ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

بررسی کوتاه پژو 208 مدل 2020؛ هاچبک داغ فرانسوی

در اولین نمایش پژو 208 جدید، شرکت فرانسوی یک مدل 205gti را نیز در کنار آن به نمایش گذاشت تا میزان پیشرفت و اصالت این خانواده را در طی سال‌ها به رخ بکشد. پژو 208 ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

در اولین نمایش پژو 208 جدید، شرکت فرانسوی یک مدل 205gti را نیز در کنار آن به نمایش گذاشت تا میزان پیشرفت و اصالت این خانواده را در طی سال‌ها به رخ بکشد.

پژو 208

پژو 208 جدید بر روی پلتفرم ماژولار کوچک گروه پژو سیتروئن موسوم به CMP استوار است که در انواع مدل‌های کوچک‌جثه‌ی برندهایی نظیر دی اس، سیتروئن و اوپل نیز به کار رفته است؛ پژو 308 و اوپل آسترا از جمله این محصولات هستند.

دو پلتفرم از این مجموعه وجود دارد که پلتفرم کوچکتر گروه PSA شامل یک نسخه تمام الکتریکی است و پلتفرم بزرگتر آن شامل نسخه پلاگین هیبرید با قابلیت چهارچرخ محرک می‌شود.

پیشرانه پژو 208 در بخش جلو قرار داشته و نیروی آن نیز به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود؛ سیستم تعلیق عقب هم از نوع فنر پیچشی است.

دو پیشرانه‌ سه سیلندر 1.2 لیتری تنفس طبیعی به قدرت 99 و 75 اسب بخار و نیز یک پیشرانه توربوشارژ سه سیلندر به قدرت 128 اسب بخار و حجم 1.2 دهم لیتر برای پژو 208 جدید در نظر گرفته شده است. یک پیشرانه دیزلی به حجم یک و نیم لیتر و قدرت 99 اسب بخار نیز در دسترس قرار خواهد داشت.

همچنین یک نمونه الکتریکی 134 اسب بخاری هم در خط تولید پژو 208 حضور دارد؛ این مدل برقی شامل یک موتور 134 اسب بخاری به همراه باتری 50 کیلووات ساعت است که طبق اطلاعات حاضر بُرد آن به 338 کیلومتر می‌رسد.

در نسخه الکتریکی به منظور جای دادن پک باتری که بزرگتر از باک سوخت است، از محور عقب عریض تری استفاده شده است.

فضای داخلی پژو 208 نه تنها بد به نظر نمی‌رسد بلکه برعکس، بسیار خوب است. نوع متریال انتخابی بسیار مناسب بوده و کیفیت بالایی دارد. البته صفحه نمایشگر لمسی به اندازه رقبا دقیق و سریع نیست و برای آن که کنترلگرهای بخاری در آن قرار داشته باشند، دلیلی وجود ندارد.

طراحی i-cockpit پژو یک غربیلک فرمان کوچک که در مکانی با ارتفاع نسبتا پایین قرار گرفته و باعث شده پنل کیلومتر شمار به خوبی دیده شود را دربرمی‌گیرد. همچنین یک نوع دیسپلی به روز رسانی شده در اینجا حضور دارد که نسبتا جذاب و موثر است.

ما دو نسخه 99 اسب بخاری جفت شده با یک گیربکس 6 سرعته دستی و مدل 128 اسب‌بخار هشت سرعته اتوماتیک بنزینی را مورد بررسی قرار دادیم. پیشرانه به خوبی و در سکوت وظیفه خود را انجام می‌دهد؛ اما در دورهای پایین کمی وقفه از لحظه فشردن پدال گاز تا شتابگیری خودرو قابل احساس است.

تغییر دنده ها به خوبی انجام می‌شود؛ در نمونه دستی تعویض دنده‌ها به نرمی صورت می‌گیرد. در مدل اتوماتیک حین تعویض دنده چیزی از ناحیه گیربکس احساس نمی‌شود.

از منظر ویژگی‌های دینامیکی و لذت رانندگی، اگرچه تجربه رانندگی با پژو 208 به اندازه فضای داخلی آن لذت بخش نیست اما می‌توان آن را در سطح خوبی ارزیابی کرد. کیفیت سواری به حد قابل قبولی منطقی و مناسب است؛ فرمان پذیری خودرو دقیق است و عملکرد سیستم فرمان سریع و چابک به نظر می‎رسد.

پژو 208 2020

پژو 208 مجهز به گیربکس دستی از نظر فرمان‌پذیری عملکرد بهتری دارد اما با این وجود، شعاع دور زدن کمی بیش از حد استاندارد است که مهندسان هنوز مشغول کار بر روی آن هستند. سفتی غربیلک فرمان هم نسبتا کم بوده و فرمان بیش از حد سبک است.

نسخه برقی موسوم به e-208 نیز از طراحی داخلی مشابه نمونه‌های احتراق داخلی برخوردار است به جز برخی موارد که وظیفه مانیتورینگ سیستم برقی را بر عهده دارند. اهرم تعویض دنده هم مشابه نمونه های احتراق داخلی طراحی شده است.

احتمالا وزن نسخه برقی بیشتر از نمونه های احتراق داخلی باشد اما این مورد در رانندگی با e-208 چندان احساس نمی‌شود. شتاب خودرو بسیار مناسب بوده اما پدال ترمز حس کرخت بودن را به پای راننده انتقال می‌دهد.

مشخصات فنی پژو 208 1.2 GT Line 2020

  • پیشرانه: سه سیلندر، 1.2 لیتری، توربوشارژ
  • توان: 138 اسب بخار، 230 نیوتن متر
  • انتقال قدرت: هشت سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • وزن خالص: 1200 کیلوگرم
  •  حداکثر سرعت: 192 کیلومتر برساعت
  • شتاب صفر تا صد: 9 ثانیه
  • زمان عرضه: ژانویه 2020
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۱۷ شهریور ۱۳۹۸

    207 خودمون که خوشگلتره ??

    • PedramDaysGone
      PedramDaysGone | ۱۷ شهریور ۱۳۹۸

      آره واقعا

مطالب پیشنهادی