ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون شبکه بیسیم Sidewalk را مخصوص گجت‌های کم مصرف معرفی کرد

آمازون در رویداد سخت افزاری خود در سیاتل آمریکا، از شبکه بیسیم «سایدواک» (Sidewalk) رونمایی کرد. این پروتکل امن از طریق پهنای باند پایین، انرژی مورد نیاز دیوایس های اینترنت اشیا (IoT) را تامین کرده ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۴ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

آمازون در رویداد سخت افزاری خود در سیاتل آمریکا، از شبکه بیسیم «سایدواک» (Sidewalk) رونمایی کرد. این پروتکل امن از طریق پهنای باند پایین، انرژی مورد نیاز دیوایس های اینترنت اشیا (IoT) را تامین کرده و آنها را از فواصل دور به شبکه متصل می کند.

آمازون معتقد است بلوتوث و وای فای برد خوبی نداشته و شبکه 5G نیز پیچیده است و انرژی زیادی مصرف می کند. این شرکت به دلایل ذکر شده تصمیم به توسعه پروتکل جدیدی به نام سایدواک کرده است. «Dave Limp» مدیر ارشد بخش دیوایس آمازون در این رابطه می گوید:

«سایدواک یک شبکه کاملاً جدید است که در پهنای باند 900 مگاهرتزی فعالیت می کند. این شبکه برای ردیابی و به روز رسانی دیوایس های کم مصرف کاربرد زیادی خواهد داشت. مهم ترین ویژگی آن این است که به شما اجازه می دهد از فواصل دور دیوایس های خود را کنترل کنید.»

شبکه سایدواک آمازون برای متصل کردن دیوایس های کم مصرف به شبکه
Ring Fetch اولین دیوایسی خواهد بود که از شبکه بیسیم Sidewalk پشتیبانی می کند.

آمازون می گوید به کمک سایدواک می توان لامپ هوشمند، سنسورهای آب و هوا و حسگر باران را که نهایتاً در فاصله 500 متری قرار گرفته اند، به شبکه متصل کرد. همچنین در صورت ایجاد شبکه ای از اکسس پوینت ها می توان برد را تا فاصله 1.5 کیلومتر افزایش داد.

شرکت مذکور تاکنون حدود 700 دیوایس آزمایشی را به صدها خانه در شهر لس آنجلس فرستاده است تا با متصل کردن آنها به یکدیگر یک اکسس پوینت با پوشش وسیع ایجاد شود.

هنوز زمان زیادی تا عرضه نهایی شبکه بیسیم سایدواک باقی مانده چون مراحل اولیه آزمایش را پشت سر می گذارد. البته آمازون شبکه بیسیم خود را در اختیار سازندگان دیگر قرار داده تا آنها بتوانند متناسب با آن محصول تولید کنند.

قرار است از سایدواک برای اولین بار در گردنبند ردیابی حیوانات به نام «Ring Fetch» استفاده شود که سال آینده میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی