ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایجاد ۱۵۰۰ میلیارد تومان ظرفیت برای صندوق‌های پژوهش و فناوری

صندوق نوآوری و شکوفایی قصد دارد توسط همکاری بیشتر با وزارت علوم، به ساماندهی صندوق‌های پژوهش و فناوری سراسر کشور بپردازد. در همین راستا اعلام شد که صندوق نوآوری و شکوفایی ۱۵۰۰ میلیارد تومان ظرفیت برای ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲ مهر ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۵

صندوق نوآوری و شکوفایی قصد دارد توسط همکاری بیشتر با وزارت علوم، به ساماندهی صندوق‌های پژوهش و فناوری سراسر کشور بپردازد. در همین راستا اعلام شد که صندوق نوآوری و شکوفایی ۱۵۰۰ میلیارد تومان ظرفیت برای صندوق‌های پژوهش و فناوری ایجاد کرده است.

در مراسمی که صبح امروز (۲ مهر) در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، «محمدصادق خیاطیان» عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با تشریح بیشتر جزییات همکاری با صندوق‌های پژوهش و فناوری تاکید کرد که برنامه اصلی آنها تقویت صندوق‌هایی است که بر اساس قانون اجازه همکاری با آنها را دارند.

به گفته خیاطیان صندوق‌های پژوهش و فناوری بر اساس قانون باید ۵۱ درصد از سهام آنها متعلق به بخش خصوصی باشد و همین موضوع می‌تواند دلیل حائز اهمیتی برای تقویت آنها باشد. او محورهای تقویت این صندوق‌ها را این‌گونه معرفی کرد: «استاندارد سازی اطلاعات مالی و حسابداری و اعتباری آنها، برگزاری دوره‌های توانمندسازی صندوق‌ها، تقویت ارتباطات فرا دستگاهی و شبکه سازی آنها و تقویت منابع مالی.»

خیاطیان اعلام می‌کند که در حال حاضر ۱۵۰۰ میلیارد تومان ظرفیت برای صندوق‌های پژوهش و فناوری ایجاد شده و نزدیک به ۱۲۰۰ میلیارد تومان خط اعتبار ویژه برای آنها نیز فراهم شده است. او باور دارد مسائلی چون استانداد سازی مالی و مشارکت در سیستم‌های بانکداری متمرکز (Core Banking) از جمله مواردی است که باید هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد تا برخی مشکلات صندوق‌ها حل و فصل شود: «همچنین ایجاد پایگاه اطلاعات صندوق‌های پژوهش و فناوری و ایجاد سیستم رتبه‌بندی و ظرفیت سنجی آنها از دیگر مواردی است که در دستور کار ما قرار دارد.»

«منصور غلامی»، وزیر علوم کشورمان نیز با اشاره به لزوم هرچه بیشتر این همکاری تاکید کرد که این مساله می‌تواند به شکل‌گیری زیست بوم فناوری کشور کمک کند: «در این زیست بومی که هم‌اکنون در حال شکل گیری است، نقش صندوق‌ها بسیار پررنگ است.»

غلامی همچنین تاکید دارد که نظارت بر روند کار صندوق‌ها نیز بیش از پیش انجام خواهد شد: «انتظار می‌رود که خود صندوق‌ها نیز برای به دست آوردن امتیاز مناسب و داشتن اعتبار کافی، با این نظارت‌ها همکاری کنند. ما قصد داریم در دوره جدید نظارت‌های خود را بر روند کار صندوق‌ها تشدید کنیم تا مطمئن باشیم که مشکل و خللی در فعالیت آنها برای اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان پیش نمی‌آید.»

«علی وحدت» رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشورمان نیز با اشاره به تشکیل کارگروهی، تاکید دارد که این کارگروه قصد دارد تا جایگاه صندوق‌های پژوهش و فناوری را در سطح کشور ارتقا دهد: «مشکلاتی قبیل عدم استقبال بخش خصوصی را می‌خواهیم حل کنیم و بیش از پیش با بخش خصوصی همکاری کنیم.»

وحدت تاکید می‌کند که صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه‌های خوب و سازنده و متنوعی را برای ارتقای صندوق‌های پژوهش و فناوری در نظر دارد. به گفته او آنها قصد دارند تا هم در قالب کارگروه تشکیل شده و هم در قالب خود صندوق نوآوری و شکوفایی، سرویس‌هایی جدید و مفید ارائه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی