ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کانادا
تکنولوژی

چین: دستگیری خانم منگ وانژو به روابط ما با کانادا لطمه زده است

سفارت چین در کانادا روز گذشته اعلام کرد که روابط دو جانبه میان چین و کانادا دچار مشکل بزرگی شده است و به همین خاطر از اتاوا درخواست کرد که منگ وانژو مدیر ارشد مالی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

سفارت چین در کانادا روز گذشته اعلام کرد که روابط دو جانبه میان چین و کانادا دچار مشکل بزرگی شده است و به همین خاطر از اتاوا درخواست کرد که منگ وانژو مدیر ارشد مالی هواوی را آزاد کند.

روابط این دو کشور از دی ماه گذشته و بعد از بازداشت خانم منگ در ونکوور که با درخواست آمریکا صورت گرفت، به سردی گرایید و چین نیز به تلافی این اقدام، دو شهروند کانادایی را به اتهام جاسوسی دستگیر و واردات دانه کانولا و محصولات گوشتی از کانادا را متوقف کرد.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز چهارشنبه اعلام نمود که دولتش تمایلی به عقب نشینی از مواضع خود در این اختلاف ندارد و از منافع کانادا در برابر چین دفاع می کند.

سفارت چین در این کشور نیز در پاسخ به اظهارات آقای ترودو اعلام نمود که چین همواره از منافع خود دفاع می کند.

سفارت چین در بیانیه خود آورده است:

چین همواره اصل برابری میان تمامی کشورها را در نظر می گیرد و فرقی ندارد که کشوری کوچک باشد یا بزرگ... روابط کانادا با ما حالا دچار مشکلات بزرگی شده است و طرف کانادایی نیز به خوبی علت اصلی این مساله را می داند.

کانادا باید خانم منگ وانژو را بلافاصله آزاد کند و این اطمینان را به ما بدهد که او در امنیت کامل به چین باز می گردد و روابط دوجانبه را به مسیر درستش باز گرداند.

کانادا
ترودو (سمت راست) در دیدار با پمپیو (سمت چپ)

کریستیا فریلند وزیر امور خارجه کانادا و جاستین ترودو روز گذشته در همین رابطه با مایک پمپیو وزیر کشور آمریکا در اتاوا دیدار کردند. در این دیدار پمپیو این اطمینان را به ترودو داد که مقامات آمریکایی تمام تلاش خود را برای آزادی دو شهروند کانادایی خواهند کرد.

در نظر داشته باشید که تیم ما تمام تمرکز خود را معطوف کرده تا این دو کانادایی را آزاد کند. زندانی شدن آنها اشتباه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی