ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدیه ۲۰۰ لپ تاپ
تکنولوژی

جهرمی: گوشی‌ ایرانی می‌تواند نیاز بخش عمده‌ای از مردم را تامین کند

«محمدجواد آذری جهرمی» از برخی برنامه‌های وزارت ارتباطات برای تامین گوشی ارزان قیمت مورد نیاز مردم و حمایت از تولید داخلی خبر داد. به گفته جهرمی، گوشی‌های خوبی در داخل کشور تولید می‌شود که اگرچه ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۵۱

«محمدجواد آذری جهرمی» از برخی برنامه‌های وزارت ارتباطات برای تامین گوشی ارزان قیمت مورد نیاز مردم و حمایت از تولید داخلی خبر داد. به گفته جهرمی، گوشی‌های خوبی در داخل کشور تولید می‌شود که اگرچه قابل رقابت با تکنولوژی روز دنیا نیست اما می‌تواند نیاز بخش عمده‌ای از نیاز مردم را تامین کند.

آذری جهرمی معتقد است همانطور که مردم نیاز به ارتباطات دارند نیاز به بهره‌گیری از ابزارهای ارتباطی هم دارند. به گفته او امروزه با بالا رفتن قیمت ارز تهیه گوشی تلفن همراه به عنوان یکی از ابزارهای مهم ارتباطی برای بسیاری از مردم سخت شده است به همین دلیل وزارت ارتباطات برای تامین گوشی ارزان قیمت مورد نیاز مردم و البته حمایت از تولید داخلی برنامه جدی دارد:

«گوشی‌های خوبی در داخل کشور تولید می‌شود که البته قابل رقابت جدی با تکنولوژی های روز دنیا نیست؛ کسی هم انتظار ندارد یک گوشی تلفن همراه با قیمت یک میلیون تومان بتواند قابلیت گوشی‌های ۱۰ میلیون تومانی را داشته باشد. اما همین گوشی‌ها می‌توانند نیاز بخش عمده‌ای از مردم را تامین کند. ما برنامه‌های جدی برای حمایت از تولید گوشی در داخل کشور داریم که به زودی و پس از استخراج ایرادات، مشکلات و برطرف کردن آنها، بسته‌های ویژه حمایتی خود را اعلام می‌کنیم تا به این ترتیب علاوه بر توسعه ارتباطات، بهره‌مندی از ابزارهای ارتباطی در اختیار مردم قرار گیرد.»

گوشی‌ ایرانی

گفته‌های وزیر ارتباطات در مورد گوشی‌های ایرانی، احتمالاً اشاره به برند GLX دارد که این روزها به عنوان تنها تولید کننده موبایل در کشورمان شناخته می‌شود؛ هرچند جهرمی و یارانش در وزارت ارتباطات در مصاحبه‌های مختلفی متذکر شده‌اند که GLX تنها تولیدکننده موبایل در ایران نیست.

همه این‌ها در حالیست که جهرمی مردادماه امسال سلفی که با گوشی آریا  GLX گرفته بود را در اینستاگرام خود منتشر کرد و در مورد آن نوشت «انصافا خوب است» اما «جای کار خیلی دارد.». این برند سهم در حال حاضر اندکی از بازار موبایل ایران را دارد و طبق گزارش بهار ۹۸ کافه بازار تنها ۰.۲۵ درصد از چهل میلیون کاربر کافه بازار (حدود ۱۰۰ هزار نفر) از گوشی‌های GLX استفاده می‌کنند؛ اما این شرکت در ماه‌های اخیر همکاری‌هایی با وزارت ارتباطات در خصوص توسعه اندروید ایرانی داشته است که در واقع نسخه‌ای از اندروید متن باز گوگل است.

پیش از این «حمید سعیدی»، مدیرعامل GLX در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرده بود که موبایل «آریا مینی» که سیستم عامل اندروید ایرانی روی آن نصب شده است، در شهریور ماه به بازار می‌آید. او همچنین گفته بود که تعدادی از این گوشی را برای وزارت ارتباطات ارسال کرده است. در همین راستا جهرمی در پست اینستاگرامی خود اعلام آمادگی کرده بود که می‌تواند موبایل‌ها را به دست برخی افراد که در درخواست آزمایش آن را دارند برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • rstm11
    rstm11 | ۱۷ مرداد ۱۳۹۸

    پول ویلای لواسان و شهریه دانشگاه بچه هاتون تو کانادا و انگلیس رو ما نمیدیم

  • Abolfazl Mandi
    Abolfazl Mandi | ۱۵ مرداد ۱۳۹۸

    گوشیه ایرانی = دزدی محض
    گوشیه چینی میارید به اسم ایرانی میکنید تو پاچه مردم
    بعدم دم از پیشرفت میزنید
    آره راست میگید پیشرفت تو دزدیو کلاه برداری

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی