ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل iOS 13.1 و iPadOS را برای آیفون و آیپد منتشر کرد

اگر هنوز آیفون یا آیپد خود را به جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل آپدیت نکرده‌اید، می‌توانید با خیال آسوده این کار را انجام دهید، چون اپل بعد از رفع باگ ها iOS 13.1 را به همراه iPadOS ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۵

اگر هنوز آیفون یا آیپد خود را به جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل آپدیت نکرده‌اید، می‌توانید با خیال آسوده این کار را انجام دهید، چون اپل بعد از رفع باگ ها iOS 13.1 را به همراه iPadOS منتشر کرده است.

پس از این که اپل iOS 13 را با کلی باگ در اختیار کاربران گذاشت، به این نتیجه رسید که برای حفظ آبرو هم که شده، آپدیت بعدی را هر چه سریع‌تر در اختیار کاربران قرار دهد و به همین خاطر در فاصله ای کوتاه iOS 13.1 را منتشر کرد.

با این حال iPadOS به عنوان سیستم‌عاملی مجزا برای آیپدها منتشر می‌شود که نسخه فعلی، اولین نسخه آن به حساب می‌آید. البته بسیاری از ویژگی‌های iPadOS و iOS 13.1 مشابه هم است. برای مثال قابلیت دارک مود، بروزرسانی فوتوز، اپلیکیشن Find My و دیگر تغییرات به وجود آمده، در iPadOS نیز مشاهده می‌شود. اما اپل قابلیت‌های انحصاری بسیاری را نیز برای این سیستم‌عامل در نظر گرفته است.

iPadOS

مهمترین آن‌ها مرورگر سافاری است که دیگر نسخه موبایلی سایت‌ها را درخواست نمی‌کند. بر اساس گفته‌های اپل، این مرورگر مانند نسخه استفاده شده در macOS بوده و کاربران در زمان وب‌گردی، مستقیما به نسخه دسکتاپ سایت برده خواهند شد.

همچنین پس از سال‌ها (واقعا سال‌ها) از این پس می‌توانید هر فایلی را از سافاری دانلود کنید. فایل‌های دانلود شده شما به اپلیکیشن فایلز رفته و از آن جا نیز می‌توانید با اتصال فلش USB-C (اپل برای اضافه کردن این یکی فقط یک سال زمان نیاز داشت) فایل‌های دانلود شده را به آن انتقال دهید. همچنین ویجت‌ها نیز می‌توانند داخل صفحه اصلی نمایش داده شوند تا دیگر تنها شاهد چند آیکون در این صفحه نباشیم.

قابلیت مهم دیگر نیز مربوط به ویژگی Slide Over می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های دیگری را روی برنامه اصلی اجرا کنید. این قابلیت به گونه‌ای طراحی شده است که انگار آیفون کوچکی در گوشه آیپد خود دارید. در iPadOS از این پس می‌توانید میان برنامه‌های Slide Over سوئیچ کنید و دیگر محدود به اجرای یک برنامه در آن واحد نخواهید بود. در ادامه می‌توانید قابلیت‌های iPadOS را مشاهده کنید:

iPadOS برای آیپد‌های ایر (نسل سوم)، ایر ۲، آیپد مینی ۴ و نسل پنجم، نسل پنجم و ششم آیپد، آیپد پرو ۹.۷، ۱۰.۵، ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی منتشر می‌شود. همچنین iOS 13 نیز از آیفون‌های ۶ اس تا آیفون ۱۱ پرو مکس پشتیبانی می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی