ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Tesla Autopilot
خودرو

چرا اتومبیل های خودران باعث تشدید ترافیک شهرها می شوند؟

فناوری خودران این روزها در کانون توجه بوده و از خودروسازان بزرگ گرفته تا استارتاپ های کوچک نوظهور مشغول تحقیق درباره آن هستند. اگر چه بسیاری این فناوری را برای حمل و نقل آینده مفید ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

فناوری خودران این روزها در کانون توجه بوده و از خودروسازان بزرگ گرفته تا استارتاپ های کوچک نوظهور مشغول تحقیق درباره آن هستند. اگر چه بسیاری این فناوری را برای حمل و نقل آینده مفید می دانند، اما در این بین افرادی نیز وجود دارند که معتقدند فناوری خودران باعث ایجاد مشکلات زیادی خواهد شد.

کوین دلانی (Kevin Delaney) خبرنگار سابق وال استریت ژورنال و سردبیر پایگاه خبری کوارتز (Quartz) یکی از این افراد است. وی در مصاحبه اخیر خود با یکی از شبکه های تلویزیونی گفته در زمان فعلی ما با اتومبیل های خودران "به سمت جهنم می رویم" و باید هر چه زودتر گام هایی در راستای ایجاد "مسیری خوب" برای این خودروها برداشته شود.

with-autonomous-vehicles-were-heading-towards-hell-says-expert-137176_1

آقای دلانی اعتقاد دارد اتومبیل های بدون راننده مثل یک چاقوی دو لبه هستند، زیرا می توانند شهرهای آینده را به یک بهشت یا یک جهنم تبدیل کنند. او تصور می کند با شرایط کنونی، جهنم در انتظار ما است. سردبیر و هم موسس نشریه کوارتز در مصاحبه خود افزوده:

کوین دلانی

کوین دلانی

این اتومبیل ها ایمن نیستند. طبق گواهینامه های دولتی ایالات متحده پنج سطح برای ایمنی اتومبیل های خودران وجود دارد و اینک در بهترین حالت ما در سطح دوم هستیم. این به معنای آنست که رانندگان هنگام رانندگی باید دست های خود را روی فرمان حفظ کرده و به منظور اجتناب از تصادف همواره آماده نشان دادن عکس العمل باشند.

مشکل بالقوه دیگر اتومبیل های خودران این است که در صورت استفاده شخصی از آنها، مشکلاتی چون نبود فضای پارک کافی و آلودگی هوا در شهرهای بزرگ بیشتر خواهد شد. آقای دلانی در این باره نیز گفته:

محققان دریافته اند مردم وقتی به خودروهایی که با هزینه و تلاش کمتر رانده می شوند، دسترسی داشته باشند، بیشتر به رانندگی با آنها می پردازند. بنابراین ترافیکی که ما امروزه تجربه می کنیم، بسیار بدتر خواهد شد.

برای مقابله با اثرات منفی اتومبیل های خودران، آقای دلانی پیشنهاد می کند که پس از ایجاد یک بستر خوب باید به صورت تدریجی و مرحله به مرحله آنها را وارد خیابان ها کرد.

خودران

به اعتقاد این خبرنگار برجسته تولید اتومبیل های خودرانی که سرعت کمی دارند، مثل اتوبوس ها و حرکت گروهی پشت یک خودرویی که توسط راننده کنترل می شود، از جمله راهکارهای احتمالی می توانند باشند؛ علاوه بر اینها باید استفاده اشتراکی از خودروها و ترغیب مردم به سمت وسایل حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار گیرد تا از بار ترافیک کاسته شود.

تصویب قوانین جدید توسط سیاستمداران و همراهی آنها دیگر عاملی است که آقای دلانی برای ایجاد آینده ای بهتر به آن اشاره کرده است. او افزوده در حال حاضر شتاب خودروسازان در حرکت به سمت فناوری خودران بسیار بیشتر از دولتمردان بوده و بین این دو گروه هماهنگی دیده نمی شود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی