ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شماره تماس‌های اضطراری
تکنولوژی

شماره تماس‌های اضطراری به دستور رئیس جمهور یکسان سازی می‌شود

با دستور رئیس‌جمهور شماره تلفن‌های اضطراری ساماندهی می‌شوند. «سید سلمان سامانی» معاون هماهنگی وزارت کشور ضمن اعلام این خبر گفت که باید در اجرای این پروژه از تجربیات سایر کشورها استفاده شود. سامانی عنوان کرد ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲ مهر ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۰

با دستور رئیس‌جمهور شماره تلفن‌های اضطراری ساماندهی می‌شوند. «سید سلمان سامانی» معاون هماهنگی وزارت کشور ضمن اعلام این خبر گفت که باید در اجرای این پروژه از تجربیات سایر کشورها استفاده شود.

سامانی عنوان کرد که وزارت کشور مطالعاتی در این زمینه انجام داده و گزارش آن هم تهیه شده است: «تکثر شماره تلفن های اضطراری موجب سردرگمی مردم شده است و بعضاً حتی در هنگام بروز حوادث که مردم نیازمند دریافت خدمات اضطراری هستند در تماس با مراکز متعدد ارائه کننده خدمات با مشکل مواجه می‌شوند. بنابراین باید بر مبنای این ضرورت عقلی و اجرای دستور ریاست محترم جمهور و وزیر محترم کشور این شماره تلفن ها ساماندهی شود. ساماندهی شماره تلفن های اضطراری شامل دستگاه‌های خدمت‌رسان نیروی انتظامی، اورژانس، آتش نشانی، هلال احمر و اورژانس اجتماعی است.»

شماره تماس‌های اضطراری

سامانی معتقد است که اجرای این پروژه مهم باید طبق جدول زمانبندی اجرایی شود. به گفته او طبق گزارشی که دستگاه‌های مسئول ارائه کرده‌اند قرار شده تا پروژه یکسان سازی شماره تلفن‌های اضطراری ابتدا به صورت پایلوت در استان هرمزگان اجرایی شود تا بعد از اجرای موفق، این طرح به سایر استان‌ها و در تمام کشور تعمیم داده شود.

سامانی می‌گوید این اقدام تسهیل دسترسی مردم به دریافت خدمات اضطراری و همچنین غیر اضطراری را دنبال می‌کند، به طوری که مردم در مواجهه با حوادث تنها با شماره گیری یک شماره تلفن تمام خدمات اضطراری مورد نظر را از دستگاه‌های خدمت‌رسان متناسب با آن حادثه دریافت کنند:

«با اعلام آمادگی استاندار هرمزگان در این جلسه روند و فرآیند اجرای این پروژه در استان هرمزگان همراه با مسئولان استانی مورد بررسی قرار گرفت و با هماهنگی بین دستگاه‌ها شاهد اجرای این پروژه مهم در آینده ای نزدیک در سطح کل کشور باشیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Haa Med
    Haa Med | ۲ مهر ۱۳۹۸

    چی شد کشورهای خارجی هم خودشون و همه چیزشون جیز و بد بود. چرا میخواید از روی اونها کپی برداری کنید؟!?

  • Mehran
    Mehran | ۲ مهر ۱۳۹۸

    کاش حقوق مردم رو هم یکسان سازی میکردن با حقوق خودشون

  • MK
    MK | ۲ مهر ۱۳۹۸

    کاش بیخیال اداره کشور میشدن. یه مشت دزد

مطالب پیشنهادی