ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صفحه های اجتماعی محمد جواد ظریف توسط آمریکا مسدود خواهد شد

چندی پیش دامنه تحریم‌های آمریکا به وزیر امور خارجه کشورمان رسید و دولت آمریکا رسما اعلام کرد که «محمدجواد ظریف» در لیست تحریم‌های آمریکا علیه ایران قرار گرفته است. در همین راستا به نظر می‌رسد ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۴

چندی پیش دامنه تحریم‌های آمریکا به وزیر امور خارجه کشورمان رسید و دولت آمریکا رسما اعلام کرد که «محمدجواد ظریف» در لیست تحریم‌های آمریکا علیه ایران قرار گرفته است. در همین راستا به نظر می‌رسد آمریکا قصد دارد که صفحه‌های اجتماعی ظریف را نیز مسدود کند.

آنطور که خبرگزاری‌های بین‌المللی می‌گویند گویی قرار گرفتن ظریف در لیست تحریم‌های آمریکا پایان کار نیست و دولت این کشور در نامه‌ای به شرکت‌های فیسبوک، توییتر و اینستاگرام از آنها خواسته تا در اولین فرصت صفحات فعال و رسمی محمد جواد ظریف را مسدود کنند.

گفتنی است در ماه‌های گذشته صفحه‌های برخی از فرماندهان سپاه پاسداران در شبکه های اجتماعی به ویژه توییتر و اینستاگرام مسدود شد و حالا چنین اتفاقی برای وزیر امور خارجه کشورمان قرار است که رخ دهد.

ظریف از اولین‌های رجل سیاسی کشورمان بود که در این شبکه‌های اجتماعی شروع به فعالیت کرد و با فعالیت در همین شبکه‌های اجتماعی بخشی از مذاکرات با آمریکا را در سال‌های گذشته پیش برد. در واقع باید گفت اگر زمانی فقط جواد ظریف بود که برخی صحبت‌هایش را از طریق توییتر انجام می‌داد، حالا دولتمردان بسیاری هستند که فعالیت قابل توجهی در این شبکه اجتماعی دارند. او سال گذشته دیگر دولتمردان را به فعالیت در توییتر نیز تشویق کرده بود:

«ما اخیرا دستور العمل دادیم به سفرا که همه در فضای مجازی و علی الخصوص در توییتر فعال شوند. این شبکه به عنوان یک ابزار برای در واقع تنویر افکار عمومی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد؛ البته سیاست ما این نیست که مانند آمریکایی ها با افکار عمومی دنیا بازی کنیم، بلکه سیاست مان این است که افکار عمومی در دنیا از واقعیت ها مطلع باشند.»

صفحه جواد ظریف در توییتر  بیش از یک میلیون و دویست هزار دنبال کننده در توییتر دارد و او از سال ۲۰۰۹ در این شبکه فعالیت می‌کند. صفحه اینستاگرام او نیز بیش از هفتصد وسی هزار فالوور در اختیار دارد و همچنین فیس بوک ظریف نزدیک به یک میلیون نفر لایک در اختیار دارد.

تا به این لحظه تمامی صفحات ظریف فعال هستند و باید دید که آمریکا می‌تواند شبکه‌های اجتماعی و مدیران و گردانندگان آنها را مجاب به مسدودسازی صفحات وزیر امور خارجه ایران کند یا خیر.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • Mohammad amirseifi
    Mohammad amirseifi | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

    هنوزم نبستنش???

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی