ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2017_nissan_gtr-HD
خودرو

نسل جدید نیسان GTR احتمالا تا سال 2027 معرفی نمی شود

نیسان GTR را می توان یکی از مطرح ترین مدل های اسپرت ژاپنی دانست. این خودرو که با لقب گودزیلا شناخته می شود، در سال 2007 معرفی شده است. از آن تاریخ تاکنون نیسان سعی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۵

نیسان GTR را می توان یکی از مطرح ترین مدل های اسپرت ژاپنی دانست. این خودرو که با لقب گودزیلا شناخته می شود، در سال 2007 معرفی شده است. از آن تاریخ تاکنون نیسان سعی کرده با برخی بروزآوری ها GT-R را در چرخه رقابت حفظ کند.

با توجه به گذشت بیش از ده سال از زمان عرضه بسیاری انتظار دارند که نسل جدید GT-R در آینده نزدیک معرفی شود. اما به نظر می رسد نیسان برداشت متفاوتی درباره عمر این خودرو داشته و قصد دارد کماکان به تولید آن ادامه دهد.

2020-nissan-gt-r-50th-anniversary-edition

گزارش اخیر نشریه استرالیایی Motoring حکایت از آن دارد گودزیلا سالخورده تر از این هم خواهد شد. طبق شنیده ها، ظاهرا اختلافاتی بر سر نسل جدید این خودرو بین مدیران نیسان شکل گرفته است. این اختلافات ریشه در نوع پیشرانه دارند. یک دسته از مدیران طرفدار پیشرانه هیبریدی و دسته دیگر خواهان استفاده از پیشرانه تمام الکتریکی هستند.

در حال حاضر تیم توسعه نیسان GTR منتظر دستور مدیران برای نسل جدید این خودرو است. احتمالا می دانید که این تیم توسط هیروشی تامورای معروف (Hiroshi Tamura) رهبری می شود.

hiroshi-tamura-nissan-gt-r-01-1563003810

بر اساس گزارش Motoring تیم توسعه فقط چند طرح اولیه از نسل جدید GT-R را آماده کرده است. آنطور که این گزارش نشان می دهد، هنوز هیچ خبری از پروتوتایپ یا نمونه تست مربوط به نسل آتی نیست.

توسعه یک خودروی جدید معمولا به چند سال زمان نیاز دارد. به همین جهت بسیار بعید است که تا حوالی سال 2027 شاهد نسل بعدی گودزیلا باشیم. صحبت های اخیر آقای تامورای نیز به نوعی این مساله را تایید می کند.

نیسان GTR

آقای تامورای چندی پیش در اظهار نظری جالب گفته بود نیسان GTR "تنها" 12 سال دارد! به باور مدیر تیم توسعه گودزیلا پلتفرم این خودرو بدون نیاز به تغییرات اساسی می تواند تا 20 سال به حیات خود ادامه دهد. عجیب تر آنکه وی معتقد است مدل 2017 از GT-R "تقریبا شکل بدنه جدیدی" دارد. حال آنکه با مقایسه این نسخه و مدل ده سال پیش، سخت بتوان نظر آقای تامورای را تایید کرد.

nissan gt-r 2009 vs 2017
نیسان GTR مدل 2017 (راست) در کنار مدل 2009 (چپ)

به لحاظ فنی چند پلتفرم وجود دارند که توانسته اند برای مدتی طولانی دوام بیاورند. پلتفرم فاکس بادی (Fox Body) یکی از این موارد است که بین سال های 1979 تا 1993 اسکلت بندی ماستنگ را تشکیل داد.

این پلتفرم با تغییرات جزئی به SN95 تغییر نام داده و در مدل اج ماستنگ (Edge Mustang) به کار گرفته شد. مدل مذکور تا سال 2004 تولید شد. بنابراین می توان گفت که پلتفرم فاکس بادی به مدت 25 سال توسط فورد مورد استفاده قرار گرفت. البته در طول این مدت ماستنگ به لحاظ ظاهری تغییرات زیادی به خود دیده و چند بار بازطراحی شد.

1999_mustang

نکته مثبت درباره گزارش Motoring اینکه نیسان تمایل به حفظ GT-R روی خط تولید دارد. در هر حال امیدواریم این خودروی محبوب و توانمند به جایی نرسد که فقط به گذشته پر افتخارش ببالد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی