ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار تصاویری از پتنت هدست واقعیت افزوده اپل

یکی از افشاگران دنیای فناوری به نام «Brian Roemmele» تصاویری از پتنت هدست واقعیت افزوده اپل منتشر کرده که بلندپروازی های اپل را در ساخت یک هدست غیرمعمول نشان می دهند. اپل پتنت مذکور را ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

یکی از افشاگران دنیای فناوری به نام «Brian Roemmele» تصاویری از پتنت هدست واقعیت افزوده اپل منتشر کرده که بلندپروازی های اپل را در ساخت یک هدست غیرمعمول نشان می دهند.

اپل پتنت مذکور را ماه مارس 2019 در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا (USPTO) ثبت کرده بود. کمپانی کوپرتینویی وسیله ای به نام «Display Device» را به ثبت رسانده بود که در توضیحات آن عبارت «هدست واقعیت افزوده» نوشته شده است.

اپل در فایل ثبت اختراع در مورد واقعیت افزوده، مزیت ها و فواید آن برای کاربران و همچنین موارد استفاده آن در اپلیکیشن ها توضیحاتی ارائه کرده است. اما این شرکت نمی خواهد در مسیر سنتی ساخت هدست VR قدم بردارد:

«هدست های واقعیت مجازی، واقعیت افزوده یا واقعیت ترکیبی (Mixed Reality) کنونی، از مشکل عدم تطابق با چشمان کاربران رنج می برند و منجر به خستگی چشم ها، سردرد و سرگیجه می شوند.»

اپل به دنبال ساخت هدستی است که کاربر را خسته نمی کند. احتمالاً به همین دلیل هم تاکنون چنین محصولی را از این شرکت ندیده ایم. در حالیکه بعضی از شرکت ها دو یا حتی سومین نسل از هدست های واقعیت مجازی خود را به بازار عرضه کرده اند، این شرکت هنوز چنین محصولی را تولید نکرده است.

معلوم نیست اپل هدست واقعیت افزوده را تولید خواهد کرد یا نه. اما با توجه به اسناد منتشر شده می توان به جدیت اپل در ساخت این محصول پی برد. چند روز پیش نسخه بتای iOS 13 تایید کرد که اپل مشغول ساخت هدست واقعیت افزوده است.

اواسط شهریور ماه نیز خبری منتشر شد که از اشاره به یک هدست واقعیت افزوده با اسم رمز گارتا (Garta) در فایل Readme بیلد iOS 13 خبر می داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی