ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مرکز تماس تهران من
تکنولوژی

فعالیت مرکز تماس تهران من ۲۴ ساعته است؛ راه‌اندازی سرویس مکان‌یابی تماس‌های امدادی

مرکز تماس پشتیبانی سامانه تهران من از سال گذشته شروع به فعالیت کرده و امروز در طی مراسمی با حضور  معاون حمل و نقل و ترافیک و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

مرکز تماس پشتیبانی سامانه تهران من از سال گذشته شروع به فعالیت کرده و امروز در طی مراسمی با حضور  معاون حمل و نقل و ترافیک و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به طور رسمی از آن رونمایی شد و اعلام شد که این مرکز ۲۴ ساعته در خدمت شهروندان تهرانی است.

در نشست خبری افتتاحیه مرکز تماس سامانه تهران من اعلام شد که میانگین زمان پاسخگویی به شهروندان نهایتا ۷ دقیقه است و تا کنون به بیش از یک و نیم میلیون تماس از شهروندان پاسخ داده شده است. مسئولین این سامانه همچنین اعلام کرند که آمار رد تماس این سامانه به ۴ درصد رسیده و روزانه بیش از دوازده هزار تماس با آنها از سوی مردم برقرار می‌شود.

مرکز تماس تهران من

در طی روزهای اخیر افزایش نیرو در این مجموعه صورت گرفته و از همین رو حالا به صورت ۲۴ ساعته فعالیت خود را ادامه می‌دهد.  این مجموعه در حال حاضر به بیش از ۷۵ درصد تماس‌ها پاسخ کامل و نتیجه‌گیری شده می‌دهند و ضریب پاسخگویی به شدت بالا رفته است.

«محمد فرجود» مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در این نشست اعلام کرد که آنها تصمیم دارند برخی از پاسخ‌دهی‌ها را به صورت اتوماتیک پیش ببرند و با سیستم هوش مصنوعی که تعبیه نموده‌اند کاری کنند تا سوالات پرتکرار مردم به صورت اتوماتیک پاسخ داده شود:

«قصد داریم چت بات این سامانه را نیز به زودی راه‌اندازی کنیم تا یک هوش مصنوعی قوی بتواند مشکلات و سوالات مردم را پاسخ دهد. در سامانه تهران من تقریبا هر دو هفته یکبار سرویس جدیدی افزوده می‌شود و از همین رو مرکز تمام سامانه تهران من و کارکنان آن دائما به روز بوده و از دقت و مهارت بسیار بالایی بهره‌مند هستند تا پاسخگوی شهروندان تهرانی باشند. سیستم ما دائم در حال رشد است و مرکز تماسمان نیز این توسعه را لمس می‌کند.»

مرکز تماس تهران من

فرجود همچنین با اعلام این خبر که از پریروز دسترسی خاصی را توانسته‌اند از سازمان فناوری اطلاعات بگیرند که به موجب آن به سیستم مکان‌یابی تماس‌گیرنده مجهز شوند، تاکید کرد که قصد دارند از این سرویس خاص نهایت بهره‌مندی را ببرند. به گفته فرجود این سرویس می‌تواند موقعیت‌یابی تماس‌های گرفته شده از خطوط ثابت و همراه را منتقل کند و جدا از بهره‌وری از آن در سرویس‌هایی چون سامانه ۱۳۷ (مشکلات و گزارشات مردمی) می‌توان در سرویس‌های امدادی از آن بهره برد:

«قصد داریم در ابتدا این سرویس را ظرف یک ماه آینده در سیستم آتش نشانی کشور پیاده‌سازی کنیم تا به محض برقراری تماس، آدرس تماس‌گیرنده مشخص شود. بسیاری از افرادی که با مراکز امدادی تماس می‌گیرند یا دقیقا نمی‌دانند کجا هستند و یا از شدت اضطراب قادر به آدرس دهی صحیح نیستند؛ حتی باید گفت که برخی تماس‌گیرندگان کودک هستند و دقیقا آدرس را نمی‌دانند. از همین رو تصمیم گرفتیم سرویس موقعیت یابی تماس‌ها را فعلا در آتش نشانی پیاده‌سازی کنیم و بعد از رفع مشکلات آن، این سیستم را در دیگر موارد امدادی نظیر اورژانس‌ها نیز برقرار سازیم.»

مرکز تماس تهران من

در سامانه تهران من مسائلی همچون طرح ترافیک، عوارض خودرو، استعلام پرونده‌های شهرسازی، پارک حاشیه‌ای، رسیدگی به شکایات مردمی (سامانه تلفنی 1888) و خرید بلیت مترو و... برقرار است. مرکز تماس تهران من با بیش از ۲۴ کانتر به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سوالات شهروندان تهرانی است و قصد دارد پایتخت کشور را هر چه بیشتر به یک شهر هوشمند که در آن تبادل اطلاعات به صورت سریع انجام می‌شود، تبدیل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی