ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

برنامه لامبورگینی برای قدرت نمایی در مسابقات لمانز

استفانو دومنیکالی مدیرعامل شرکت لامبورگینی در حاشیه مراسم سالیانه گوودوود خبر از علاقه این شرکت به حضور در کلاس جدید رقابت های 24 ساعته لمانز و استقامت موسوم به" hypercar " داد. با تغییرات اساسی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

استفانو دومنیکالی مدیرعامل شرکت لامبورگینی در حاشیه مراسم سالیانه گوودوود خبر از علاقه این شرکت به حضور در کلاس جدید رقابت های 24 ساعته لمانز و استقامت موسوم به" hypercar " داد.

با تغییرات اساسی که به تازگی در قوانین رقابت های سری استقامت موسوم به WEC صورت پذیرفته لامبورگینی علاقه مند به حضور در این رقابت ها شده است.

در صورت عملی شدن این اتفاق، احتمالا رقابت سنگینی بین لامبورگینی و شرکت های خودروسازی استون مارتین و تویوتا برقرار خواهد شد. همین حالا نیز استون مارتین و تویوتا در حال آماده سازی هایپرکارهای خود برای این رقابت ها هستند.

در حال حاضر لامبورگینی در مرحله تحقیق و مطالعه قرار داشته و تا قبل از پایان سال جاری میلادی تصمیم نهایی خود را در این زمینه اتخاذ خواهد کرد.

در صورت به وقوع پیوستن این اتفاق، لامبورگینی سومین زیر مجموعه گروه فولکس واگن خواهد بود که در این مسابقات شرکت می کند. این رقابت ها برای سالیان طولانی توسط آئودی و پورشه در بالاترین کلاس یعنی LMP1 قبضه شده بود و قهرمانی بین این دو شرکت جا به جا می شد.

طبق قوانین جدید شرکت ها می توانند مدل های مسابقه ای محصولات شهری خود را نیز در این رقابت ها شرکت دهند که در حال حاضر حضور آستون مارتین والکری و تویوتا Gazoo GR Super Sport نهایی شده است.

fd34907c-lamborghini-sc18-8

یکی از محصولاتی که به قوانین این رقابت ها بسیار نزدیک است لامبورگینی SC18 بوده که بر پایه مدل آونتادور ساخته شده است. این خودرو به صورت اختصاصی توسط بخش مسابقه ای لامبورگینی برای مشتری خاص این شرکت تولید می شد.

قطعا SC18 به واسطه قطعات آیرودینامیکی خود حضور قدرتمندی در پیست های اتومبیل رانی خواهد داشت و قوای محرکه آن مشابه با آونتادور SVJ است. موتور V-12 به حجم 6.5 لیتر که توانایی تولید حداکثر قدرت 759 اسب بخار در دور 8500 rpm و 720 نیوتن متر گشتاور در دور 6750 rpm دارد این خودرو را همراهی می کند.

لامبورگینی پیش از این خبر از ساخت نمونه های مشابه SC18 برای مشتریان ثروتمند داده بود تا بتواند از نظر مالی خود را آماده حضور در مسابقاتی همچون لمانز کند.

در حال حاضر لامبورگینی به مدد SUV محبوب این شرکت یعنی اوروس به رکورد تولید 8000 دستگاه در سال نزدیک شده است و خریداران جدیدی را به سمت خود جذب کرده است و قرار است مدل 4 سرنشینه در کلاس GT را نیز تولید کند.

لامبورگینی

همچنین مدیرعامل شرکت لامبورگینی احتمال استفاده از موتورهای توربوشارژر در محصولات مختلف این شرکت را نیز رد نکرده است اما وی توضیح داده که تا جای ممکن برای موتورهای تنفس طبیعی حجم بالای مورد استفاده در مدل های تولیدی این شرکت خواهد جنگید. به طور سنتی محصولات لامبورگینی  به موتورهای V-12 و V-10 مجهز هستند و شاسی بلند اوروس برای اولین بار یک محصول تولید انبوه این شرکت مجهز به موتور توربوشارژر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی