ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نیروی کار
تکنولوژی

آمازون کالاهای فروش نرفته در انبارهای خود را به نیازمندان می دهد

یکی از انتقاداتی که به شرکت آمازون می شود از بین بردن کالاهای فروش نرفته و مازاد توسط این کمپانی است. ظاهرا این شرکت به انتقادات گوش داده و قرار است این قبیل کالاها را ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

یکی از انتقاداتی که به شرکت آمازون می شود از بین بردن کالاهای فروش نرفته و مازاد توسط این کمپانی است. ظاهرا این شرکت به انتقادات گوش داده و قرار است این قبیل کالاها را به شرکت های نیازمند هدیه کند.

طبق گزارشی که خبرگزاری CNBC منتشر کرده، آمازون قرار است از طریق برنامه «Fullfilment by Amazon» کالاهای فروش نرفته و مازاد در انبارهای خود را از طریق شرکت Good360 در ایالات متحده و شرکت های Newlife و Barnardo در انگلستان، به دست سازمان های غیرانتفاعی برساند. از این پس کالاهای مازاد تمام شرکت های آمریکایی و بریتانیایی که با آمازون همکاری می کنند، به طور پیش فرض بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

جالب است بدانید برای شرکت هایی که محصولاتشان در سایت آمازون به فروش می رسد از بین بردن کالاهای مازاد گزینه ای آسان و ارزان قیمت است. این شرکت ها به ازای از بین بردن هر کالا تنها 15 سنت می پردازند، اما اگر بخواهند آنها را پس بگیرند باید به ازای هر کالا 50 سنت هزینه کنند.

به گزارش یکی از سایت های فرانسوی آمازون در سال 2018 و فقط در کشور فرانسه بیش از 3 میلیون کالای مختلف از بین برده است. در ادامه گزارش گفته شده این شرکت هر چند وقت یکبار انبارهای خود در بریتانیا و فرانسه را از اجناس مازاد پاکسازی می کند.

گفته می شود فقط یک مرکز 293 هزار کالا را در بازه ای 9 ماهه روانه سطل زباله کرده است. تعدادی از خبرنگاران با پوشش کارکنان آمازون به یکی از مراکز امحای آمازون رفته و خروج تلویزیون ها و اسباب بازی های آکبند را گزارش داده اند.

اقدام شرکت آمازون برای رساندن کالاها به دست افراد نیازمند به جای از بین بردن آنها از آخرین تلاش های این کمپانی برای کاهش پسماندهای ناشی از ارسال پستی محصولات هم هست. این شرکت کمپانی هایی که محصولات کوچک را در کارتن های بزرگ به دست مشتری برسانند 1.99 دلار جریمه می کند. در صورتی که شرکت ها مطابق مقررات آمازون بسته بندی محصولات خود را انجام دهند به ازای هر کالا 1 دلار اعتبار می گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی