ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

mercedes-amg-project one (5)
خودرو

مشکل مهندسی مانع از تحویل به موقع ابر اتومبیل مرسدس AMG One شد

دو سال پیش و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 بود که مرسدس AMG از یک ابر خودروی خارق العاده رونمایی کرد. این ابر خودروی هیبریدی کانسپت، Project One نام داشت و وجه تمایزش با رقبا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

دو سال پیش و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 بود که مرسدس AMG از یک ابر خودروی خارق العاده رونمایی کرد. این ابر خودروی هیبریدی کانسپت، Project One نام داشت و وجه تمایزش با رقبا استفاده از موتور فرمول 1 در پیشرانه آن بود.

مرسدس AMG One

بر اساس برنامه ریزی های اولیه قرار بود روند تحویل نسخه تولیدی Project One - که بعدها به One تغییر نام داد - از امسال یا نهایتا سال آینده آغاز شود؛ اما به نظر می رسد این اتفاق به تعویق افتاده و مرسدس AMG نخواهد توانست سر موعد به تعهدات خود عمل کند.

مرسدس AMG One

آنطور که مجله آلمانی اوتو موتور اند اسپرت (Auto Motor und Sport) گزارش کرده، مرسدس AMG در تطبیق دادن موتور فرمول یک با کاربردهای روزمره خیابانی به مشکلاتی بر خورده است.

به گفته این نشریه مهندسین مرسدس AMG که چالش های مربوطه را دست کم گرفته بودند، باید مجددا در برخی از عناصر و اجزای پیشرانه بازنگری کنند. همین مساله باعث شده تا زمان تحویل ابر خودروی One به سال 2021 موکول شود.

mercedes-amg-project one (1)

قلب اصلی پیشرانه هیبریدی One را موتور 1.6 لیتری V6 توربوشارژ که از خودروی فرمول یک به امانت گرفته شده، تشکیل می دهد

یکی از اصلی ترین چالش های پیش روی مهندسین مرسدس AMG، تطبیق دادن موتور 1.6 لیتری V6 توربو با قوانین و مقررات زیست محیطی WLTP است. علاوه بر این AMG فعلا نتوانسته نسبت به کارکرد موتور بدون نیاز به گرمایش الکتریکی اولیه اطمینان حاصل پیدا کند. احتمالا می دانید موتور خودروهای مسابقه ای برای کارکرد بهینه نیازمند رسیدن به دمایی معین هستند.

mercedes-amg-project one (6)

مساله دیگر اینکه موتور V6 با حجم کم 1.6 لیتر و چنان خروجی بالایی بسیار حساس بوده و ممکن است دردسرهایی را برای خریداران ایجاد کند. بد نیست اشاره کنیم این موتور قدرتی در حدود 750 اسب بخار دارد. از آنجایی که مرسدس AMG از سال 2014 حاکم بلامنازع عصر هیبریدی رقابت های فرمول یک بوده، این تاخیر اصلا برای کمپانی و مشتریان متمولش خوشایند نخواهد بود.

mercedes-amg-project one (4)

طبق اطلاعیه رسمی منتشر شده از سوی مرسدس AMG، موتور درون سوز 1.6 لیتری و چهار موتور الکتریکی One در مجموع 1035 اسب بخار قدرت تولید خواهند کرد.

با تکیه بر این پیشرانه بسیار قدرتمند ابر خودروی هیبریدی ژرمن ها خواهد توانست در زمانی زیر 6 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به 200 کیلومتر در ساعت برساند؛ نهایت سرعت آن نیز 350 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. البته با توجه به چالش هایی که پیش روی مهندسین مرسدس AMG قرار گرفته، اگر این اعداد دچار تغییراتی شدند، نباید زیاد تعجب کرد.

mercedes-amg-project one (10)

شایان ذکر است با توجه به استوری چند روز پیش مانی خوشبین در اینستاگرام، به نظر می رسد این کلکسیونر معروف جهان خودرو، یکی از 275 مشتری مرسدس AMG One باشد. در پارکینگ این مجموعه دار خوش ذوق انواع محصولات بوگاتی، پاگانی، مکلارن، رولزرویس، مرسدس بنز و ... دیده می شوند.

Manny Khoshbin Story

در پایان این را هم اضافه کنیم به غیر از مرسدس AMG، کمپانی استون مارتین نیز در حال کار بر روی ابر اتومبیلی بسیار پیشرفته به نام والکری است. تولید این ابر خودروی انگلیسی هم برای امسال برنامه ریزی شده و باید منتظر ماند و دید که آیا این شرکت خواهد توانست به وعده های خود عمل کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی