ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

زیرساخت شبکه5G
تکنولوژی

دردسر جدید هواوی؛ توافق آمریکا و لهستان در مورد امنیت تجهیزات 5G

آمریکا در ادامه تلاش های بین المللی برای محدود کردن هواوی توانسته لهستان را هم با خود همراه کند. دولت های دو کشور امروز اعلام کردند که صلاحیت تامین کنندگان زیرساخت شبکه 5G و عدم کنترل ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

آمریکا در ادامه تلاش های بین المللی برای محدود کردن هواوی توانسته لهستان را هم با خود همراه کند. دولت های دو کشور امروز اعلام کردند که صلاحیت تامین کنندگان زیرساخت شبکه 5G و عدم کنترل آنها توسط دولت های خارجی باید به شدت مورد ارزیابی قرار گیرد.

«مایک پنس»، معاون رییس جمهور آمریکا و «متئوز موراویکی»، نخست وزیر لهستان با امضای موافقت نامه‌ای بر تشدید معیارهای امنیتی شبکه 5G تاکید کردند. در این قرارداد به اهمیت امنیت ارتباطات اشاره شده:

حفاظت از نسل بعدی شبکه های ارتباطی در برابر اختلال یا اعمال نفوذ و تضمین امنیت و آزادی های فردی شهروندان آمریکا، لهستان و دیگر کشورها اهمیتی حیاتی دارد.

زیرساخت شبکه5G

این دیدار قرار بود با حضور ترامپ برگزار شود اما پس از وقوع طوفان دوریان پنس به نمایندگی از وی با مقامات لهستان دیدار کرد. در این قرارداد به نام هواوی اشاره نشده اما تردیدی نیست که هدف واشنگتن محدود کردن پروژه های شبکه نسل پنجم است که به هواوی سپرده می شود چرا که شرکت چینی در لهستان حضوری پررنگ دارد.

از طرف دیگر دولت محافظه کار لهستان با آمریکا رابطه ای تنگاتنگ دارد و حتی خواستار استقرار نظامیان آمریکایی در پایگاهی به نام «دژ ترامپ» در خاک خود شده است. مسئولان امنیتی این کشور سال گذشته مدیر مالی هواوی را به اتهام جاسوسی برای دولت چین بازداشت کردند. هرچند بعدا مشخص شد این فرد ارتباطی با هواوی ندارد اما کمپانی چینی در این کشور کماکان تحت نظارت شدید قرار دارد.

مقامات آمریکایی از سال گذشته فشار زیادی را برای کنار گذاشتن هواوی از شبکه های 5G بر متحدان خود وارد کرده اند که در برخی موارد نظیر آلمان و انگلستان راه به جایی نبرده است. بهانه آمریکایی ها برای این سیاست جاسوسی هواوی به نیابت از دولت پکن عنوان شده، اتهامی که بارها از سوی هواوی تکذیب شده و حتی بهار سال جاری سازمان ملل متحد اعلام کرد که هراس آمریکا از هواوی ناشی از انگیزه های سیاسی است.در صورت پایان جنگ تجاری بین چین و آمریکا احتمال کاهش این فشار وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۳ شهریور ۱۳۹۸

    دروووود ? ?

مطالب پیشنهادی