ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سندیکای صنعت مخابرات در تلکام ۲۰۱۹ شرکت نمی‌کند

دوره بیستم از نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی (تلکام) در حالی قرار است از ۸ تا ۱۱ مهر برگزار شود که امروز، سندیکای صنعت مخابرات ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که در آن حاضر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۸

دوره بیستم از نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی (تلکام) در حالی قرار است از ۸ تا ۱۱ مهر برگزار شود که امروز، سندیکای صنعت مخابرات ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که در آن حاضر نخواهد شد.

این سندیکا در بیانیه‌ خود در همین رابطه، به موضوعات مهمی از جمله ناهماهنگی‌ها اشاره کرده است:

«با بررسی همه‌ی جوانب مربوط به نمایشگاه صنایع مخابرات ۹۸، هیات مدیره‌ سندیکا این نمایشگاه را از نظر ترکیب غرفه داران، تبلیغات پیش از آغاز نمایشگاه، دعوت از مقامات و مسئولان اثرگذار و استقبال بازدیدکنندگان حرفه‌ای در سطحی نمی‌داند که ستاد سندیکا در آن به عنوان غرفه‌دار حاضر شود و دست‌آوردهای ارزنده اعضا را معرفی نماید.»

این خبر در حالی امروز منتشر می‌شود که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم اخیراً اعلام کرده بود که گزینه «کنفرانس ظرفیت» را به جای نمایشگاه انتخاب کرده و در تلکام به عنوان غرفه‌دار حضور نخواهد داشت تا انرژی خود را بیشتر صرف بازدید، گفتگو و تعامل کند. در نتیجه‌ی همین تصمیم قرار شده بود تا اپراتورها که در سال‌های قبل سالن‌های بزرگی را رزرو می‌کردند هم با فضای غرفه حداقلی در این نمایشگاه شرکت کنند.

همه این‌ها در حالیست که ادغام نمایشگاه‌های الکامپ و تلکام مدت‌ها مورد بحث و گفتگو بوده است و اکنون به نظر می‌رسد با ناهماهنگی‌هایی که سندیکای مخابرات از آنها می‌گوید، دوباره شاهد ارائه پیشنهاد ادغام این دو نمایشگاه باشیم.

اگرچه تلکام یک نمایشگاه B2B است اما دلیل اصلی وجود پیشنهاد ادغام، مشارکت شرکت‌ها و اپراتورهایی بود که مجبور بودند در هر دو نمایشگاه با فاصله زمانی حدود ۲ ماه شرکت کنند. شباهت این دو نمایشگاه تا جایی پیش رفته بود که امسال، حتی شنیده می‌شد که بخش جدیدی تحت عنوان «تلکام استارز» (مشابه با الکام استارز) هم قرار است به نمایشگاه تلکام اضافه شود.

سال گذشته «محمدباقر اثنی عشری»، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور درباره ادغام نمایشگاه‌های الکامپ و تلکام به دیجیاتو گفته بود که زیرساخت‌های لازم برای این‌ ادغام وجود ندارد: «ادغام این دو نمایشگاه نیاز به بسترسازی دارد. به عنوان نمونه فضای کافی برای برگزاری دو نمایشگاه وجود ندارد. امسال در همان سالن‌هایی که الکام استارز برگزار شد، شاهد نمایشگاه تلکام بودیم.»

«مهدی حیدری»، دبیر اجرایی الکامپ هم صراحتاً اعلام کرده بود از ادغام این دو نمایشگاه استقبال نمی‌کند: «این موضوع که در طول سال دو نمایشگاه در حوزه ICT برگزار شود بسیار خوب است اما باید زمان بندی آن بهتر شود تا کارکرد نمایشگاه ها برای مخاطبان و فعالان این صنعت افزایش یابد.»

اکنون باید دید با توجه به انصراف سندیکای صنعت مخابرات ایران، عدم حضور فیزیکی وزارت ارتباطات و نهایتاً حضور حداقلی اپراتورها، چه سرنوشتی در انتظار «نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی» خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی