ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت HMD زمانبندی آپدیت گوشی های نوکیا به اندروید 10 را اعلام کرد

شرکت HMD از برنامه خود برای آپدیت گوشی های نوکیا به اندروید ۱۰ پرده برداشت و از عرضه گوشی 5G ارزان قیمت در سال آینده خبر داد. هنوز مدت زمان زیادی از خبر نامگذاری رسمی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

شرکت HMD از برنامه خود برای آپدیت گوشی های نوکیا به اندروید ۱۰ پرده برداشت و از عرضه گوشی 5G ارزان قیمت در سال آینده خبر داد.

هنوز مدت زمان زیادی از خبر نامگذاری رسمی اندروید Q نگذشته و سازندگان تلفن همراه واکنشی نسبت به این خبر نشان نداده اند. ولی شرکت HMD (مالک برند نوکیا) پیش دستی کرده و پیش از رقبا از برنامه خود برای به روز رسانی اسمارت فون های نوکیا به اندروید 10 پرده برداشته است.

کمپانی HMD همواره یکی از منظم ترین شرکت ها در آپدیت کردن محصولاتش به نسخه جدید اندروید بوده، بنابراین اصلاً جای تعجب ندارد که این شرکت را در ابتدای صف به روز رسانی محصولات به اندروید ۱۰ ببینیم.

نوکیا ۹ پیور ویو، نوکیا ۷.۱ و نوکیا ۸.۱ جزو اولین گوشی هایی هستند که به اندروید ۱۰ آپدیت می شوند. این محصولات اواخر سال جاری میلادی به این سیستم عامل ارتقاء پیدا خواهند کرد.

دیگر گوشی های نوکیا نیز به طور تقریبی طبق جدول زمانی زیر آپدیت به روز رسانی را دریافت خواهند کرد:

  • اواسط دی ماه ۹۸ تا اواخر بهمن ماه ۹۸ — نوکیا ۲.۲، نوکیا ۳.۱ پلاس، نوکیا ۳.۲، نوکیا ۴.۳، نوکیا ۶.۱، نوکیا ۶.۱ پلاس، نوکیا ۷ پلاس
  • اوایل اسفند ماه ۹۸ تا اواسط فروردین ۹۹ — نوکیا ۱ پلاس، نوکیا ۵.۱ پلاس، نوکیا ۸ سیروکو
  • اواخر فروردین ماه ۹۹ — نوکیا ۲.۱، نوکیا ۳.۱، نوکیا ۵.۱، نوکیا ۱

البته تاریخ های فوق طبق گفته شرکت HMD تقریبی هستند.

«جوهو سارویکاس» (Juho Sarvikas) مدیر محصول شرکت HMD علاوه بر اعلام خبر فوق، گفت که این شرکت سال آینده یک گوشی 5G به بازار خواهد فرستاد که نصف گوشی های 5G رقبا قیمت خواهد داشت. گوشی های 5G این روزها تقریباً ۱۲۰۰ دلار قیمت دارند، بنابراین محصول نوکیا باید حدود ۶۰۰ دلار قیمت داشته باشد.

نوکیا به دنبال ساخت گوشی 5G ارزان قیمت است

باید دید HMD می تواند موفق به انجام چنین کاری شود یا خیر. کوالکام تولیدکننده اصلی مودم 5G برای اکثر تلفن های همراه بوده و محصول این کمپانی قیمت بالایی دارد. گفته می شود مدیاتک قصد دارد چیپ مودم 5G ارزان قیمت تولید کند اما تاکنون این محصول را به بازار عرضه نکرده است.

شفافیت و برنامه ریزی HMD در به روز رسانی خانواده نوکیا به اندروید ۱۰ تحسین برانگیز بوده و شرکت های سامسونگ و ال جی باید در این زمینه از کمپانی فنلاندی الگو بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Milady
    Milady | ۲ شهریور ۱۳۹۸

    نوکیا ۱ هم اندروید ۱۰ رو دریافت می‌کنه!!؟

مطالب پیشنهادی