ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تست و بررسی رنو داستر جدید؛ ارزان ترین کراس اوور دو دیفرانسیل بازار

شاخه رومانیایی شرکت رنو یعنی شرکت داچیا، حدود 5 سال پیش وارد بریتانیا شد و با استفاده از پلتفرم‎های قدیمی رنو توانست ارزان‌ قیمت‌ترین کراس‌اوور را در این کشور عرضه کند. داچیا داستر که در ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

شاخه رومانیایی شرکت رنو یعنی شرکت داچیا، حدود 5 سال پیش وارد بریتانیا شد و با استفاده از پلتفرم‎های قدیمی رنو توانست ارزان‌ قیمت‌ترین کراس‌اوور را در این کشور عرضه کند. داچیا داستر که در کشورمان نیز به نام رنو داستر شناخته می شود، حالا در قالب یک نسل تازه در بازار جهانی عرضه شده است و به سبب قیمت رقابتی خود مورد توجه رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

مردم سادگی، کاربردی بودن و تنومندی محصولات این شرکت بویژه داستر را دوست دارند؛ همچنین آنها عاشق قیمت محصولات این شرکت و رنو داستر هستند. لازم است بدانید بیش از نیمی از افرادی که در بریتانیا مالک یک محصول داچیا بوده‌اند، بعد از چند سال مجددا محصول جدیدی از این شرکت خریداری کرده‌اند.

رنو داستر

نسخه پایه سری جدید رنو داستر با وجود ۵۰۰ پوند افزایش قیمت، هنوز هم یکی از ارزانترین کراس اوورها با قیمت کمتر از ۱۰ هزار پوند محسوب می‌شود. داچیا سعی داشته تا با ارتقای سطح کیفیت و امکانات مدل جدید داستر، بدون افزایش قابل توجه قیمت، به انتقادات پیرامون کیفیت این مدل به طور درخوری پاسخ دهد.

رنو داستر

طراحی خارجی در حد یک فیس لیفت تمام عیار متحول شده است. شاسی تغییر نکرده و بنابراین ابعاد خودرو نیز دستخوش تغییر نگشته‎اند.

جلوپنجره با عمق بیشتر، درب کاپوت با انحنای بیشتر، میله‌های باربند سقفی قطورتر و چراغ‎های عقب اصلاح شده جزو تغییرات بیرونی رنو داستر 2019 محسوب می‎شوند.

رنو داستر

تغییرات داخلی اما به شکل قابل توجه‎تری صورت پذیرفته‌اند؛ صندلی‌های راحت‌تر با حمایت بیشتر از بدن سرنشین و تنظیمات گسترده‌تر، دریچه‎های هوای بیشتر، سیستم اطلاعات سرگرمی بهتر، محفظه قرارگیری اشیای کوچک به تعداد بیشتر و به روزرسانی‌های مختلف مرتبط با ایمنی از جمله آنهاست.

رنو داستر

سه پیشرانه مختلف برای این خودرو در نظر گرفته شده است؛ یک پیشرانه توربوشارژ و یک نمونه تنفس طبیعی چهارسیلندر، گروه موتورهای بنزینی داچیا داستر را تشکیل می‌دهند. همچنین یک پیشرانه توربودیزل نیز برای داستر ارائه شده است. همچنین این خودرو به صورت دیفرانسیل جلو یا تمام چرخ محرک به بازار عرضه شده است.

رنو داستر در چهار تریم اکسس، ایسنشل، کامفورت و پرستیژ عرضه می‌شود. مدل اکسس تقریبا هیچ چیز ندارد؛ تریم داخلی مشکی فاقد رادیو، شیشه‌های عقب دستی و فاقد سیستم تهویه.

مدل کامفورت اما احتمالا بهترین تعادل را میان قیمت و تجهیزات برقرار نموده باشد. با پرداخت 3 هزار پوند بیشتر شما می‌توانید به تجهیزاتی نظیر ناوبری ماهواره‌ای، روکش‌های باکیفیت برای صندلی‌ها و فضای داخلی، پورت USB، کامپیوتر سفری و بسیاری از تجهیزات نسبتا مدرن دیگر دسترسی داشته باشید.

اگر طی ۱۰ سال گذشته با یک خودروی نسبتا ارزان قیمت رنو رانندگی کرده باشید، کم و بیش می‌توانید نوع کیفیت سواری رنو داستر را متصور شوید. سواری نسبتا راحت، فرمان نرم و لرزش‌های ملایمی که سرنشینان با آن مواجه هستند، جزو ویژگی‌های شخصیتی رنو داستر به شمار می‌آیند.

رنو داستر

نقطه قوت کابین رنو داستر، عایق بودن مناسب آن در برابر نفوذ سر و صداست. دریچه هوای مرکزی اضافه باعث می‌شود تا هر پنج سرنشین از هوای تازه با دمای مناسب لذت ببرند.

گرچه متریال عمده نقاط کابین از جنس پلاستیک سخت است اما کیفیت آن نسبت به قبل بهبود یافته و شکل داشبورد نیز اکنون چشم نوازتر شده است. به طور کلی با وجود آنکه در اینجا با یک خودروی اقتصادی ارزان قیمت طرف هستیم اما فضای کافی کابین و محفظه بار، موتور اقتصادی و حس خوب رانندگی در زمره مزایای داچیا داستر قابل تعریف خواهند بود.

توانایی آفرود این خودروی ارزان قیمت ما را به کلی متعجب ساخت. توانایی داستر در عبور از مسیرهای گل آلود، شیب های نسبتا زیاد و سرپایینی‌های لغزنده به کلی ما را تحت تاثیر قرار داده است. سامانه های 4X4 و کنترل حرکت در سرازیری وظایف خود را به نحو احسن انجام می‌دهند.

ضمنا در حالت تمام چرخ محرک شما به یک دنده سنگین‌تر (پایین‌تر از دنده یک) دسترسی خواهید داشت تا قابلیت عبور از مسیرهای صعب العبور و آفرود رنو داستر افزایش یابد.

نکته قابل توجه در این میان وزن نسبتا سبک 1179 کیلوگرمی داستر است که فشار زیادی به پیشرانه، گیربکس یا تعلیق وارد نمی‌آورد. در نسخه های تمام چرخ محرک کمی از فضای محفظه بار به تعلیق مستقل عقب اختصاص یافته که در نتیجه باعث کاهش اندک گنجایش فضای صندوق بار شده است.

در پایان باید عرض کنیم که برخی افراد داستر را برای کار در مزرعه خریداری می‌کنند، برخی دیگر نیز از آن به عنوان یک اتومبیل آفرودر ارزان قیمت بهره می‌برند؛ برخی دیگر نیز از آن برای مصارف شهری استفاده کنند. اما در هر حالت به نظر ما بهتر است نسخه چهار چرخ محرک را خریداری کنید تا در مواقع لزوم از قابلیت‌های مناسب آفرود این خودرو لذت ببرید. چرا که نسخه تک دیفرانسیل تنها ظاهر یک خودرو آفرود را ارائه می دهد و در باطن فرق چندانی با یک هاچ بک ارزان قیمت ندارد.

رنو داستر

مشخصات فنی نسخه مورد بررسی
  • قیمت: 14,400 پوند
  • پیشرانه:چهار سیلندر/توربوشارژ/ 1333 سی سی
  • توان: 128 اسب بخار/ 240نیوتن متر
  • شتاب 0-100: 11.1 ثانیه
  • مصرف سوخت: 7 لیتر بر 100 کیلومتر
  • قیمت نسخه های دست دوم و نسل قبل در بازار ایران (از 260 تا 400 میلیون تومان)
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۲۹ مرداد ۱۳۹۸

    چقدر منتظر بودم این مدل بیاد به جا مدل قدیمی بخریمش اون موقع ۱۲۵ تومن بود فولترینش

مطالب پیشنهادی