ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لینوکس خودمختار
تکنولوژی

اوراکل از اولین لینوکس خودمختار رونمایی کرد

اوراکل در کنفرانس اوپن ورد در سان فرانسیسکو لینوکس خودمختار را معرفی کرده. این سیستم عامل خودمختار، در زمان اجرا از نظر فراهم سازی منابع، مقیاس پذیری، تنظیمات جزئی و رفع آسیب پذیری ها کاملاً ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

اوراکل در کنفرانس اوپن ورد در سان فرانسیسکو لینوکس خودمختار را معرفی کرده. این سیستم عامل خودمختار، در زمان اجرا از نظر فراهم سازی منابع، مقیاس پذیری، تنظیمات جزئی و رفع آسیب پذیری ها کاملاً به خود متکی است.

Autonomous Linux بر مبنای اوراکل لینوکس است و به سیستم های مهندسی و نیز کلاد اوراکل نیرو می بخشد. «لری الیسون» مدیر ارشد فناوری و هم موسس اوراکل وعده داده که تمامی اپلیکیشن های ردهت بدون هیچ تغییری روی آتونومس لینوکس اجرا شوند. به گفته او لینوکس خودکفای اوراکل به گونه ای طراحی شده که با نهایت کارایی، اطمینان بالا، برای تأمین امنیت و با اتکا به خود کار کند. علاوه بر این وعده داده شده که مهاجرتِ به معنای واقعی «فوری» به این سیستم عامل ممکن باشد. آتونومس لینوکس همچنین برای مشتریان فعلی زیر ساخت های کلاد اوراکل رایگان است.

اوراکل علاوه بر این سرویس مدیریت سیستم عامل اوراکل را معرفی کرده که ابزاری برای نظارت و کنترل سیستم های زیر ساخت ابری این شرکت به حساب می آید. این سرویس در ترکیب با سیاست های مدیریت منابع به کاربران امکان خودکارسازی قابلیت ها برای اجرای دستورات مدیریتی معمول سیستم های لینوکسی را می دهد.

لینوکس خودمختار

لینوکس خودمختار اوراکل، به روز رسانی های امنیتی را به طور روزانه دریافت می کند. علاوه بر این سیستم تشخیص سوء استفاده های شناخته شده، به طور خودکار برای هر تلاش نفوذ از طریق حفره های رفع شده توسط اوراکل هشدار می دهد.

اوراکل به حادثه هک شرکت هولدینگ آمریکایی کپیتال وان اشاره کرده که چند هفته قبل اتفاق افتاد و منجر به سرقت اطلاعات محرمانه حدود 100 میلیون مشتری شد. تمامی این ها به علت آسیب پذیری مربوط به پیکربندی بود که موجب شد داده های ذخیره شده در سرویس وب آمازون (AWS) فاش شود. اوراکل می گوید یکی از راه های ساده برای جلوگیری از سرقت داده ها این است که آنها را در یک سیتسم خودکفا قرار دهید. به گفته الیسون در این صورت هیچ خبری از خطاهای انسانی و از دست رفتن داده ها نیست و این، مهمترین تفاوت بین اوراکل و وب سرویس آمازون به حساب می آید.

اوراکل همچنین از مجموعه خدمات امنیتی خود رونمایی کرده. Oracle Data Safe یک مرکز کنترل یکپارچه برای پایش مشکلات امنیتی مرتبط با داده ها، کاربران، پیکربندی و فعالیت های دیتابیس است. این سرویس با تمامی خدمات پایگاه داده ابری اوراکل همراه می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی