ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لنز 24 میلیمتری جدید نیکون برای دوربین های میرورلس معرفی شد

نیکون عریض‌ترین لنز سری Z خود به نام Nikkor Z 24mm f1.8 S را برای دوربین های میرورلس معرفی کرد. این لنز نیکون عکاسی در شب را بهبود بخشیده و پس‌زمینه نرم‌تری را تولید می ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

نیکون عریض‌ترین لنز سری Z خود به نام Nikkor Z 24mm f1.8 S را برای دوربین های میرورلس معرفی کرد. این لنز نیکون عکاسی در شب را بهبود بخشیده و پس‌زمینه نرم‌تری را تولید می کند.

لنز جدید خانواده Z نیکون دریچه دیافراگم بازتری نسبت به دیگر اعضای خانواده خود دارد و از ۱۲ المان مختلف تشکیل شده است. این لنز نسبت به مدل‌های اقتصادی‌‌تر این خانواده، کمی پیشرفه‌تر به حساب می‌آید.

لنز نیکون Nikkor Z 24mm f1.8 S
لنز نیکون Nikkor Z 24mm f1.8 S روی دوربین Z7

ساختار لنز نیکون Nikkor Z 24mm f1.8 S متشکل از ۱۲ لایه و ۴ المان لنزی کروی و یک المان اضافه توزیع بسیار پایین (Extra-Low Dispersion) است که از انحراف عکس‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین برای جلوگیری از پدیده‌های فلر (Flair) و گوستینگ (Ghosting) از یک پوشش نانو کریستال استفاده شده که عکس‌ها با نهایت دقت و جزئیات به ثبت برسند. همه این موارد باعث بهبود عکاسی در شب و تولید پس‌زمینه‌هایی با عمق بیشتر شده که پیشرفت خوبی نسبت به مدل قبلی خود به حساب می‌آید.

علاوه بر ساختار المان‌های لنزی، نیکون برای لنز Nikkor Z 24mm f1.8 S از دو موتور فوکوس خودکار بهره می‌برد. توانایی فوکوس این لنز نیکون نسبت به انواع تک موتوره بسیار پیشرفته‌تر است و می‌تواند تا فواصل ۲۴ سانتی‌متری نیز به سوژه نزدیک شود.

لنز نیکون Nikkor Z 24mm f1.8 S
لنز Nikkor Z 24mm f1.8 S

نیکون از علاقه‌مندان به فیلم‌برداری نیز غافل نشده و در لنز خود از سیستم کم صدا تری برای فوکوس خودکار بهره برده است. همچنین به گفته نیکون این لنز نسبت به لنز‌های مشابه خود، نیاز کمتری به فوکوس مجدد یا تنفس فوکوس ( Focus Breathing) دارد. همچنین مانند دیگر لنز‌های خانواده Z نیکون، رینگ کنترلی روی لنز می‌تواند برای تنظیم دریچه دیافراگم، جبرانگر نور و یا تنظیم فوکوس نیز به کار رود که کاربران می‌توانند بسته به نیازشان، کاربری آن را تغییر دهند.

پوشش خارجی این لنز نیز نسبت به نفوذ رطوبت و غبار مقاوم بوده و دست کاربران را برای استفاده از این لنز در شرایط جوی نامناسب باز می‌گذارد. وزن لنز نیکون Nikkor Z 24mm f1.8 S نیز کمتر از ۴۰۰ گرم گزارش شده که با توجه به طول ۹.۶ سانتی‌متری آن، رقمی معقول بشمار می‌آید.

نیکون انتظار دارد با توجه به فاصله کانونی ۲۴ میلیمتری، کاربران از این لنز برای عکاسی از مناظر، عکاسی شهری و عکاسی پرتره استفاده کنند. شاید قیمت ۱۰۰۰ دلاری آن کمی این امر را مشکل‌ کند ولی برای علاقه‌مندان به عکاسی قیمت بالایی محسوب نمی‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی