ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

525ea91c-porsche-99x-electric-6
خودرو

جنگنده پورشه برای مسابقات فرمولا E معرفی شد؛ رقابت تمام عیار خودروسازان در نبرد تمام الکتریکی

کمپانی پورشه تنها چند روز مانده به پرده برداری رسمی از تایکان، از یک خودروی برقی دیگر رونمایی کرد. این خودرو 99X Electric نام داشته و نماینده خودروساز آلمانی در مسابقات فرمول E خواهد بود. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۰

کمپانی پورشه تنها چند روز مانده به پرده برداری رسمی از تایکان، از یک خودروی برقی دیگر رونمایی کرد. این خودرو 99X Electric نام داشته و نماینده خودروساز آلمانی در مسابقات فرمول E خواهد بود.

0a08dbea-porsche-99x-electric-1

به گفته پورشه، عدد 9 به خاطر تاکید بر "اهمیت پروژه فرمول E" دو بار در نام این خودرو تکرار شده است. علاوه بر این، 99X Electric به عنوان یک پلتفرم بنیادین برای توسعه مدل های خیابانی پورشه در آینده ایفای نقش خواهد کرد.

d1704c63-porsche-99x-electric-5

از لحاظ ظاهری، پورشه 99X Electric بسیار شبیه به دیگر اتومبیل های حاضر در مسابقات فرمول E طراحی شده و تفاوت چندانی با آنها ندارد. برای ایجاد تمایز، روی بدنه این خودرو هم از رنگ آمیزی و برچسب های اختصاصی مدل های مسابقه ای پورشه استفاده شده است. این مدل ها معمولا با رنگ های سیاه، سفید و قرمز از دور قابل شناسایی هستند.

d379882a-porsche-99x-electric-7

با تصمیم اتخاذ شده از سوی قانون گذاران مسابقات فرمول E، خودروسازان و تیم های حاضر باید از شاسی و باتری استاندارد یکسان استفاده کنند، اما در انتخاب قوای محرکه آزاد بوده و دارای اختیار عمل هستند. به موجب این قانون، پورشه از پیشرانه E-Performance که پیشتر در مسابقات لمان کلاس LMP1 امتحان خود را پس داده، در 99X Electric استفاده کرده است.

مسابقات فرمول
روی بدنه 99X Electric لوگوی شرکت های مختلفی چون تگ هوئر، هوگو باس و ودافون دیده می شود

این پیشرانه در حالت نرمال توانایی تولید 335 اسب بخار قدرت را دارد، ولی در حالت ریس یا همان مسابقه خروجی آن به 268 اسب بخار و در حالت حمله (Attack) به 316 اسب بخار تقلیل می یابد. در صورت عدم اعمال محدودیت، 99X Electric می تواند در عرض 2.8 ثانیه شتاب صفر تا صد را محقق نموده و به نهایت سرعت 280 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

bf1af827-porsche-99x-electric-16
مشخصات پورشه 99X Electric در یک نگاه

فریتز انزینگز (Fritz Enzinger) معاون ارشد بخش موتور اسپرت پورشه درباره این خودرو گفته:

با معرفی 99X Electric، ما گامی بزرگ در راستای ورود پورشه به مسابقات فرمول E بر می داریم. من برای دیدن این خودرو در پیست مسابقه مشتاق هستم.

گفتنی است در حال حاضر بسیاری از برند های شاخص صنعت خودرو نظیر نیسان، ب ام و، تاتا جگوار، دی اس، آئودی و...در مسابقات فرمولا الکتریک فعال هستند و این رقابت ها با استقبال چشمگیری مواجه شده است، با ورود پورشه و مرسدس بنز در فصل آینده شاهد داغ تر شدن این مسابقات آینده نگرانه خواهیم بود و همزمان شدن این مساله با افول هیجان فرمول یک باعث شده است تا عملا فرمولا ئی به تهدیدی برای بالاترین سطح رقابت های اتومبیل رانی در جهان مبدل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی