ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جاواکاپ
تکنولوژی

ششمین آزمون برنامه‌نویسی «جاواکاپ» برگزار می‌شود

ششمین مسابقه و آزمون عمومی برنامه‌نویسی جاواکاپ، با موضوع برنامه‌نویسی جاوا، مهرماه و آبان‌ماه ۱۳۹۸ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد. انجمن جاواکاپ، اهداف مختلفی را دنبال می‌کند که از مهمترین آنها آموزش رایگان ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۹:۱۵

ششمین مسابقه و آزمون عمومی برنامه‌نویسی جاواکاپ، با موضوع برنامه‌نویسی جاوا، مهرماه و آبان‌ماه ۱۳۹۸ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

انجمن جاواکاپ، اهداف مختلفی را دنبال می‌کند که از مهمترین آنها آموزش رایگان و ارتقا سطح کیفی برنامه‎نویسان جاوا، جهت حضور در بازار کار از طریق انتشار ویدیوهای آموزشی رایگان، خودآزمون‌ها، برگزاری سالانه آزمون و اعطای گواهی‎نامه است. شرکت‌های مختلف به خصوص حامیان مسابقه، در انتظار نتایج مسابقه و مشاهده کارنامه شرکت‌کنندگان و در نهایت رقابت با هم برای جذب و استخدام نفرات برتر هستند. امسال هم شرکت‎های بزرگی مانند اسنپ، مشاوران نرم‎افزاری اعوان و پژوهش و توسعه ناجی از حامیان اصلی آزمون جاواکاپ هستند.

جاواکاپ

در آزمون امسال هم، یک بخش جدید اضافه شد است. در ششمین آزمون جاواکاپ، علاقه‎مندان برای اولین بار می‎توانند علاوه برای جاوای استاندارد (Java SE) در حوزه جاوای سازمانی (Java EE) هم به سنجش خود و رقابت با دیگران بپردازند. این بخش جدید، برای شرکت‎های نرم‎افزاری که به دنبال جذب برنامه‎نویس جاوا هستند، بسیار جذاب است.

جاواکاپ در دو مرحله کتبی و عملی برگزار می‎شود. آزمون کتبی به صورت چندگزینه‌ای در تاریخ جمعه ۱۹ مهرماه از ساعت ۹ تا ۱۴ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود. به افرادی که حد نصاب لازم را کسب می‌کنند، در چند سطح گواهینامه معتبر اعطا می‌شود.سپس تعداد محدودی از افرادی که از آزمون کتبی بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند، به مسابقه فینال دعوت می‌شوند که به صورت عملی در تاریخ جمعه ۱۰ آبان‌ماه به صورت حضوری در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار خواهد شد. اختتامیه آزمونمسابقات نیز در بعدازظهر همان روز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شده و به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

جایزه نفر اول مسابقه تا ۶ میلیون تومان، نفر دوم تا ۳ میلیون تومان و نفر سوم تا ۲ میلیون تومان خواهد بود و حداقل به ۱۰ نفر اول مسابقه نیز جوایز نفیسی اهدا خواهد شد. البته بسیاری از افرادی که در آزمون‌های جاواکاپ شرکت می‌کنند، فراتر از دغدغه‌ی کسب موقعیت شغلی و یا دریافت جایزه، دغدغه محک و سنجش آموخته‌های خود را دارند. به همین دلیل است که هر سال شرکت‌کنندگانی از سنین مختلف در این آزمون شرکت می‌کنند. افرادی که تا کنون در آزمون امسال ثبت‌نام کرده‌اند بین ۱۶ تا ۴۰ سال سن دارند.

جاواکاپ

در روز مسابقه فینال و پس از آزمون عملی، یک همایش نیم‌روزه علمی موسوم به «جاواویژن» با چند سخنرانی علمی از افراد نخبه صنعت کشور برگزار شده و نهایتا در مراسم اختتامیه هم به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا می‌شود. البته بخش جذاب دیگری که در حاشیه این آزمون وجود دارد و آن معرفی دانشگاه و شرکت برتر است. شرکت و دانشگاه برتر، بر اساس نتایج شرکت‎کننده‎هایی که مشغول به کار در آن شرکت و یا مشغول به تحصیل در آن دانشگاه هستند که از طرف جاواکاپ یک تندیس یادبود به آن‎ها اهدا می‎شود.

اولین دوره آزمون جاواکاپ در سال ۹۲ و در دانشگاه شریف برگزار شد. سه دوره اول فقط شامل آزمون کتبی چند گزینه‌ای بودند. از دوره چهارم، آزمون فینال عملی و از دوره پنجم، همایش علمی جاوا ویژن با سخنرانی نخبگان صنعت نرم‎افزار کشور هم به این مسابقات افزوده شد. این افزایش کیفیت، از یک طرف در استقبال بیش از پیش برنامه‎نویسان جاوا و از طرف دیگر از افزایش علاقه شرکت‎های نرم‎افزاری به حمایت از این آزمون کاملا مشهود است.

علاقمندان برای شرکت در این رویداد می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت جاواکاپ و صفحه مربوط به آزمون جاوا، مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Arash
    Arash | ۲۴ شهریور ۱۳۹۸

    لطفا راهنمایی کنید که ازکجا باید برنامه نویسی روشروع کرد

    • Mohammad Javad Heydari
      Mohammad Javad Heydari | ۲۴ شهریور ۱۳۹۸

      توی همین سایت جاوا کاپ ، قسمت آموزش میتونید فیلم های آموزش برنامه نویسی دکتر علی اکبری رو مشاهده کنید. به نظر من این فیلم ها برای شروع برنامه نویسی شروع خیلی خوبی هست .

      • Mohammad Javad Heydari
        Mohammad Javad Heydari | ۲۴ شهریور ۱۳۹۸

        آدرس صفحه فیلم ها :
        javacup.ir/javacup-training-videos

  • Med Tour
    Med Tour | ۲۴ شهریور ۱۳۹۸

    سلام ، اگه میشه یه کد تخفیف هم از انجمن جاواکاپ بگیرید

مطالب پیشنهادی