ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستگیری فعالان محیط زیست معترض در فرودگاه Heathrow انگلستان

دولت انگلستان تعدادی از فعالان محیط زیست که به نظر با اعتراضات برنامه‌ریزی شده در فرودگاه Heathrow این کشور ارتباط داشته‌اند را دستگیر کرده است. این گروه که نام خود را  Heathrow Pause نهاده‌اند قرار بود ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

دولت انگلستان تعدادی از فعالان محیط زیست که به نظر با اعتراضات برنامه‌ریزی شده در فرودگاه Heathrow این کشور ارتباط داشته‌اند را دستگیر کرده است.

این گروه که نام خود را  Heathrow Pause نهاده‌اند قرار بود در این فرودگاه که پر ترددترین فرودگاه انگلستان به حساب می‌آید پهپادهایی به پرواز در بیاورند تا به دولت به خاطر چراغ سبز نشان دادن به راه‌اندازی باند سوم در این فرودگاه اعتراض کنند.

در بیانیه مطبوعاتی که در مورد عملیات ضد خرابکاری در فرودگاه Heathrow  منتشر شده، پلیس لندن اعلام کرد که طی چند روز اخیر 9 فرد مرتبط با این اعتراضات را دستگیر کرده است. به گفته آن‌ها 3 زن و 6 مرد به ظن دست داشتن در این حرکت بازداشت شده‌اند.

فعالان محیط زیست

گروه Heathrow Pause اعلام کرده که بیش از 200 نفر برای این اعتراضات داوطلب شده بودند تا پهپادها را در شعاع ممنوعه 5 کیلومتری اطراف فرودگاه به پرواز در بیاورند. این حرکت بر خلاف قانون‌های پرواز پهپاد در انگلستان بوده و البته گروه مذکور اعلام کرد که به همین دلیل قصد داشته از پهپادهای کوچک استفاده کند و آن‌ها را در محدوده‌ای پایین‌تر از ارتفاع پرواز هواپیماها به پرواز در بیاورد تا خطری متوجه پروازهای این فرودگاه نشود.

علاوه بر این Heathrow Pause از پیش مقاصد خود را به وضوح و روشنی برای مسئولان فرودگاه و پلیس شرح داده بود. این گروه همچنین اعلام کرد که با وجود این دستگیری‌ها توانست یک پهپاد را به پرواز در آورده و 2 پرواز دیگر هم به خاطر سیگنال‌های پارازیتی مختل شدند.

بر اساس اعلام مقامات تا به حال هیچ‌کدام از پروازهای این فرودگاه تحت تاثیر عملیات پرواز پهپادها تحت تاثیر قرار نگرفته و آن‌ها همچنان به همکاری خودشان با مقامات برای دستگیری عوامل این حرکت ادامه می‌دهند. آن‌ها در این باره گفته‌اند:

ما نیاز به اقدام موثر برای کنترل تغییرات اقلیمی را درک می‌کنیم اما فعالیت‌ها و اعتراضات غیر قانونی که با هدف مختل کردن برنامه هزاران نفر انجام می‌پذیرد قطعا پاسخ موثری برای این مشکل نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی