ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ثبت دائمی
کسب و کار

آمریکا از اسنودن به خاطر چاپ کتاب خاطراتش شکایت کرد؛ تلاش دولت برای توقیف درآمدها

وزارت دادگستری آمریکا به بهانه نقض توافقنامه رازداری در کتاب خاطرات «ادوارد اسنودن»، علیه این افشاگر و ناشر اثر طرح شکایت کرد. کتاب جنجالی خاطرات اسنودن با عنوان «ثبت دائمی» (Permanent Record) روز گذشته توسط انتشارات معروف ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

وزارت دادگستری آمریکا به بهانه نقض توافقنامه رازداری در کتاب خاطرات «ادوارد اسنودن»، علیه این افشاگر و ناشر اثر طرح شکایت کرد.

کتاب جنجالی خاطرات اسنودن با عنوان «ثبت دائمی» (Permanent Record) روز گذشته توسط انتشارات معروف Macmillan به بازار عرضه شد. اسنودن در این اثر به شرح خاطرات خود از زمان حضور در سازمان امنیت ملی و حوادثی پرداخته که نهایتا منجر به جدایی او از این سازمان و افشای اسناد محرمانه شد.

اسنودن: در صورت محاکمه عادلانه به آمریکا برمی‌گردم

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده که اسنودن کتابش را پیش از انتشار باید برای بررسی به آژانس‌های اطلاعاتی ارسال می کرد اما با اجتناب از اینکار توافقنامه عدم افشای اطلاعات را زیر پا گذاشته است. این شکایت نامه به دنبال جلوگیری از چاپ یا فروش کتاب نیست، چون متمم اول قانون اساسی ایالات متحده آزادی بیان را تضمین کرده. در عوض هدف دولت از این پرونده مصادره تمام عواید حاصل از فروش «ثبت دائمی» است.

وزارت دادگستری از شرکت هایی که در چاپ کتاب دست داشته اند هم به عنوان متهم نام برده با این حال انتشارات Macmillan تاکید کرده که از نشر خاطرات اسنودن و بیان بدون سانسور خاطرات از زبان این افشاگر به خود می بالد.

«بن ویزنر»، نماینده اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا (ACLU) که وکالت اسنودن را بر عهده دارد، این شکایت نامه را فاقد وجاهت قانونی خوانده است. به گفته وی تمام اسرار ذکر شده در این کتاب قبلا توسط سازمان های خبری افشا شده، با این حال اگر اسنودن به حسن نیت دولت باور داشت، خاطراتش را قبل از چاپ برای بازبینی در اختیار آنها قرار می داد.

ثبت دائمی

اسنودن با اشاره به اینکه دولت نمی خواهد شهروندان «ثبت دائمی» را  بخوانند، از ۴ میلیون فالوورش در توییتر دعوت کرده کتاب از طریق سایت آمازون خریداری کنند. هرچند وزارت دادگستری در پی جلوگیری از سود مالی ادوارد اسنودن است اما ظاهرا این پرونده به تبلیغ این اثر منجر شده است.

ادوارد اسنودن که ۶ سال پیش اقدام به افشای اطلاعات محرمانه سازمان های اطلاعاتی آمریکا کرد، در مصاحبه با شبکه CBS تاکید کرده در صورت محاکمه عادلانه حاضر است به ایالات متحده بازگردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی