ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سابین تجارت آریا: آماده همکاری با استارت آپ‌ها و فین‌تک‌ها هستیم

شرکت سابین تجارت آریا از جمله مجموعه‌هایی است که با سرمایه‌گذاری بانک ایران زمین قصد دارد تحول عظیمی در بانکداری الکترونیک ایجاد کند و در این راه از مدیران کارکشته و قدیمی این حوزه کمک ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۱۵

شرکت سابین تجارت آریا از جمله مجموعه‌هایی است که با سرمایه‌گذاری بانک ایران زمین قصد دارد تحول عظیمی در بانکداری الکترونیک ایجاد کند و در این راه از مدیران کارکشته و قدیمی این حوزه کمک می‌گیرد.

مهدی عباس نیا رییس هیات مدیره شرکت سابین تجارت آریا در نشست خبری این شرکت با اشاره به این موضوع که بانک ایران زمین از سال ۹۵ به مقوله بانکداری الکترونیک توجه ویژه‌ای داشته، تاکید کرد که بحث تحول دیجیتال همیشه سرلوحه برنامه‌های این بانک بوده است. عباس نیا می‌گوید که در راستای همین استراتژی نیز تغییرات گسترده‌ای در بانک ایران زمین رخ داده تا هرچه زودتر بتوانند به اهداف خود نزدیک شوند:

«در این بین دو راه در برابرمان وجود داشت، یکی استفاده از نیروهای بیرون سازمانی و دیگری استفاده از نیروهای درون سازمانی. ما راه حل اول را برگزیدیم. به شدت معتقدم که این روزها خلاقیت و ابداع از داخل یک مجموعه خلق نمی‌شود و امروزه مشتریان و مردم هستند که نیازها را تعریف می‌کنند و بر اساس آن ابداعاتی ایجاد می‌شود.»

عباس نیا با اشاره به سرمایه‌گذاری بانک ایران زمین روی شرکت سابین تجارت آریا تاکید دارد که به وسیله این شرکت و مدیران آن می‌توانند ارزش افزوده موثری در بانکداری الکترونیک خلق کنند. او با اشاره به این موضوع که سابین تجارت آریا مجوز پرداخت یاری دارد، عنوان کرد که این گروه مایل است تا روی شرکت‌های حوزه تلکام نیز سرمایه‌گذاری کند.

او می‌گوید که می‌خواهند حلقه‌های مفقود بانکداری الکترونیک را در کنار هم بچینند و در خدمت مشتریان باشند، برای همین هم مرکز نوآوری بانک ایران زمین را ایجاد کردند تا در آنجا به دور از قوانین و چارچوب‌های بانکداری سنتی، هر ایده‌ای را پرورش و شتابدهی کنند.

«فرهاد وکیلیان» مدیرعامل جدید شرکت سابین تجارت آریا ضمن اشاره به اینکه هلدینگ ایران زمین یکی از معدود شرکت‌هایی است که کلکسیون شرکت‌های صد در صدی بانکداری و پرداخت را دارد، به این موضوع تاکید می‌کند که آنها در سابین تجارت آریا قصد دارند که چند گروه کاری را تشکیل بدهند و بر اساس آن مسیر کاری و فعالیت این مجموعه را پیش ببرند:

«یکی اینکه لاین کسب و کاری را تقویت کنیم و هممه محصولات را داشته باشیم. دیگر اینکه در سابین تجارت آریا ۵ پروژه تعریف کردیم و هدفمان این است که بتوانیم یک اکوسیستم کامل پرداختی داشته باشیم. همچنین بر پروژه‌هایی که از سوی خود بانک ایران زمین به ما داده می‌شود نیز تمرکز داریم و در نهایت روی پروژه‌های به اصطلاح اتفاقی نیز حساب ویژه‌ای کرده‌ایم، پروژه‌هایی که ایده آنها به صورت تصادفی و اتفاقی از تیم‌ها و افراد خارج شرکت به دست می‌آید. ما تمایل زیادی به مشارکت در این پروژه‌ها داریم.»

به گفته وکیلیان استراتژی اصلی شرکت سابین تجارت آریا سرمایه‌گذاری‌های مشترک است و آنها قصد دارند تمام محصولات پرداختی را به علاوه زیرساخت‌های آن در مدت زمانی کوتاه ارائه نمایند. وکیلیان باور دارد آنها یکی از بازیگران قوی در عرصه پرداخت خواهند شد و تاکید می‌کند که بسیار بزرگتر از آنچه به نظر می‌رسد، فعالیت‌شان را گسترش خواهند داد.

رییس هیات مدیره شرکت سابین تجارت آریا در پاسخ به خبرنگار دیجیاتو مبنی بر همکاری بانک ایران زمین با فین‌تک‌ها در کنار پرداخت یارها برای رسیدن به پروژه‌های اتفاقی و دیگر مسائل نیز اینگونه پاسخ داد:

«بانک ایران زمین جزو معدود بانک‌هایی بود که از ابتدای امر سر سازگاری با استارت آپ‌ها و فین‌تک ها داشته و دارد و خواهد داشت. در این زمینه همیشه پیشتاز بودیم و رابطه‌مان را سهل و ساده برقرار کردیم. یکی از برنامه‌های بانک ایران زمین بانکداری باز بوده که امروزه هم تحقق یاقته و به جرات می‌توانم بگویم که اگر محدودیت‌های رگولاتوری نبود، الان تیم‌های مختلف می‌توانستند با این ابزار ما برای خودشان یک بانک تاسیس کنند.»

.

عباس نیا در ادامه بیشتر به مساله بانکداری باز پرداخت و به دیجیاتو گفت: «در این پلتفرم بیش از ۲۰۰ میکروسرویس بانکی وجود دارد که همین الان در اختیار شرکت‌های استارت آپی و فین‌تکی می‌تواند باشد. یکی از دلایلی که ما مرکز نوآوری ایران زمین را راه‌اندازی کردیم همین بود که نمی‌توانستیم با ساز و کار بانکداری سنتی پاسخگوی استارت آپ‌ها و فین‌تک‌ها باشیم، خواستیم از این ساختار بروکراسی بیرون بیاییم و در مرکز نوآوری ایران زمین دقیقا تمام مرزها شکسته است. ما در سرویس پرداخت هم همین استراتژی را اتخاذ کردیم.»

عباس نیا توسعه کسب‌وکارهای مشارکتی را یکی از استراتژی‌های پیشرفت و رشد بانک ایران زمین می‌داند و تاکید دارد که کسب‌وکارهای کوچک دیگر لازم نیست بسیاری از این سرویس‌ها را از نو خلق کنند و می‌توانند با دریافت این سرویس‌ها، کار را از جایی که آنها تمام کرده‌اند، شروع کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ramtin_Bakhtiari
    Ramtin_Bakhtiari | ۲۸ مرداد ۱۳۹۸

    واقعا درسته و ما الان در اکو سیستم استارتاپی به این توانمندی ها و سرمایه گذاری ها نیاز مبرم داریم

مطالب پیشنهادی