مجموع سهم بازار شرکت های بزرگ چینی (از هواوی گرفته تا شیائومی) نیز در این بازه به بیشترین میزان خود یعنی ۴۲ درصد رسیده است.

گزارش های جدید منتشر شده توسط موسسات تحقیقاتی Strategy Analytics، Canalys و Counterpoint Research درست در حالی منتشر می شوند که صادرات جهانی اسمارت فون برای هفتمین فصل پیاپی با کاهش روبرو شده و جنگ تجاری میان آمریکا و چین نیز بر این اوضاع دامن زده است. تازه ترین آمار و ارقام منتشر شده توسط صندوق ذخیره ارزی دولت فدرال حکایت از آن دارد که رشد ناخالص داخلی آمریکا به خاطر شدت یافتن تنش تعرفه ها در حال پایین آمدن است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pishro
    pishro | ۱۱ مرداد ۱۳۹۸

    هواوی غول مرحله آخر

مطالب پیشنهادی