ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

بررسی کوتاه دی اس 7 2019 ؛ شاسی بلندی با مصرف سوخت موتورسیکلت

برند DS، شاخه لوکس سیتروئن به سختی تلاش کرده تا رقیب قدری برای خودروهای لوکس آلمانی باشد و تهدیدی برای حریفان به شمار برود. در یک تلاش دلاورانه دیگر زیر مجموعه پژو سیتروئن اولین خودروی ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

برند DS، شاخه لوکس سیتروئن به سختی تلاش کرده تا رقیب قدری برای خودروهای لوکس آلمانی باشد و تهدیدی برای حریفان به شمار برود.

در یک تلاش دلاورانه دیگر زیر مجموعه پژو سیتروئن اولین خودروی پلاگین هیبرید خود را در قالب مدل جذاب DS7 کراس بک معرفی کرده است. آیا به نظر شما دی اس 7 کراسبک ای-تنس 4X4 تواند رقبای آلمانی را دچار مشکل کند یا خیر؟ لطفا در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

طراحی خارجی

نمای جلو با وجود لوگوی تندوُتیز و کشیده DS در بک گراند جلوپنجره‌ی مشبکِ مشکیِ بزرگ، تا حدی خشن و پرخاشجویانه به نظر می‌رسد.

چراغ‌های جلو آرایش درونی LED زیبایی داشته و به خوبی در راستای جلوپنجره جانمایی شده‌اند. هوزینگ چراغ‌های مه شکن در قسمت پایینی سپر قرار گرفته‌ و چراغ های دیلایت نیز به صورت عمودی دو انتهای کناری نمای جلو را تکمیل نموده‌اند.

قوس گلگیرها با تزیینات پلاستیکی پوشش یافته و به طرز مناسبی چرخ های 19اینچی را درون خود جای داده‌اند. رینگ های آلیاژی 10 پره نیز طراحی زیبایی داشته و از پوشش کرومی برخوردار هستند.

سایز پنجره‌های جانبی اندکی ناکافی به نظر می‌رسد. با وجود تریم مشکی فضای داخلی و سقف شیب دار در قسمت عقب، حس دل‌گرفتگی و کمبود فضا و نور در داخل به وجود خواهد آمد. البته وجود یک سقف پانورامیک در اینجا توانسته اندکی مایه تسلی خاطر سرنشینان شود.

دو سر اگزوز ذوزنقه‌‎ای و یک قطعه دیفیوزر مانند در پایین سپر عقب نیز قابل رویت هستند. گرافیک داخلی جالب چراغ های عقب به همراه تزئینات کرومی اطراف آن جلوه زیبایی به نمای پشتی خودرو بخشیده است.

طراحی داخلی

در اینجا با فضایی سرشار از اشکال هندسی زاویه‌دار و چند ضلعی طرف هستیم. نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی تمامی متعلقات معمول نظیر اندروید اتو، اپل کارپلی، سامانه رهیاب، دوربین دید عقب و غیره را در خود جای داده است.

اگرچه نمایشگر مرکزی جایگاه مناسبی دارد اما به نظر می‌رسد که این قطعه به صورتی غیر استاندارد و غیر یکپارچه  به داشبورد چسبانده شده است.

در بخش پایین این قسمت یک اهرم تعویض دنده بسیار جذاب به همراه سایر متعلقات نظیر کاپ‌هولدر قابل مشاهده است. پنل کیلومتر شمار دیجیتال پشت فرمان نیز حتی در زیر نور آفتاب، کاملا خوانا و واضح دیده می‌شود.

فضای داخلی وسعت بسیاری دارد و از این جهت موجبات خوشحالی سرنشینان را فراهم می‌آورد. البته شیب قسمت انتهایی سقف می‌تواند برای اشخاص بلندقد موجبات دردسر را ایجاد نماید.

صندلی‌ها بسیار خوش ساخت بوده و بدن را به خوبی در بر می‌گیرند اما کنسول میانی گیربکس و استراحتگاه آرنج کمی بیش از حد عریض هستند. فضای صندوق عقب نیز از گنجایش کافی برای جای دادن انواع و اقسام لوازمات سفر و غیره برخوردار است.

در میان این همه تکنولوژی و فناوری‎های مدرن، ساعت آنالوگ تعبیه شده مابین دریچه های تهویه کاملا در نگاه اول توجهات را به خود جلب می‎کند.

پیشرانه و قوای فنی

در زیر کاپوت دی اس 7 کراس بک ای-تنس یک پیشرانه توربوشارژ با قابلیت تولید 200 اسب بخار نهفته است. این پیشرانه با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و نیز یک موتور الکتریکی با توان 109 اسب بخار جفت شده است. یک موتور الکتریکی دیگر نیز با توان 109 اسب بخار به محور عقب متصل گردیده است. لازم به ذکر است که توان کل این پیشرانه هیبریدی به صورت ترکیبی معادل 300 اسب بخار و 450 نیوتن متر خواهد بود.

با وجود آنکه از نظر ما توان کل این پیشرانه هیبریدی کمی ناکافی به نظر می‌رسد اما دی اس 7 کراس بک به نسبت سریع‌ و چالاک عمل می‎کند که این مهم را مدیون انتقال مستقیم نیرو به سوی چرخ‌هاست.

دی اس7 کراس بک تنها به 6.5 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون کامل به سرعت 100کیلومتر بر ساعت دست یابد. در حالت تمام الکتریکی حداکثر سرعت خودرو  134 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در وضعیت استفاده از بنزین نیز حداکثر سرعت خودرو به رقم 219 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

یک باتری با ظرفیت 13 کیلووات ساعت در زیر صندلی عقب جاسازی شده تا موتورهای الکتریکی را تغذیه نماید. این جانمایی هوشمندانه باتری باعث شده تا نه فضای صندوق عقب و نه فضای داخلی کابین تحت تاثیر وجود باتری قرار نگیرند و دچار محدودیت نگردند. در سمت چپ خودرو نیز یک پورت شارژ باتری تعبیه شده است.

با وجود آن که ظرفیت باتری حدود 50 درصد نسبت به رقبا بیشتر است اما از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند. شما می‌توانید به کمک یک شارژر 6.6 کیلووات ساعت با ترمینال 32 آمپر در مدت دو ساعت باتری را به طور کامل شارژ نمایید. این زمان برای شارژر 14 آمپر و سوکت معمولی برق به ترتیب ۴ و ۸ ساعت به طول خواهد انجامید. این باتری 250 کیلوگرم وزن دارد اما سنگینی آن چندان بر عملکرد خودرو تاثیرگذار نبوده است.

دی اس 7 کراس بک ای- تنس چند وضعیت رانندگی مختلف را ارائه می‌دهد؛ در حالت تمام الکتریکی خودرو صرفا با نیروی باتری و به کمک موتورهای الکتریکی حداکثر تا مسافت 50 کیلومتر می‌تواند به پیش برود.

در حالت اسپرت هر دو پیشرانه بنزینی و الکتریکی، به منظور تولید حداکثر قدرت با یکدیگر همکاری می‌کنند. حالت 4WD نیز بیشترین کشش را در تمامی شرایط جاده‎ای فراهم می‌آورد.

همچنین ای-تنس به ترمزهای بازتولیدی مجهز است که با کاهش سرعت خودرو انرژی تولید می‌کنند. میزان مصرف سوخت دی اس 7 کراسبک به صورت ترکیبی برابر رقم غیر قابل باور 2.2 L/100KM اعلام شده که قطعا در دنیای واقعی جای بحث خواهد داشت.

دی اس 7

مشخصات فنی

  • پیشرانه: 1.6 لیتری پورتک توربوشارژ، دو عدد موتور الکتریکی
  • توان خروجی: 300 اسب بخار، 450 نیوتن متر
  • انتقال قدرت: 8 سرعته اتوماتیک - 4WD
  • شتاب 0-100: 6.5 ثانیه
  • مصرف سوخت: 2.2 L/100KM
  • نوع سیستم هیبرید: پلاگین هیبرید

گفتنی است که نمونه ساده تر و غیر هیبرید دی اس 7 کراس بک قرار بود به شکل گسترده به کشورمان نیز وارد شود که با بدشانسی ممنوعیت واردات خودرو مواجه شد. حالا اما شمار اندکی از این مدل در خیابان ها تردد می کنند که برای آشنایی با مشخصات فنی و ویژگی های آن ها می توانید این مطلب را مطالعه فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی