ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سقوط پهپاد در نزدیکی مهد کودک پروژه ارسال هوایی کالا را به تعطیلی کشاند

سقوط پهپادی در سوییس برنامه شرکت پست برای تحویل کالا از طریق ناوگانی از این پرنده ها را به تعطیلی کشانده است. این سقوط که در نزدیکی گروهی از کودکان رخ داده، سوال هایی را ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

سقوط پهپادی در سوییس برنامه شرکت پست برای تحویل کالا از طریق ناوگانی از این پرنده ها را به تعطیلی کشانده است. این سقوط که در نزدیکی گروهی از کودکان رخ داده، سوال هایی را در مورد احتمال وقوع رویدادهای فاجعه آمیز در صورت استفاده از این ماشین های حمل بار خودران در پی داشته است.

این پهپاد ۱۲ کیلویی با قابلیت حمل بارهای ۲ کیلوگرمی توسط کمپانی Matternet و در چارچوب همکاری با شرکت پست سوییس به پرواز در آمده بود. ماموریت این درون انتقال نمونه های آزمایشگاهی از یک مرکز پزشکی بود اما حین فرود با مشکل مواجه شده و در ۵۰ متری یک مهد کودک سقوط کرد. نکته مهم اینجاست که کمپانی سازنده برای جلوگیری از سقوط های این چنین پهپاد را به چتر نجات مجهز کرده اما حین این سانحه طناب های چتر هم پاره شدند.

این دومین باری است که پهپادهای پستی در سوییس دچار مشکل می شوند. در نخستین مورد که زمستان گذشته روی داد GPS از نظر سخت افزاری دچار مشکل شد اما باز شدن به موقع چتر نجات مانع از سقوط سریع و نابودی دستگاه شد.

هرچند در این دو سانحه کسی آسیب ندید اما تنها در صورتی که پهپاد دوم چند متر آن طرف تر سقوط می کرد ممکن بود فاجعه ای جبران ناپذیر به بار بیاید. Matternet در پی این رویداد داوطلبانه ناوگان پرنده هایش را تا انجام تحقیقات کافی در مورد دلیل سانحه و از همه مهمتر پاره شدن طناب های چتر نجات زمین‌گیر کرده. این شرکت با انتشار بیانیه ای بر اهمیت امنیت تاکید کرده:

امنیت تکنولوژی و عملیات اجرایی برای ما فوق العاده جدی است. عمل نکردن به موقع سیستم ایمنی چتر نجات قابل قبول نیست و تمام اقدامات لازم برای بررسی و رفع آن در دست اقدام است.

هرچند ارسال محموله از طریق پهپاد به خاطر سرعت بالا جذابیت بالایی دارد اما رویدادهایی از این دست روی دید کاربران و سازمان های نظارتی تاثیر منفی به جای خواهد گذاشت.

 

تماشا کنید: پستچی رباتیک نورو R1 مجوز فعالیت گرفت

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی