ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خوش‌بین
علمی

خوش‌بین باشید تا عمر طولانی‌تری داشته باشید

شاید شما هم گوشتان پر شده از این حرف که باید خوشبین باشیم و زندگی را بهتر معنا کنیم. عده‌ای هم اعتقاد دارند این حرف‌ها صرفا برای خوشی لحظه‌ای دل دیگران خوب است؛ نه کمتر ...

رسول خردمندی
نوشته شده توسط رسول خردمندی | ۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

شاید شما هم گوشتان پر شده از این حرف که باید خوشبین باشیم و زندگی را بهتر معنا کنیم. عده‌ای هم اعتقاد دارند این حرف‌ها صرفا برای خوشی لحظه‌ای دل دیگران خوب است؛ نه کمتر و نه بیشتر. با این حال جالب است بدانید که پژوهشگران در جدیدترین تحقیقاتشان ثابت کرده‌اند که چگونه خوشبین بودن می‌تواند با عمر بیشتر در انسان ارتباط داشته باشد.

یافته‌های دانشمندان در ژورنال National Academy of Sciences به انتشار رسید. آنها در مقاله خود داده‌های زیادی را مورد بررسی قرار داده‌اند و در این مطالعه مشخص شده که ۱۱ الی ۱۵ درصد از مردمی که خوشبین هستند، شانس بیشتری دارند تا سن ۸۵ سالگی یا حتی بیشتر را تجربه کنند.

می‌توان اینگونه برداشت کرد که افراد خوشبین، رفتارهای سالم‌تری از خود در جامعه و زندگی شخصی نشان می‌دهند اما پژوهشگران در بخش نتیجه‌گیری مقاله خود به این موضوع نیز پرداخته‌اند که این دسته از افرادی که طول عمر بیشتری داشته‌اند، مشکلات عدیده اقتصادی گریبانگیرشان نبوده و از طرفی سفیدپوست‌ها شانس بیشتری داشته‌اند تا زندگی بهتری از لحاظ کیفی تجربه کنند.

خوش‌بین

جالب است بدانید که بخشی از رفتار خوشبینانه‌تان به ژنتیک بستگی دارد. یعنی اگر فرد خوش‌مشربی هستید که دید کاملا لطیفی به زندگی دارید، در اطلاعات ژنتیکی شما تا حدودی کد شده اینگونه رفتار کنید. با این اوصاف لیندا بلِیر، روانشناس بالینی مطرح در حوزه بالین در این رابطه توضیح می‌دهد:

با نگاه از جنبه مثبت به مسائل مختلف می‌توان به دیدگاه‌های خود جهت داده و تفاوت‌های بزرگی را در رفتارمان ایجاد کنیم. شما به مراتب به این باور خواهید رسید که طرز تفکر صفر و یکی به حال شما سودی ندارد.

اریک کیم، یکی از پژوهشگران و نویسندگان این مقاله پیشنهاد می‌دهد که هر روز می‌توانید سه مورد مهمی که باید بابت آنها شکرگزار باشید را روی کاغذ بنویسید. این رویه کمک می‌کند تا مثبت‌اندیشی را در خود تقویت کنید. در واقع این فعالیت روزمره، نوعی ورزش ذهنی برای شماست تا در درجه اول حال و اوضاع خودتان را رو به راه کنید و در درجه دوم اطرافیانتان از بودن در کنارتان لذت ببرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی