ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

والمارت به خاطر آتش سوزی پنل های خورشیدی در هفت فروشگاه از تسلا شکایت کرد

شرکت تسلا که به تازگی اجاره ماهیانه پنل های خورشیدی خود را آغاز کرده بود با مشکلی بزرگ مواجه شده است. پنل های خورشیدی این شرکت در چندین فروشگاه والمارت آتش سوزی به راه انداخته ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

شرکت تسلا که به تازگی اجاره ماهیانه پنل های خورشیدی خود را آغاز کرده بود با مشکلی بزرگ مواجه شده است. پنل های خورشیدی این شرکت در چندین فروشگاه والمارت آتش سوزی به راه انداخته و مدیران این فروشگاه زنجیره ای را وادار به شکایت از تسلا کرده اند.

به گزارش خبرگزاری CNBC پنل های خورشیدی ساخت شرکت تسلا در هفت فروشگاه «والمارت» (Walmart) دچار آتش سوزی شده اند. مدیران والمارت می گویند این مسئله به دلیل نقص در سیم کشی پنل ها بوده است. آنها کارمندان تسلا را به عدم دانش کافی در این زمینه متهم کرده اند.

مدیران والمارت می گویند کارمندان تسلا چندین مرتبه به فروشگاه ها آماده بودند تا پنل ها را بررسی کنند ولی ظاهراً مهارت کافی برای رفع ایرادات فنی پنل ها را نداشته اند. به گفته کارکنان والمارت، پنل های خورشیدی تسلا علاوه بر مشکل سیم کشی ایرادات ظاهری هم داشته اند.

حال والمارت از تسلا به دلیل نقض مفاد قرارداد همکاری، بی توجهی آشکار و عدم رعایت استانداردهای صنعت به دادگاه شکایت کرده است. مدیران این فروشگاه زنجیره ای برای خسارتی که پنل های خورشیدی تسلا به فروشگاه های آنها زده درخواست غرامت کرده اند. آنها همچنین قصد دارند پنل های این شرکت را از بیش از 240 شعبه جمع آوری کنند.

تسلا تاکنون واکنشی نشان نداده ولی احتمال اینکه مدیران این شرکت دست روی دست بگذارند بسیار پایین است. تسلا با اینکه خودروهای برقی خوبی می سازد ولی در زمینه تولید پنل های خورشیدی هنوز به مهارت کافی نرسیده و از سال گذشته میلادی با مشکلات این پنل ها دست و پنجه نرم کرده است.

باید دید این دعوای حقوقی به کجا کشیده می شود. سران این خودروساز کالیفرنیایی به خوبی می دانند اگر در این دعوای حقوقی شکست بخورند، نه تنها برندشان خدشه دار خواهد شد بلکه باید با سیل انتقادات نیز مواجه شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی