ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علی بابا
کسب و کار

جک ما در سن ۵۵ سالگی بازنشسته شد؛ صاحب امپراطوری علی بابا بار دیگر معلم می شود

جک ما رسما از سمت ریاست هیئت مدیره علی بابا کناره گیری کرد و این پست کلیدی را به مدیرعامل فعلی شرکت دنیل ژنگ تحویل داد. آقای ما خبر بازنشستگی خود را حدودا یک سال ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

جک ما رسما از سمت ریاست هیئت مدیره علی بابا کناره گیری کرد و این پست کلیدی را به مدیرعامل فعلی شرکت دنیل ژنگ تحویل داد. آقای ما خبر بازنشستگی خود را حدودا یک سال پیش اعلام کرد.

با تغییر قدرت در علی بابا، جک ما، بنیانگذار غول خرده فروشی چین تا برگزاری مجمع عمومی سال آینده سهامداران همچنان در هیئت مدیره حضور خواهد داشت. او همچنین از شرکای مادام العمر Alibaba Partnership به شما می رود؛ مجموعه ای که از جایگاه های ارشد مدیریتی شرکت های تحت تملک گروه علی بابا و کمپانی های وابسته به آن تشکیل شده و این حق را دارد که اکثریت اعضای هیئت مدیره را برای انتخاب شدن نامزد یا حتی مستقیما آنها را منصوب نماید.

ما در بیانیه سال قبل خود اعلام کرد که میخواهد فرایند جدا شدنش از علی بابا بسیار آهسته و تدریجی اتفاق بیافتد:

تتنها چیزی که میتوانم به همه وعده اش را بدهم این است: علی بابا هیچوقت به جک ما خلاصه نمی شد اما جک ما همیشه به علی بابا تعلق دارد.

علی بابا

ما پست مدیرعاملی این شرکت را در سال ۲۰۱۳ ترک کرد و جایگاه خود را به جاناتان لو سپرد. در سال ۲۰۱۵ میلادی لو نیز از این پست کناره گیری کرد و ژنگ که سمت مدیر ارشد عملیاتی را بر عهده داشت بر کرسی وی نشست. ژنگ که حالا همزمان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره علی بابا به شمار می رود در حالی زمام امور آن را بر عهده می گیرد که بعد از یک دهه رشد انفجاری، مدتی است با افول در عرصه تجارت الکترونیک چین روبرو شده. این شرکت حالا یک رقیب سرسخت داخلی به نام Pinduoduo را پیش رویش دارد که با تمرکز بر شهرهای کوچک توانسته به قدرت زیادی در عرصه خرده فروشی آنلاین دست پیدا کند.

یکی از نکات جالب در مورد انتخاب این روز از سوی جک ما برای بازنشستگی این است که امروز در چین به عنوان روز معلم نامگذاری شده. ما که پیشتر در مدارس و دانشگاه های این کشور انگلیسی تدریس کرده نزد بسیاری از کارکنان علی بابا با نام معلم ما شناخته می شود. او در همین رابطه گفته که می خواهد باقی عمر خود را صرف آموزش با اهداف بشردوستانه کند. داستان زندگی جک ما و چگونگی تاسیس پادشاهی علی بابا را میتوانید در دیجیاتو مطالعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ahmad
    Ahmad | ۱۹ شهریور ۱۳۹۸

    مسلمون واقعی تویی . در اوج پول و قدرت و نفوذ کار رو میسپره به نسل بعد و میره . ما هم امثال جنتی رو داریم

مطالب پیشنهادی