ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

درمان بیماری ابولا ممکن شد؛ اثربخشی بیش از ۹۰ درصدی دو دارو

درمان مردم مبتلا به ویروس ابولا در جمهوری دموکراتیک کنگو بوسیله داروهای آزمایشی به طور ناگهانی متوقف شد. علت این کار اثربخشی قابل توجه دو داروی خاص در درمان این بیماری اعلام شده است. به ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

درمان مردم مبتلا به ویروس ابولا در جمهوری دموکراتیک کنگو بوسیله داروهای آزمایشی به طور ناگهانی متوقف شد. علت این کار اثربخشی قابل توجه دو داروی خاص در درمان این بیماری اعلام شده است. به کمک این داروها می توان بیماری ابولا را در مراحل اولیه پیشرفت از بین برد.

در حال حاضر در این کشور آفریقایی، چهار دارو برای درمان ویروس ابولا مورد استفاده قرار می گیرد. نتایج استفاده از این داروها نشان می دهند از چهار روش درمانی، دو روش نتایج شگفت انگیزی در درمان سریع این بیماری داشته اند.

این دو دارو آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری ابولا را به طور شگفت انگیزی کاهش داده اند. اثرگذارترین دارو «REGN-EB3» نام دارد که با استفاده در مبتلایان به این بیماری ویروسی، آمار مرگ و میر را تا 29 درصد کاهش داده است. همچنین 94 درصد از بیمارانی که بوسیله این دارو در مراحل آغازین پیشرفت ابولا تحت درمان قرار گرفته بودند، زنده مانده اند.

به دلیل دشواری های معاینه و درمان مردم حین شیوع این بیماری، طرح معاینه و درمان بیماران طوری برنامه ریزی شده تا در صورت مشاهده نتایج امیدوارکننده چشم گیر، مطالعات بیشتر برای یافتن راه درمانی جدید متوقف شود. با بررسی داده هایی که از نتایج به کارگیری داروی «REGN-EB3» بدست آمده، این دارو در درمان بیماری ابولا بسیار موفقیت آمیز ارزیابی شده است.

ابولا جان بیش از 1800 نفر را در کنگو گرفته است

قرار است در کنار داروی فوق، از داروی موثر دیگری به نام «mAb114» نیز برای درمان بیماران مبتلا به ویروس ابولا استفاده شود. بیمارانی که در آینده به این ویروس مبتلا می شوند در مراکز درمانی توسط این دو دارو تحت درمان قرار گیرد. قرار است نتایج آزمایش استفاده از این داروها اواخر سال جاری میلادی منتشر شود.

ویروس ابولا اولین بار سال 2018 در جمهوری دموکراتیک کنگو شیوع پیدا کرد و تاکنون جان بیش از 1800 نفر را در این کشور گرفته است. سازمان بهداشت جهانی چند روز پیش شیوع این ویروس در کنگو را تهدیدی برای کل دنیا تلقی کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی