ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

حقیقت پشت پرده تست تصادف خودروهای تسلا؛ آیا ایلان ماسک دروغ می گوید؟

طبق خبرهای منتشر شده سازمان ملی ایمنی بزرگراه های آمریکا (NHTSA) به شرکت تسلا و ایلان ماسک هشدار داده است تا از ادعاهای غلط در مورد محصولات این شرکت پرهیز کند. سازمان ملی ایمنی بزرگراه ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

طبق خبرهای منتشر شده سازمان ملی ایمنی بزرگراه های آمریکا (NHTSA) به شرکت تسلا و ایلان ماسک هشدار داده است تا از ادعاهای غلط در مورد محصولات این شرکت پرهیز کند. سازمان ملی ایمنی بزرگراه های آمریکا وظیفه تست تصادفات در این کشور را به عهده دارد.

شرکت تسلا ادعا می کند مدل 3 در تست تصادف NHTSA پایین ترین درجه آسیب به نسبت هر وسیله نقلیه دیگری که در این موسسه تست شده را دریافت کرده است.

اندکی پس از این ادعا توسط تسلا، NHTSA علنا اعلام کرد که در تست های این اداره چیزی به نام ایمن ترین خودرو وجود ندارد و تمامی وسایل نقلیه ای که 5 ستاره ایمنی را دریافت کرده اند تنها از نظر درصد نمره در بخش های مختلف، عملکرد متفاوتی دارند و با بروز رسانی تست ها و سختگیری های بیشتر خودروهای قدیمی درصد پایین تر و خودروهای به روز و جدیدتر درصدی بیشتری در این تست ها دریافت می کنند.

NHTSA این مسئله را سو تفاهم در مورد داده های ایمنی ای که در اختیار شرکت تسلا قرار داده شده می داند که البته تسلا نیز از این اطلاعات در راستای گمراه سازی خریداران و مردم استفاده کرده است.

پیش از این نیز شرکت تسلا با توجه به تست تصادف مدل S این محصول را با 5.4 ستاره ایمنی خطاب قرار می داد. این در صورتی است که در تست NHTSA حداکثر  5 ستاره ایمنی به هر خودرو داده می شود.

تسلا با رد این مسئله می گوید که تنها اطلاعات عادلانه و عینی در خصوص محصولات خود را در اختیار خریداران قرار می دهد تا امنیت محصولات این شرکت با دیگر رقبایی که 5 ستاره ایمنی کسب کرده اند مقایسه شود.

تست تصادف

لازم به یادآوری است  تسلا مدل 3 پیش از این توانسته بود 5 ستاره ایمنی از سوی موسسه ANCAP اروپا کسب کند. این خودرو همچنین در بخش سیستم های کمک ایمنی نیز با کسب 94 درصد بالاترین نمره را دریافت کرده است. سیستم های کمک ایمنی شرکت تسلا می توانند در صورت بروز حوادث نقش منجی سرنشینان را ایفا کنند. گرچه در سال های اخیر تصادف های مرگ باری با مدل های مختلف تسلا صورت پذیرفته است و بسیاری از افراد دلیل این تصادفات را مداخله سیستم های کمک ایمنی تسلا می دانند. البته این مسئله هرگز به اثبات نرسیده است و بسیاری  معتقد اند که محصولات تسلا در این بخش کاملا انقلاب ظاهر شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۴ مرداد ۱۳۹۸

    به هر حال بیشترین درصدهایی ک تا ب حال این شرکت روی خودروها تست کرده رو گرفته

مطالب پیشنهادی