ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون ۱۱
تکنولوژی

جمع بندی مراسم معرفی معرفی آیفون ۱۱؛ مروری بر آنچه گذشت

بالاخره انتظارات به پایان رسید و اپل به رسم هر ساله، ساعاتی پیش در سالن آمفی تئاتر استیو جابز از جدیدترین آیفون‌های خود رونمایی کرد. آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو و پرو مکس گل‌های ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۰:۳۰

بالاخره انتظارات به پایان رسید و اپل به رسم هر ساله، ساعاتی پیش در سالن آمفی تئاتر استیو جابز از جدیدترین آیفون‌های خود رونمایی کرد. آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو و پرو مکس گل‌های سر سبد اپل در مراسم امشب بودند هر چند که در کنار آیفون‌های تازه از راه رسیده معرفی نسل جدید آیپد و اپل واچ و سرویس‌های اپل تی وی پلاس و و اپل آرکید از اخبار مهم امشب به شمار می‌آمدند.

در ادامه مقاله خلاصه مهم‌ترین اتفاقات مراسم امشب را با هم مرور خواهیم کرد.

معرفی آیفون ۱۱ 

آیفون ۱۱

یکی از مهم‌ترین اخبار این مراسم، بی شک رونمایی از جدیدترین نسل آیفون کوپرتینویی‌ها بود که آیفون ۱۱ نام گرفته. آیفون ۱۱ در واقع نسل دوم آیفون XR به حساب می‌آید که از دوربین دوگانه بهره می‌برد.

طراحی کلی تفاوت چشمگیری با آیفون XR نداشته ولی شاهد سخت افزار به روز و قدرتمند با چیپست A13 بایونیک در این گوشی هستیم. دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای واید و اولترا واید از ویژگی‌های مهم این آیفون به شمار می‌رود. آیفون ۱۱ دارای نمایشگر ۶.۱ اینچی ال سی دی با رزولوشن ۱۷۹۲ در ۸۲۸ پیکسل بوده و از فیس آیدی برای بازگشایی قفل صفحه پشتیبانی به عمل می‌آورد.

اپل برای جلب خریداران قیمت ۷۰۰ دلاری را برای آیفون ۱۱ در نظر گرفته که ۵۰ دلار از آیفون XR در سال گذشته ارزان‌تر است.

رونمایی آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس 

آیفون ۱۱

گل سر سبد مراسم امشب اپل نخستین آیفون مجهز به دوربین سه گانه بود. پردازنده A13 بایونیک و نمایشگر سوپر رتینا XDR در کنار دوربین سه‌گانه از مهم‌ترین ویژگی‌های آیفون‌های ۵.۸ اینچی و ۶.۵ اینچی اپل موسوم به آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس به شمار می‌روند.

اما از برجسته ترین ویژگی های آیفون های ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس دوربین متفاوت آن‌ها در مقایسه با نسل قبلی است. ماژول‌های دوربین آیفون‌های جدید شامل یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و زاویه دید ۱۲۰ درجه، در کنار دو دوربین مشابه با قبل (عریض و تله فوتو) است.

آیفون ۱۱ پرو نسبت به مدل XS تا ۴ ساعت شارژدهی بالاتری دارد و آیفون ۱۱ پرو مکس هم در مقایسه با XS Max تا ۵ ساعت بیشتر دوام می آورد. آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس به ترتیب با قیمت ۱۰۰۰ و ۱۱۰۰ دلار از ۲۹ شهریور امسال روانه بازار خواهند شد.

معرفی نسل جدید آیپد با نمایشگر ۱۰.۲ اینچی

آیفون ۱۱

معرفی آیفون‌های جدید تنها خبر ویژه مراسم امشب نبود. اپل در این مراسم از نسل جدید آیپد هم رونمایی کرد که بدنه آن صد در صد از آلومینیوم بازیافتی تولید شده و فقط ۳۲۹ دلار قیمت دارد. در نسل هفتم آیپد از پورت USB-C خبری نیست و کماکان از درگاه لایتنینگ استفاده شده است.

این تبلت از اپل پنسل هم پشتیبانی می کند اما نکته عجیب این که سازگاری فقط به نسخه اول قلم اپل محدود شده است. پیش فروش این محصول از همین امروز آغاز شده و خریداران یک سال اشتراک رایگان اپل تی وی هم دریافت خواهند کرد. به گفته اپل آیپد ۱۰.۲ اینچی از دهم آذر ماه روانه بازارهای جهانی خواهد شد.

رونمایی از اپل واچ سری ۵ 

آیفون ۱۱

معرفی نسل پنجم اپل واچ از اتفاقات مهم مراسم امشب اپل بود. از مهمترین ویژگی‌های نسل پنجم اپل واچ می‌توان به نمایشگر همیشه روشن اشاره کرد که به کاربران اجازه می‌دهد که در کنار ۱۸ ساعت شارژ دهی همواره با یک نگاه بتوانند ساعت را ببینند.

اپل واچ به سری ۵ به یک قطب‌نمای داخلی نیز مجهز شده که باعث می‌شود Apple Maps بدون وابستگی به آیفون با دقت بیشتری به مسیر‌یابی کاربران کمک کند. اپل واچ سری ۵ از امروز قابل سفارش بوده و در تاریخ ۲۹ شهریور روانه بازار خواهد شد و نسخه GPS آن ۳۹۹ دلار و نسخه سلولار آن ۴۹۹ دلار قیمت‌ خواهد داشت.

اعلام جزئیات جدید از سرویس اپل آرکید

آیفون ۱۱

اپل آرکید که پیش‌تر در مراسم WWDC معرفی شده بود سرویس اختصاصی اپل برای موبایل گیمرهاست که قرار است از ۱۹ سپتامبر (نه روز دیگر) با بیش از ۱۰۰ بازی در دسترس کاربران قرار بگیرد. در اپل آرکید با پرداخت ماهانه فقط ۴.۹۹ دلار، می‌توانید به طیف گسترده‌ای از بازی‌های آی او اس دسترسی داشته باشید که از میان آن‌ها می‌توان به عناوین مطرح ساخته شده توسط کپکام و کونامی اشاره کرد.

بازی‌های اپل آرکید به طور انحصاری بر روی پلتفرم‌های iOS، iPadOS و tvOS برای دانلود قرار خواهند گرفت و اپ استور نیز یک تب اختصاصی برای دسترسی به این بازی‌ها خواهد داشت.

اعلام تاریخ راه‌اندازی و قیمت سرویس اپل تی وی پلاس 

آیفون ۱۱

بالاخره امشب مشخص شد که سرویس اپل تی وی پلاس که بسیاری در انتظار آن به سر می‌برند، در تاریخ اول نوامبر (برابر با ۱۰ آبان) کار خود را آغاز خواهد کرد. هزینه ماهیانه استفاده از این سرویس که انتظار می‌رود رقیب قدرتمندی برای سرویس نت‌فلیکس باشد، تنها ۴.۹۹ دلار خواهد بود و با پرداخت این هزینه می‌توانید به طیف گسترده‌ای از فیلم‌ها و سریال‌ها دسترسی داشته باشید؛ آثاری که از جمله آن‌ها می‌توان به سریال See با بازی جیسون موموآ (بازیگر نقش کال دروگو در گیم آو ترونز) اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mohamadamak
    mohamadamak | ۲۰ شهریور ۱۳۹۸

    شبیه ماشین ریش تراشه

  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۲۰ شهریور ۱۳۹۸

    توی خبر معرفی آیفون 11 گفتین "چیست به کار رفته در آیفون ۱۱ مشابه دو مدل دیگر A13 بایونیک است"
    حالا اینجا گفتین "طراحی کلی تفاوت چشمگیری با آیفون XR نداشته و مجددا از چیپست مدل قدیمی در آن استفاده شده."

    توی سایتهای خارجی هم زده که آیفون 11 مثل مدل پرو از A13 بایونیک استفاده میکنه در حالی که همه میدونیم XR از A12 استفاده میکنه و پارسال هم XR مثل XS از یک سی پی یو استفاده میکردن و از مدل قدیمی تر استفاده نکرده

  • sackboy
    sackboy | ۲۰ شهریور ۱۳۹۸

    قشنگ معلومه جانی آیو رفته! :/

مطالب پیشنهادی