ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن ComicScreen؛ کُمیک خوان ساده اما قدرتمند

اگر به کمیک بوک یا مانگا‌ها علاقه‌مند هستید احتمالا دوست دارید با تبلت یا گوشی‌های هوشمند خود به راحتی مشغول خواندن کمیک بوک‌هایتان شوید. اپلیکیشن‌هایی هستند که این امکان را برایتان فراهم می‌کنند و یکی ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

اگر به کمیک بوک یا مانگا‌ها علاقه‌مند هستید احتمالا دوست دارید با تبلت یا گوشی‌های هوشمند خود به راحتی مشغول خواندن کمیک بوک‌هایتان شوید. اپلیکیشن‌هایی هستند که این امکان را برایتان فراهم می‌کنند و یکی از بهترین آن‌ها کمیک خوان ComicScreen است.

اپلیکیشن یاد شده علی رغم طراحی بسیار ساده و ابتدایی یکی از قدرتمند‌ترین کمیک‌خوان‌های اندروید محسوب می‌شود. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به معرفی این اپلیکیشن بپردازیم. پس به طرفداران کمیک‌بوک‌ها توصیه می‌کنیم این مطلب را از دست ندهند.

کمیک خوان ComicScreen

فایل کتاب‌های مصور یا کمیک‌ها عموما در فرمت‌های مختلف فشرده عرضه می‌شوند. این فرمت‌ها می‌توانند RAR یا زیپ و CBR یا CBZ باشند. در واقع این فایل‌ها مجموعه‌ای از تصاویر هستند که در کنار یکدیگر جمع آوری می‌شوند و صفحات مختلف یک کمیک را تشکیل می‌دهند.

نرم افزار ComicScreen به خوبی از همه‌ی فرمت‌های ذکر شده پشتیبانی می‌کند. ایمپورت کردن این فایل‌ها بسیار ساده است و حتی کمیک اسکرین این قابلیت را دارد که فولدری شامل چند فایل زیپ را به صورت مجزا ایمپورت کند. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که کمیک‌های خود را با دو روش به گوشی منتقل کنید: انتقال به وسیله‌ی کپی کردن آن‌ها روی حافظه‌ی گوشی یا حافظه‌ی SD و انتقال از طریق FTP و Samba.

کمیک اسکرین در رندر صفحات عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد به طوری که نیاز کمی به صبر کردن برای بارگذاری صفحات دارید. بهینه سازی این اپلیکیشن طوری انجام شده که عکس‌های مختلف با سرعت بالایی بارگذاری می‌شوند و می‌توانید به مطالعه‌ی آن‌ها بپردازید. در واقع یکی از مزیت‌های ComicScreen ارائه‌ی تجربه‌ای روان و بدون لگ در نمایش کمیک‌هاست. به همین دلیل مشکلی در گشت و گذار بین صفحات مختلف کتاب‌های خود نخواهید داشت.

کمیک اسکرین نرم افزاری با طراحی و رابط کاربری بسیار ساده است که می‌توانید در حین مطالعه مطالب آن، نمایش صفحات را از حالت عمودی به افقی تغییر دهید. همچنین نمایش دو صفحه‌ای و تک صفحه‌ای هم در این نرم افزار پشتیبانی می‌شود. گذشته از این کمیک خوان ComicScreen قابلیت تغییر اندازه‌ی خودکار تصاویر هم دارد.

کامیک خوان ComicScreen

یکی دیگر از نقاط قوت کمیک اسکرین این است که می‌توانید رفتار هرکدام از تصاویر را آنطور که می‌خواهید مشخص کنید. در واقع این امکان را دارید که روشنایی تصویری خاص از یک کتاب را تنظیم کنید تا نمایش بهتری داشته باشد. همچنین امکان بزرگنمایی و بریدن حاشیه‌های تصاویر هم در اختیار خواهید داشت.

به جز توانایی‌های خوب ComicScreen در ارائه‌ی تجربه‌ای دلچسب از خواندن کمیک‌ها، این اپلیکیشن قابلیت ارائه‌ی پیشنمایش برخی از فایل‌های زیپ را هم داراست. به عنوان مثال شما می‌توانید بدون خارج کردن فایل از حالت فشرده، نمایشی سریع از آن داشته باشید تا متوجه محتویات داخل آن شوید. با همین روش می‌توانید برچسب‌های درج شده در صفحات مختلف کمیک‌های خود را به سرعت پیدا کنید.

کامیک خوان ComicScreen

کمیک اسکرین از یک فایل منیجر ساده هم پشتیبانی می‌کند. با استفاده از آن در صورت ایمپورت کردن یک فولدر کامل به اپلیکیشن، قادر به بخش بندی کردن آن خواهید بود. البته باید توجه داشته باشید که این بخش از کمیک اسکرین آنچنان قدرتمند نیست و بر خلاف بسیاری از کمیک خوان‌های دیگر امکانات و ویژگی‌های پیشرفته‌ای ندارد.

مثلا شما در کمیک اسکرین امکان درج تگ‌های مختلف را ندارید و نمی‌توانید کتاب‌های خود را دسته بندی کنید. در واقع باید گفت که این نرم افزار توجه خود را بیشتر معطوف ارائه‌ی تجربه‌ای دلچسب از مطالعه‌ی کمیک بوک‌ها کرده و فایل منیجر را آنچنان مورد توجه قرار نداده است.

نرم افزار ComicScreen دارای تبلیغات درون برنامه‌ای است که آنچنان معضلی برای مطالعه‌ی کمیک‌ها ایجاد نمی‌کند. متاسفانه راهی برای غیر فعال کردن این بخش وجود ندارد چرا که هنوز خبری از نسخه‌ی پریمیوم این اپلیکیشن نیست.

کامیک خوان ComicScreen

نرم افزار کمیک اسکرین کاملا رایگان است و کاربران اندروید می‌توانند از پلی استور گوگل آن را دانلود کنند. توسعه دهندگان اپلیکیشن پیش از این اعلام کرده بودند که به دنبال تولید نسخه‌ی پریمیوم هم هستند اما تا به حال خبری از آن نشده است.

به طور کلی می‌توان گفت کمیک خوان ComicScreen علی رغم طراحی بسیار ساده و ابتدایی خود، ویژگی‌های بسیار قدرتمندی را ارائه می‌دهد که باعث می‌شود تجربه‌ای دلچسب از مطالعه‌ی کمیک‌ها داشته باشید. در نتیجه اگر از علاقمندان خواندن کتاب‌های کمیک یا مانگاها در تبلت یا گوشی هوشمند خود هستید بد نیست نگاهی به کمیک خوان ComicScreen هم بیاندازید.

ComicScreen - ComicViewer

ComicScreen - ComicViewer

سازنده: InstSoft قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 14 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی