ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خرید اینستاگرام و واتس اپ توسط فیسبوک
نرم افزار و اپلیکیشن

پرونده خرید اینستاگرام و واتس‌اپ توسط فیسبوک روی میز FTC

بسیاری بر این باورند خرید شرکت های کوچک توسط غول های فناوری با هدف بلعیدن رقبای احتمالی در آینده صورت می گیرد و حالا یک سازمان نظارتی در امریکا قصد بررسی این پرونده را دارد. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

بسیاری بر این باورند خرید شرکت های کوچک توسط غول های فناوری با هدف بلعیدن رقبای احتمالی در آینده صورت می گیرد و حالا یک سازمان نظارتی در امریکا قصد بررسی این پرونده را دارد.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه مدعی شده کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) در پی بازرسی پرونده خرید اینستاگرام و واتس اپ توسط فیسبوک است. هدف FTC بررسی این احتمال است که فیسبوک قصد داشته پیش از اینکه این استارتاپ ها به رقیبی جدی بدل شوند، آنها را از سر راه بردارد. این در حالی است که زمزمه هایی از احتمال تغییر نام این دو اپ و اضافه شدن اسم فیسبوک به آنها به گوش می رسد.

فیسبوک حدود ۹۰ شرکت کوچکتر را خریداری کرده

فیسبوک در گزارش مالی خود از در جریان بودن بازرسی هایی توسط این کمسیون خبر داده بود. بر اساس گزارش این شرکت بازرسی ها به تبلیغات دیجیتال، اپلیکیشن های آنلاین یا موبایلی، سرویس های رسانه ای و شبکه سازی اجتماعی مربوط می شود اما در آن به جزییات بیشتری اشاره نشده است.

خرید اینستاگرام و واتس اپ توسط فیسبوکr

در سال های گذشته فیسبوک حدود ۹۰ شرکت و استارتاپ کوچک از جمله سرویس ذخیره داده Onavo را به مالکیت خود درآورده که استفاده کاربران از اپ ها را رهگیری کرده و به فیسبوک کمک می‌کرد رقبای خود را شناخته و میزان محبوبیت آنها را مشخص کند. اطلاعات به دست آمده از این سرویس باعث شد فیسبوک واتس را بخرد و ظاهرا در تعیین اهمیت استوری های اینستاگرام نیز به کمپانی زاکربرگ کمک کرده بود. با این حال  اواخر سال گذشته شکایت اپل به حذف اپ Onavo از اپ استور منجر شد.

این بازرسی ها در حالی به جریان افتاده که هنوز مهر جریمه ۵ میلیارد دلاری فیسبوک توسط کمیسیون تجارت فدرال خشک نشده است. دلیل این جریمه سرسام آور سیاست های ضعیف حریم خصوصی این شرکت و رسوایی کمبریج آنالیتیکا بود.

از طرف دیگر وزارت دادگستری آمریکا هم تحقیقات جدیدی را درباره سیاست های ضد رقابتی کمپانی های تکنولوژی بزرگ مانند فیسبوک، آمازون و گوگل به راه انداخته است

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی