ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

f2e9264f-car-vending-machine-london-4
اخبار خودرو

خبرهای صنعت خودرو جهان؛ از خرید سهام تسلا توسط فولکس واگن تا ادغام رنو با فیات کرایسلر

نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2019 در حالی برگزار شد که سایه سنگین رکورد جهانی غیبت شرکت های بزرگ صنعت خودروسازی با هدف کاهش هزینه ها را به دنبال داشت. با این حال حواشی این نمایشگاه به ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2019 در حالی برگزار شد که سایه سنگین رکورد جهانی غیبت شرکت های بزرگ صنعت خودروسازی با هدف کاهش هزینه ها را به دنبال داشت. با این حال حواشی این نمایشگاه به اندازه خودروهای جدید رونمایی شده جذاب به نظر می رسد. در ادامه قصد داریم به مهم ترین آنها بپردازیم. با دیجیاتو همراه باشید.

فولکس واگن و برند زیرمجموعه آن یعنی پورشه از دو خودرو برقی بسیار مهم در دو کلاس کاملا متفاوت پرده برداری کردند. پورشه تایکان و فولکس واگن ID3 باعث شدند تا بزرگ ترین خودروساز جهان تبدیل به تیتر اصلی خبرها شود. در همین رابطه هربرت دایس (Herbert Diess) مدیرعامل شرکت فولکس واگن خبر سرمایه گذاری در شرکت آمریکایی تسلا را به کلی رد کرد.

او با اشاره به این که برای تسلا و ایلان ماسک احترام بسیار زیادی قائل است اعلام کرد: «کاری که تسلا در حال انجام آن است توسط فولکس واگن در ابعاد بسیار بزرگ تری امکان پذیر است.»

مدیرعامل شرکت فولکس واگن ضمن رد احتمال ورشکستگی تسلا در صورت سود ده نبودن این شرکت عنوان کرد: «تسلا سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز این کار را دارد و تنها به یک استراتژی انقباضی نیاز دارد.»

پیشتر در خبری از احتمال ادغام رنو با شرکت فیات کرایسلر (FCA) گفتیم که گفت و گو ها به دلیل دخالت دولت فرانسه و آمادگی پایین دیگر شریک تجاری رنو یعنی نیسان متوقف شده بود. با این وجود تیری بولور (Thierry Bollore) مدیرعامل شرکت رنو خبر از علاقمندی شرکت مطبوعش برای آغاز مجدد مذاکرات می دهد.

مدیرعامل شرکت رنو در حاشیه نمایشگاه خودرو فرانکفورت گفت: «شما همیشه به دنبال اتفاق افتادن بهترین ها هستید به همین دلیل من آماده صحبت مجدد با فیات کرایسلر هستم. در حال حاضر هیچ برنامه ای برای همکاری مشترک وجود ندارد اما با توجه به وضعیت امروز صنعت خودروسازی نیاز به ادغام و همکاری مشترک برای کاهش هرچه بیشتر هزینه ها داریم.»

کارلوس تاوارز (Carlos Tavares) مدیرعامل گروه خودروسازی PSA (پژو، سیترون، واکسهال) نیز در مصاحبه ای با مجله اتوکار خبر از موفقیت گروه خود برای تطبیق پذیری با قوانین جدید و سخت اتحادیه اروپا در زمینه مسائل زیست محیطی که در سال 2020 و 2021 از راه می رسد داده است و برندهای این شرکت مشمول جریمه های سنگین نخواهند شد.

او در ادامه صحبت های خود با شکایت از وضعیت به وجود آمده برگزیت گفت: «در صنعت خودروسازی شما نمی توانید به توافقی نرسید. عدم توافق شرایط باخت-باخت را برای دو طرف در پی دارد.»

مدیرعامل گروه خودروسازی PSA در جواب این سوال که بهترین انتخاب برای نسل جدید خودروهای کوچک شهری چه قوای محرکه ای است عنوان کرد: «ما نمی توانیم آینده را پیش بینی کنیم اما تنها راه حل برای رسیدن به پاسخ این سوال استفاده از موتورهای محرکه متفاوت بر روی یک خط تولید است. کاری که گروه خودروسازی PSA با معرفی نسل جدید پژو 208 انجام داده است.»

مسئله مهم دیگر حفظ سودآوری در زمینه تولید خودروهای برقی است تا شرکت های خودروسازی بتوانند با سرمایه گذاری درست، نقش خود در کاهش گرمایش جهانی زمین را به خوبی بازی کنند.

تاوارز همچنین ضمن اشاره به صحبت های پیرامون احتمال ادغام PSA با دیگر شرکت ها، عنوان کرد: «صنعت خودروسازی وارد یک تلاطم 10 ساله شده است و نام های بسیار زیادی در آینده نه چندان دور حذف خواهند شد با این وجود ما نمی خواهیم یکی از این شرکت ها باشیم.»

همچنین وی خبر احتمال کسب مدیرعاملی شرکت نیسان پس از اتفاقاتی که برای کارلوس گون افتاده را تکذیب کرد.

صنعت خودروسازی

آخرین اتفاق هفته نیز مربوط به شرکت آئودی است که خبر از کوچک سازی سبد محصولات خود به تقریبا 1/3  را می دهد. این خبر را رئیس شرکت آئودی برام شوت (Bram Schot) اعلام کرده است. او در این رابطه گفته است: «ما امیدوار هستیم تا با حذف 45 درصدی و ادغام محصولاتمان با یکدیگر پیچیدگی به وجود آمده به دلیل معرفی انواع و اقسام محصولات را همانطور که مشتریان ما اعلام کرده اند کاهش دهیم.»

شوت در ادامه توضیح داده است:« علاوه بر این که به دنبال رشد در بخش محصولات رده بالای خود همچون آئودی A6،A7 و Q7،Q8 هستیم به دنبال خریداران جوان با محصولات کوچک تر و ارزان قیمت تر نیز خواهیم بود. محصولی که یک جوان 25 ساله به دنبال آن است کاملا متفاوت با یک فرد میانسال 50 ساله خواهد بود. ضمن این که نسل جدید محصولات برقی آئودی در راه است و این مسئله می تواند راه را برای عرضه این محصولات جدید نیز هموار سازد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی