ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

سرمایه‌گذاری 3 میلیارد یورویی گوگل برای راه‌اندازی دیتاسنترهای پاک در اروپا

بر طبق اعلام گوگل این شرکت 3 میلیارد یورو (3.3 میلیارد دلار) برای گسترش دیتا سنترهایش در اروپا هزینه کرده و نکته مهم این است که  دیتا سنترهای گوگل با محیط زیست سازگار خواهند بود. ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

بر طبق اعلام گوگل این شرکت 3 میلیارد یورو (3.3 میلیارد دلار) برای گسترش دیتا سنترهایش در اروپا هزینه کرده و نکته مهم این است که  دیتا سنترهای گوگل با محیط زیست سازگار خواهند بود.

سرمایه‌گذاری جدید علاوه بر 7 میلیارد دلاری است که این شرکت از سال 2007 در اروپا خرج کرده و البته در اقدام جدید، تأکید بیشتر روی تعهد گوگل برای راه‌اندازی دیتا سنترهایی است که از انرژی پاک استفاده می‌کنند.

در پستی که بلاگ گوگل آن را منتشر کرده، «ساندار پیچای» مدیر عامل این شرکت به وضوح بیان می‌کند که آن‌ها تمرکز خود را بر استفاده از سوخت‌های بدون کربن در این دیتا سنترها گذاشته‌اند و او با حضور در فنلاند، در حال انجام مذاکراتی با نخست وزیر این کشور است.

دیتا سنترهای گوگل

از این 3 میلیارد یورو، 600 میلیون آن صرف سرمایه‌گذاری برای گسترش فعالیت‌های گوگل در فنلاند می‌شود. بر اساس گفته‌های پیچای فعالیت آن‌ها در فنلاند به عنوان مدلی از پایداری و بهره‌وری انرژی برای تمام دیتا سنترهای آن‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این گوگل اخیرا اعلام کرده بود که 18 قرارداد جدید در زمینه انرژی تجدیدپذیر بسته که تامین حدود 1600 مگاوات انرژی را در آمریکا، آمریکای جنوبی و اروپا در بر می‌گیرد.

سرمایه‌گذاری گوگل در این حوزه شامل آموزش نیروهای متخصص هم می‌شود که در این برنامه‌ها افرادی تربیت می‌شوند که قادر به انجام وظایف مرتبط با این دیتا سنترهای جدید باشند و سایر تکنولوژی‌های سطح بالای مرتبط با آن باشند.

این شرکت ادعا می‌کند که تا به حال 5 میلیون نیروی متخصص را به صورت رایگان در اروپا تعلیم داده و اخیرا هم مرکزی با نام Google Skills Hub در هلسینکی راه‌اندازی کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی