ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

یکی دیگر از نیروگاه ‌های اتمی آمریکا نیز به کار خود پایان داد

آخرین واحد نیروگاه اتمی تری مایل آیلند واقع در ایالت پنسیلوانیا آمریکا نیز در حال تخلیه و خاتمه دادن به عملیات‌های خود است. واحد ۱ این نیروگاه مسئولیت تامین برق 830 هزار خانوار را بر ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

آخرین واحد نیروگاه اتمی تری مایل آیلند واقع در ایالت پنسیلوانیا آمریکا نیز در حال تخلیه و خاتمه دادن به عملیات‌های خود است. واحد ۱ این نیروگاه مسئولیت تامین برق 830 هزار خانوار را بر عهده دارد.

شرکت اکسلون کورپ (Exelon Corp) که پیمان‌کار نیروگاه تری مایل آیلند (Three-Mile Island) به شمار می‌آید، چندی پیش در خرداد خبر از پایان یافتن فعالیت این نیروگاه داده بود. با فرا رسیدن روز موعود، واحد ۱ این نیروگاه نیز که مسئول تامین برق ۸۳۰ هزار خانه بود، نیز خاموش شد.

این نیروگاه اتمی البته بی حاشیه نبوده و واحد ۲ آن در ۲۸ ماه مارس ۱۹۷۹ (۱۳۵۸) با مشکل ذوب بخشی از هسته خود مواجه شده بود. خطای انسانی، عمل نکردن تجهیزات و همچنین ضعف طراحی از دلایل این فاجعه عنوان شده بود. بر اساس گفته مقامات وقت این نیروگاه، مواد رادیواکتیو آزاد شده در اثر این اتفاق، بیش از حد مجاز گزارش شده بود و سلامتی کاربران را به خطرات جدی مواجه می‌کرد.

نیروگاه‌های اتمی، ۲۰ درصد از کل انرژی آمریکا را تامین می‌کند.

خاتمه عملیات‌های واحد ۱ این نیروگاه اتمی به دلیل ناتوانی قانون‌گذاران ایالتی مبنی بر ارائه تخفیف روی هزینه‌ها عنوان شده است. البته با وجود این که نیروگاه‌های هسته‌ای مشکلات و تهدیدات جدی را به همراه دارند، ولی حدود ۲۰ درصد از انرژی آمریکا را تامین می‌کنند. البته برخی از فعالان محیط‌زیست می‌گویند خسارات وارد شده به قشر کم درآمد به خصوص قشر رنگین پوست به دلیل استخراج اورانیوم برای تامین سوخت این راکتورها بسیار زیاد است. این مقوله در رابطه با از کار افتادن این راکتورها نیز صادق است.

نیروگاه اتمی

برایان هانسون (Bryan Hanson) معاون مدیرعامل اکسلون در رابطه با خاتمه عملیات‌های این واحد می‌گوید:

زمانی که جامعه ما در حال چانه‌زنی برای افزایش استفاده از انرژی‌های سبز است، عدم پشتیبانی قوانین دولتی مبنی بر استفاده از سوخت‌های غیر فسیلی و پاک، جای تاسف دارد.

گفته می‌شود که حدود ۳۰۰ نفر از کارمندان این نیروگاه اتمی، به منظور پیشبرد درست خاموش‌کردن این نیروگاه به کار خود ادامه خواهند داد. باقی کارمندان یا در دیگر نیروگاه‌های تحت کنترل اکسلون مشغول می‌شوند یا جای دیگری به دنبال شغل خواهند گشت.

با این حال پیامد‌های منفی خاموش کردن این نیروگاه بیشتر از عملیاتی بودن آن گزارش شده و علاوه بر هزینه ۱.۲ میلیارد دلاری لازم برای این کار، منبع درآمد بسیاری از خانوار‌ها نیز حذف خواهد شد. همچنین تشعشعات رادیواکتیو نیز تا سال ۲۰۷۸ منطقه تری مایل آیلند را ترک نخواهند کرد. تا زمانی که نیرو‌گاه‌های جدید با تکنولوژی‌های جدید نتوانند جایگزین نیروگاه‌های قدیمی شوند، باید شاهد بحث و گمانه‌زنی درباره این تکنولوژی پر حرف و حدیث نیز باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • noisymind
    noisymind | ۲ مهر ۱۳۹۸

    نقل از ویکیپدیا: " در پی این حادثه حدود ۱۴۰٬۰۰۰ نفر از اهالی منطقه خانه‌های خود را ترک کردند. پس از حادثه تری مایلی آیلند، ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای برای مدتی در آمریکا متوقف شد."

  • molavy
    molavy | ۱ مهر ۱۳۹۸

    اگر همین موضوع تو غرب بود حتما شفاف اطلاع رسانی میکردن و نمیگذاشتن کار به اینجا برسه
    عههههههه
    آمریکا بوده؟
    هیچی مهم نیست

  • مجید
    مجید | ۳۱ شهریور ۱۳۹۸

    پس این گاوچرون ها هم برای خودشون چرنوبیلی داشتند که گندشو در نیاوردن! فقط بلدن روسا رو بکوبن!

مطالب پیشنهادی