ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

16a0c826-2020-corvette-c8-7
اخبار خودرو

پشت پرده قیمت گذاری فوق رقابتی شورولت کوروت جدید توسط جنرال موتورز

یکی از بزرگ ترین رازهای پیرامون نسل جدید شورلت کوروت به عنوان یکی از تاریخی ترین محصولات این شرکت (به دلیل آرایش متفاوت قوای محرکه) قیمت پایه کمتر از 60 هزار دلار آن است. در ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

یکی از بزرگ ترین رازهای پیرامون نسل جدید شورلت کوروت به عنوان یکی از تاریخی ترین محصولات این شرکت (به دلیل آرایش متفاوت قوای محرکه) قیمت پایه کمتر از 60 هزار دلار آن است. در حال حاضر مدل پایه کوروت استینگری C7 برچسب قیمتی برابر با 55.900 دلار دارد و نسل جدید آن یعنی C8 که از آرایش جدید قوای محرکه در بخش وسط بهره می برد تنها کمی قیمت پایه بالاتری دارد.

397e55e1-2020-corvette-c8-stingray-9

رئیس شرکت جنرال موتورز مارک ریوس می گوید

دلیل این که قیمت پایه کوروت به نسبت تمامی رقبای آن پایین تر است، گسترش این محصول در مدل های مختلف است. اتفاقی که پیش از این درمورد C7 نیز افتاده است. در خصوص این خودرو شاهد تولید مدل های مختلف و اختصاصی با برچسب قیمتی بالاتر به نسبت مدل پایه بودیم.

کوروت استینگری 2020 تنها شروعی برای این نسل بوده و مدل های هیبریدی و پلاگین هیبریدی آن در راه خواهد بود و از همین حالا شایع پردازی پیرامون آن ها وجود دارد. حتی شایعات پیرامون بزرگتر شدن برند کوروت با مدل های سدان، SUV و نسل جدید محصولات کادیلاک با پلت فرم کوروت نیز شنیده می شود.

این روش قیمت گذاری یکی از راهکارهای بازگشت هزینه توسعه است و مارک ریوس پلت فرم کلاس B جدید جنرال موتورز که به صورت تمام الکتریکی توسعه داده شده است را دلیل دیگر این قیمت گذاری می داند.

مدیر حمل و نقل و مهندس ارشد تولید کوروت Tadge juechter معتقد است یکی از دلایل قیمت پایین تر کوروت، تولید این محصول در شرکت بسیار بزرگی همچون جنرال موتورز است چرا که خودروساز بدون دریافت هزینه اضافی از مشتریان توانایی تولید خودرو را دارد.

کوروت

البته هنوز مشخص نیست که برچسب قیمتی زیر 60 هزار دلار برای جذب مشتریان جدید کافی باشد. به طور معمول خریداران این محصول را افراد مسن تر تشکیل می دهد و در این شرایط هیچ برند و نام تجاری نمی تواند تحت زنده بماند. به همین دلیل پیش بینی می شود C8 شروع چندان قدرتمندی نداشته باشد و با این که برچسب قیمتی آن زیر 60 هزار دلار اعلام شده است اما با انتخاب بسته های واجب و اساسی همچون Z51 که یک بسته برای ارتقاء عملکرد خودرو است قیمت نهایی به راحتی در محدود میانی 60 هزار دلار و یا حتی بیشتر خواهد بود.

46a4c954-2020-corvette-c8-stingray-8

بسیاری از علاقه مندان و طرفداران دو آتشه کوروت انتقادهایی به طراحی این مدل کرده بودند و بسیاری نیز حرکت شورلت را از سر ناچاری و رقابت با رقبای سرسختی همچون پورشه و...می دانند. در هر صورت کوروت C8 را باید یکی از مورد انتظار ترین خودروهای سال دانست و باید دید که شورلت با این تغییر گسترده به موفقیت های جدیدی خواهد رسید یا توسط بازار شکست سختی خواهد خورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۱۲ مرداد ۱۳۹۸

    با این طراحی فوق العاده زیبا و جوان پسند، و همچنین قیمت بسیار خوب نسبت به رقبا و همچنین تکنولوژی روز دنیا با تکیه بر توانایی این شرکت و خدمات پس از فروش خوب، قطعا میتونه موفق ظاهر بشه،کاش برای ما یک رویا نبود و الان می‌نوشتم امسال قطعا با پس انداز از حقوقم میخرمش، ولی افسوس که باید فقط ای کاش گفت

مطالب پیشنهادی