ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لو رفتن اطلاعات مشتریان
تکنولوژی

فاش شدن اطلاعات خصوصی میلیون‌ها مشتری شرکت میزبانی وب Hostinger

شرکت میزبانی وب «هاستینگر» به علت دسترسی غیرمجاز به دیتابیس خود، از ترس لو رفتن اطلاعات مشتریان آنها را وادار به تغییر رمز عبور خود کرده است. شرکت مذکور روز پنج شنبه با انتشار پستی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۴ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

شرکت میزبانی وب «هاستینگر» به علت دسترسی غیرمجاز به دیتابیس خود، از ترس لو رفتن اطلاعات مشتریان آنها را وادار به تغییر رمز عبور خود کرده است.

شرکت مذکور روز پنج شنبه با انتشار پستی در وبلاگ شرکت، خبر درز اطلاعات مشتریان را به شکل عمومی اعلام کرد. این شرکت می گوید هکر یا هکرها به وسیله توکن دسترسی که روی سرور یافت می شود، بدون نیاز به نام کاربری و پسورد به سیستم ها دسترسی پیدا کرده بودند.

هکر موفق شده با دسترسی به سیستم های شرکت به یک دیتابیس API نیز نفوذ کند. دیتابیس مذکور حاوی داده های حساسی مانند نام کاربری، آدرس ایمیل و پسوردهایی بوده که با الگوریتم رمزنگاری SHA-1 روی دیتابیس ذخیره شده بودند.

لو رفتن اطلاعات مشتریان شرکت Hostinger

مهندسین شرکت مذکور بعد از اطلاع از احتمال بالای هک شدن الگوریتم رمزنگاری SHA-1، قرار است پسوردهای مشتریان را با الگوریتم های قوی تری رمزنگاری کنند. آنها بعد از این دسترسی غیرمجاز موقتاً تمامی پسوردها را با الگوریتم SHA-2 رمزنگاری کرده اند.

مقامات شرکت هاستینگر با ارسال ایمیلی مشتریان خود را در جریان درز اطلاعاتی دیتابیس خود قرار داده و آنها را نسبت به تغییر رمز عبور در جریان گذاشتند.

مسئولین شرکت هاستینگر اعلام کرده اند هیچ یک از اطلاعات بانکی مشتریان به سرقت نرفته است. اما یکی از مشتریانی که از درز اطلاعاتی تحت تأثیر قرار گرفته، این شرکت را به منحرف کردن افکار عمومی متهم کرده است.

یکی از مشتریان شرکت هاستینگر را به منحرف کردن افکار عمومی متهم کرده است

مشتری مورد بحث با بخش پشتیبانی شرکت چت کرده و کارمند این بخش به او گفته با دسترسی به دیتابیس API می توان به اطلاعات مالی مشتریان نیز دست یافت. البته او تأکید کرده این شرکت داده های پرداخت مشتریان را ذخیره نمی کند. مشتری شاکی مدعی شده شرکت هاستینگر از درگاه های متفاوتی برای پرداخت هزینه استفاده می کند ولی نامی از آنها به میان نیاورد.

«Balys Kriksciunas» مدیرعامل شرکت هاستینگر می گوید هرگونه ادعای مطرح شده توسط بخش پشتیبانی صحت نداشته و لو رفتن هرگونه اطلاعات مالی مشتریان را تکذیب کرد.

مسئولین شرکت هاستینگر می گویند دیتابیس API مذکور حاوی داده های بیش از 14 میلیون مشتری است. این شرکت بیش از 29 میلیون مشتری دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی