ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نسل دوم نیسان جوک معرفی شد؛ جراحی زیبایی برای زشت ترین کراس اوور ژاپنی

پس از انتشار چند تصویر مبهم و در آستانه برگزاری نمایشگاه خودروی فرانکفورت، بالاخره کمپانی نیسان از نسل دوم جوک پرده برداری کرد. این نسل از جوک نیز چهره متمایزی داشته و می توان آن ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

پس از انتشار چند تصویر مبهم و در آستانه برگزاری نمایشگاه خودروی فرانکفورت، بالاخره کمپانی نیسان از نسل دوم جوک پرده برداری کرد. این نسل از جوک نیز چهره متمایزی داشته و می توان آن را ادامه دهنده راه نسل قبلی دانست.

2020-nissan-juke (15)

نیسان جوک جدید باز هم طوری طراحی شده که یا عاشقش می شوید یا از آن تنفر پیدا خواهید کرد! این کراس اوور کوچک در نمای روبرو کماکان از چراغ های گرد بزرگ بهره برده و گلگیرهای آن متورم هستند.

نسل اول نیسان جوک
نسل اول نیسان جوک
2020-nissan-juke (3)
نسل دوم جوک

تغییرات در جوک 2020 مثبت هستند

با اضافه شده جلوپنجره V شکل نیسان و باریک تر شدن چراغ های ثانویه موجود روی چراغ های گرد اصلی، هماهنگی و انسجام بیشتری در نمای روبروی جوک 2020 دیده می شود. به عبارت بهتر حالا از شدت زشتی چهره جوک کاسته شده و این خودرو ظاهر قابل قبول تری دارد، هر چند هنوز هم در کلاس کراس اوورهای خیلی کوچک (Subcompact) از فواصل دور هم قابل تشخیص است.

2020-nissan-juke

رویه ای که از دماغه خودرو آغاز شده، در نمای عقب نیز پیاده سازی شده است. در این بخش دیگر خبری از آن چراغ های بومرنگی شکل نبوده و چراغ های افقی نسبتا کشیده با حالتی بیرون زده از اتاق جایگزین آنها شده اند. به طور کلی باید گفت تغییرات موجود سبب می شوند نگریستن به جوک 2020 راحت تر از نسل قبلی باشد!

نسل اول نیسان جوک
2020-nissan-juke (24)
نسل دوم جوک

نسل اول جوک از سال 2010 روی خط تولید است

نیسان ادعا می کند فضای کابین نسل جدید جوک افزایش یافته، طوری که اینک 5.8 سانتی متر فضای پای بیشتر و 1.1 سانتی متر فضای سر بیشتر برای سرنشینان عقب فراهم شده است. فضای بار جوک 2020 حجمی برابر با 422 لیتر دارد که در مقایسه با نسل قبلی 20 درصد رشد کرده است.

2020-nissan-juke (17)

جوک 2020 از پلتفرمی مشترک با رنو کپچر بهره می برد

افزایش فضای داخلی جوک 2020 ریشه در رشد ابعاد خارجی دارد. طول، عرض و ارتفاع نسل جدید این خودرو به ترتیب 4,210، 1,800 و 1,595 میلی متر اعلام شده است. بد نیست اشاره کنیم این ارقام برای جوک قبلی برابر با 4,125، 1,765 و 1,570 میلی متر بودند. نکته جالب توجه اینکه علی رغم رشد ابعاد، نسل جدید جوک 23 کیلوگرم سبک تر از نسل پیشین است.

2020-nissan-juke (20)
رنگ متفاوت سقف و بدنه، جوک 2020 را اسپرت تر و جذاب تر نشان می دهد

دامنه تغییرات در داخل کابین جوک 2020 نیز زیاد است. داشبورد این کراس اوور ژاپنی کاملا متحول شده و نمایشگر سیستم اینفوتینمنت اکنون حالت ایستاده ای دارد. این نمایشگر 8.5 اینچی بوده و از نوع لمسی است.

نسل اول نیسان جوک
نسل دوم نیسان جوک
نسل دوم نیسان جوک

نیسان تاکید می کند کیفیت مواد بکار رفته در کابین جوک 2020 ارتقا یافته است

سیستم اینفوتینمنت جوک 2020 از اپل کارپلی و اندروید اوتو پشتیبانی می کند. سرویس موجود به دارندگان این کراس اوور اجازه می دهد بتوانند قابلیت هایی چون قفل درها و روشن کردن چراغ ها را از طریق تلفن همراه انجام داده و حتی اطلاعات مربوط به مسیریابی را هم به خودرو ارسال کنند.

نیسان نسل تازه جوک را به انبوهی از سیستم های ایمنی تجهیز کرده که از جمله آنها می توان به مواردی مثل ترمز اضطراری، سیستم حفظ خودرو در بین خطوط و سیستم کنترل نقاط کور اشاره نمود. مهم تر از همه اینکه این خودرو از سامانه رانندگی نیمه خودکار پروپایلوت (ProPilot) نیسان نیز بهره می برد.

2020-nissan-juke (22)
نیسان امکان سفارشی سازی سپرها، رینگ های 19 اینچی و رکاب های جانبی را برای مشتریان جوک 2020 فراهم می کند

وظیفه تامین نیروی نیسان جوک 2020 را یک موتور 1 لیتری سه سیلندر بر عهده دارد. این موتور بنزینی توربو هم در نسخه دیفرانسیل جلو و هم در نسخه چهار چرخ محرک به کار گرفته شده و می تواند 117 اسب بخار قدرت تولید کند. برای انتقال قدرت موتور به چرخ ها دو گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعت خودکار دو کلاچه در نظر گرفته شده است.

2020-nissan-juke (26)

درباره قیمت نیسان جوک 2020 اطلاعاتی منتشر نشده، اما به احتمال زیاد اختلاف فاحشی با رقم حدود 17 هزار یورویی نخواهد داشت. فروش این خودرو از اواخر ماه نوامبر (آذرماه) آغاز می شود. گفتنی است عرضه جوک در ایالات متحده متوقف گشته و مدل کیکس (Kicks) جایگزین آن شده است.

بد نیست اشاره کنیم نسل پیشین جوک همواره یکی از پر انتقادترین خودروها به لحاظ طراحی خارجی بوده است. در فصل دوم مجموعه گرند تور، جرمی کلارکسون و دوستانش، این اتومبیل را برنده جایزه زشت ترین خودروی سال انتخاب کردند! ویدیوی جالب این بخش از صحبت های سه مجری را می توانید در ادامه از صفحه اینستاگرام دیجیاتو مشاهده فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۴ شهریور ۱۳۹۸

    بنظرم واژه زشت تو تيتر زياد جالب نيست،

    يعني اول قضاوت شده و بعد بررسي، بخصوص كه نظر همه اين نيست...

    كلمه مناسب اين ماشين "متفاوت" هست..
    از نقطه نظر طراحي به خوبي رو جزئيات اش و خطوط بدنه اش كار شده، نميشه گفت ضعيف...

    يك جور سنت شكني در اين ماشين هست كه جذابش ميكنه...و تو چشم اش مياره...

    نيسان مثل بي ام و با طراحي كلاسيك اش نميتونه چشم ها رو به خودش جذب كنه...

    اما اين خودروي متفاوت رو هر جا ببينيد ناخودآگاه جلب تون ميكنه...حالا بعدش ممكنه نظر شخصي تون اين باشه كه زشته..

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۱۵ شهریور ۱۳۹۸

      با سلام
      درسته که زشتی یا زیبایی یک شی بیشتر به سلیقه و نظر شخصی افراد بستگی داره، اما بیشتر کارشناسان و نشریات از صفت زشت برای توصیف جوک استفاده می کنن.

  • Arash Ordibehesht
    Arash Ordibehesht | ۱۴ شهریور ۱۳۹۸

    نسل قبلی این ماشین که الان توی ایران موجود به شدت از نظر کیفیت ساخت فاجعه است. جدی انگار دمپایی پلاستیکی آب کردند و باهاش قطعات داشبورد و رو دری و ... ساختند.
    سری اسکای پک هم که دیگه فاجعه موتوری داره. مدام در حال زوزه کشیدن. این بدبخت ننه مرده رو با این موتور ضعیف روانه خیابان کردند بدبخت فقط داره زجه میزنه و راه میره (البته خیلی آروم راه میره... خخخخخ)

مطالب پیشنهادی