ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هیوندای 45 EV معرفی شد؛ تلفیقی از گذشته و آینده

شرکت هیوندای همانطور که چند روز پیش با انتشار تیزری وعده داده بود، از یک خودروی کانسپت در نمایشگاه خودروی فرانکفورت پرده برداری کرد. این کانسپت 45 EV نامگذاری شده و در اصل مدلی تحقیقاتی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

شرکت هیوندای همانطور که چند روز پیش با انتشار تیزری وعده داده بود، از یک خودروی کانسپت در نمایشگاه خودروی فرانکفورت پرده برداری کرد. این کانسپت 45 EV نامگذاری شده و در اصل مدلی تحقیقاتی است که توسط طراحان و مهندسین هیوندای توسعه یافته است.

هیوندای ev 45

با مشاهده نمای ظاهری مفهومی 45 EV، بی درنگ کانسپت نمادین پونی کوپه (Pony Coupe) در ذهن مجسم می شود. کانسپت مذکور در سال 1974 معرفی شده بود و چون 45 سال از آن زمان می گذرد، مفهومی جدید هیوندای 45 EV نامگذاری شده است.

کانسپت هیوندای پونی
کانسپت هیوندای پونی
کانسپت هیوندای پونی
کانسپت هیوندای پونی
کانسپت هیوندای پونی
کانسپت هیوندای پونی

البته هیوندای ادعا می کند انتخاب این نام دلیل دیگری دارد و آن عبارت است از وجود زوایای 45 درجه در جلو و عقب خودرو که باعث شکل گیری پیکره ای الماسی شکل شده اند.

d9d1b326-hyundai-45-ev-concept-1

در واقع خودروساز کره ای با معرفی این خودرو، ضمن ادای احترام به گذشته می خواهد برداشت خود از یک اتومبیل متعلق به عصر وسایل نقلیه الکتریکی و خودران را به نمایش بگذارد.

هیوندای تایید کرده که 45 EV پایه گذار خط مشی جدیدی برای طراحی خودروهای برقی این شرکت خواهد بود.

45f0ba46-hyundai-45-ev-concept-8

درست مثل پونی کوپه، کانسپت 45 EV نیز بدنه ای ساده با طراحی مینیمال دارد. خطوط و پیکره این مفهومی فاقد پیچیدگی هایی است که پیشتر در سایر مدل های کانسپت یا حتی محصولات تولیدی هیوندای دیده شده اند.

این کمپانی 45 EV را ثمره زبان طراحی Sensuous Sportiness خطاب می کند، زبانی که با کانسپت Le Fil Rouge در نمایشگاه خودروی ژنو 2018 به همگان معرفی شد.

d66c4e1f-hyundai-45-ev-concept-at-2019-frankfurt-motor-show-7

در نمای روبرو می توان چراغ های کوچک متعدد را شاخص ترین المان موجود دانست. هیوندای از این چراغ ها که کل عرض خودرو را در بر گرفته اند با عنوان "لامپ های مکعبی پویا" یاد می کند.

f0dea557-hyundai-45-ev-concept-at-2019-frankfurt-motor-show-1

نمای عقب خودرو هم متقارن با قسمت جلو طراحی شده و چراغ های کوچک در این بخش نیز حضور دارند.

کانسپت 45 EV در نمای جانبی جذاب تر است، چرا که به خاطر خطوط و زوایای تیز و همچنین بدنه گُوه ای شکل، حس هیجان بیشتری را به بیننده القا می کند.

57b7f888-hyundai-45-ev-concept-at-2019-frankfurt-motor-show-8

کره ای ها جدیدترین مفهومی خود را با درهای کشویی طراحی کرده اند. این درها همانند محصولات رولزرویس خلاف جهت هم باز می شوند، به عبارت بهتر درهای جلو به سمت جلو و درهای عقب به سمت عقب حرکت می کنند.

deb905a4-hyundai-45-ev-concept-at-2019-frankfurt-motor-show-15

هیوندای سعی کرده توجه ویژه ای به جزئیات 45 EV داشته باشد. رینگ های بسیار زیبا و چراغ هایی که در قسمت پایینی درهای جلو کار گذاشته شده اند، نمایانگر بخشی از تلاش های خودروساز کره ای در این راستا هستند.

این چراغ های LED برای نمایش میزان شارژ باتری کاربرد دارند. مثل برخی از کانسپت های اخیر، در 45 EV نیز از دوربین های جانبی به جای آینه های رایج استفاده شده است.

ecc0e661-hyundai-45-ev-concept-17

برای توصیف فضای داخلی هیوندای عبارت "فضایی بی نظیر که توانایی تطبیق پذیری با نیازها و سبک های زندگی متفاوت سرنشینان را دارد" به کار برده است.

با توجه به تجهیز 45 EV به فناوری خودران، کابین این خودرو به شکل مینیمال طراحی شده و هیوندای از ترکیب چرم، چوب و پارچه برای ایجاد "فضایی گرم، آسوده و جادار" استفاده کرده است.

48d10e40-hyundai-45-ev-concept-at-2019-frankfurt-motor-show-9

صندلی های تک نفره راحت و گردان از دیگر ویژگی های قابل ذکر کابین 45 EV به شمار می روند. این صندلی ها اجازه می دهند هنگام فعال بودن رانندگی خودکار، سرنشینان بتوانند به صورت رو در رو با همدیگر صحبت کنند.

به غیر از این سرنشینان جلو قادر هستند از طریق منوها و دکمه های منعکس شده روی داشبورد، سیستم اینفوتینمنت خودرو را کنترل کنند.

4b374b8e-hyundai-45-ev-concept-16

بخشی از فضای زیاد کابین مفهومی 45 EV به دلیل بهره گیری از پیشرانه تمام الکتریکی حاصل شده است. با وجود این، متاسفانه هیوندای اطلاعاتی را در رابطه با پیشرانه و آمار و ارقام مربوطه در اختیار رسانه ها قرار نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی