ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارتباط کافئین با سردردهای میگرنی
علمی

دانشمندان هاروارد از ارتباط کافئین با سردردهای میگرنی می‌گویند

پژوهشگران دانشگاه هاروارد درباره مضرات نوشیدنی‌های سرشار از کافئین به یافته‌های جدیدی دست پیدا کردند. اگر شما از سردردهای میگرنی رنج می‌برید، باید در مصرف نوشیدنی‌های غنی از کافئین محتاطانه رفتار کنید. چرا که کافئین ...

رسول خردمندی
نوشته شده توسط رسول خردمندی | ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

پژوهشگران دانشگاه هاروارد درباره مضرات نوشیدنی‌های سرشار از کافئین به یافته‌های جدیدی دست پیدا کردند. اگر شما از سردردهای میگرنی رنج می‌برید، باید در مصرف نوشیدنی‌های غنی از کافئین محتاطانه رفتار کنید. چرا که کافئین موجود در نوشیدنی‌هایی همانند قهوه اگر از حد مجاز بیشتر باشد می‌تواند دردهای ناشی از میگرن را تشدید کند.

در پژوهشی که به سرانجام رسید، تاثیر کافئین بر شدت این بیماری سنجیده شد. در این مطالعه مشخص شد که الزاما مصرف یک لیوان قهوه منجر به تحریک شروع حملات میگرنی نمی‌شود بلکه خطر شروع حملات معمولا با نوشیدن چند لیوان قهوه به صورت تدریجی افزایش پیدا می‌کند.

ماده کافئین که اغلب در تولید قرص‌های استامینیوفن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد در تسکین و بهبود سردردهای مزمن به شدت کاربرد دارد. در یافته‌های جدید مشخص شده کافئین امکان دارد نتیجه‌ معکوسی روی سردرد داشته باشد و شرایط را بدتر سازد. به این دلیل که با مصرف کافئین به صورت معمول، تولرانس یا مقاومت بدن نسبت به جذب این ماده افزایش پیدا کرده و فرد مجبور خواهد شد قرص‌های ضد درد بیشتری مصرف کند.

دانشمندان در بخش یافته‌ها و نتایج مقاله خود بیان کردند مصرف روزانه ۳ لیوان نوشیدنی کافئین‌دار می‌تواند ریسک تجربه سردردهای میگرنی را بالا ببرند. آنها این نتایج را به واسطه بررسی روی ۹۸ شرکت‌کننده، اعم از آقایان و بانوان به دست آوردند. تمامی اعضای این پژوهش از سنین پایین تا کنون با بیماری میگرن دست و پنجه نرم کرده‌اند.

شرکت‌کنندگان اعتراف کرده‌اند روزی یک الی دو لیوان قهوه می‌نوشند و بیشتر از این تعداد، فایده خاصی جهت بهبود سردردها عایدشان نشد. با این حال نتایج حاصل از فعالیتِ دانشمندان هاروارد، دریچه جدیدی برای طراحی تحقیقات بیشتر باز کرده و باید منتظر یافته‌های شگفت‌انگیز دیگری درباره ماده کافئین باشیم. چرا که امکان دارد کافئین هنوز ساز و کارهای زیادی روی بدنمان به بار بیاورد و ما از آن اطلاعی نداشته باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی