ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جستجوی آمازون
تکنولوژی

تقلب آمازون در نتایج جستجو برای کسب سود بیشتر

الگوریتم جستجوی آمازون به شکلی غیرمنصفانه محصولات سودآورتر برای سایت را نسبت به اجناس دیگر در اولویت قرار می دهد. در پی بالا گرفتن بحث و جدل ها پیرامون انحصارگرایی آمازون «وال استریت ژورنال» سراغ کسانی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

الگوریتم جستجوی آمازون به شکلی غیرمنصفانه محصولات سودآورتر برای سایت را نسبت به اجناس دیگر در اولویت قرار می دهد.

در پی بالا گرفتن بحث و جدل ها پیرامون انحصارگرایی آمازون «وال استریت ژورنال» سراغ کسانی رفته که ظاهرا سابقه بهینه سازی الگوریتم های محرمانه این کمپانی را داشته اند. به گفته این افراد کدهای جستجو به گونه ای نوشته شده که گاهی اوقات به جای مرتبط ترین نتایج یا پرفروش ترین اجناس، محصولاتی را در اولویت قرار می دهد که بیشترین سود را به جیب جف بزوس و سهامداران واریز می کنند.

جستجوی آمازون

منابع این گزارش نسبت به تاثیر الگوریتم مذکور در میزان فروش آمازون ابراز بی اطلاعی کرده اند اما این سیاست غیرمنصفانه با دست بردن در نتایج طبیعی جستجو شدیدا به برخی کسب و کارها آسیب می زند. آمازون در واکنش به این گزارش دستکاری نتایج بر اساس سوددهی بیشتر را تکذیب کرده اما حاضر نشده ساز و کار درونی موتور جستجوی خود را افشا کند. سخنگوی سایت در بیانیه ای گفته است:

ما فارغ از اینکه محصولات به برند خودمان یا فروشندگان دیگر تعلق دارد، کالاهایی را که مشتری می خواهد به وی نمایش می دهیم. آمازون هم مثل هر سایت دیگری حین جستجو سوددهی محصولات را در نظر می گیرد اما این تنها یک معیار است و به هیچ وجه تاثیر کلیدی ندارد.

دیوان عدالت آمریکا از ماه گذشته قبل تحقیقاتی را در رابطه با سیاست های ضد رقابتی غول های تکنولوژی مانند فیسبوک، آمازون و گوگل به راه انداخته است. پیش از آن هم کمیسیون اروپا با تشکیل یک پرونده آنتی تراست علیه آمازون احتمال سوءاستفاده این کمپانی از داده های کاربران برای کنار زدن رقبای کوچک را موشکافی می کند.

این مساله تنها شامل آمازون نمی شود و اپل هم پذیرفته که در جستجوهای اپ استور محصولات خود را نسبت به توسعه دهندگان دیگر در اولویت قرار می دهد.

 

تماشا کنید: پهپاد جدید سرویس پرایم ایر آمازون؛ ترکیبی از هواپیما و هلیکوپتر

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی