ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی اپل واچ سری 5 مدل 40 میلیمتری؛ افزایش 10 درصدی ظرفیت باتری

سایت iFixit به تازگی اپل واچ سری 5 مدل 44 میلیمتری را کالبدشکافی کرده که تغییرات اندکی را در مقایسه با اپل واچ سری 4 مدل 44 میلیمتری نشان می داد. حال سایت مذکور به ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۵ مهر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

سایت iFixit به تازگی اپل واچ سری 5 مدل 44 میلیمتری را کالبدشکافی کرده که تغییرات اندکی را در مقایسه با اپل واچ سری 4 مدل 44 میلیمتری نشان می داد. حال سایت مذکور به تازگی اپل واچ سری 5 مدل 40 میلیمتری را هم کالبدشکافی کرده که تغییراتی را در باتری نشان می دهد.

با باز کردن اپل واچ سری 5 مدل 40 میلیمتری به باتری جدید برخورد می کنیم. اپل بر خلاف رویه دیگر سازندگان که باتری لیتیوم-یونی را در فویل قرار می دهند، آنرا در یک قاب فلزی (احتمالاً از جنس آلومینیوم) جای داده. به گفته کارشناسان سایت iFixit اپل برای مدیریت بهتر فضا از قاب فلزی در این مدل استفاده کرده است.

در اپل واچ سری 5 مدل 40 میلیمتری قاب باتری آلومینیومی است

ابعاد باتری اپل واچ سری 5 مدل 40 میلیمتری با اینکه تفاوت زیادی با باتری اپل واچ سری 4 ندارد، اما 10 درصد ظرفیت بیشتری نسبت به آن دارد. (0.944 وات ساعت در برابر 0.858 وات ساعت). قاب فلزی باتری نسب به فویل انعطاف پذیر، فضای کمتری اشغال می کند. همین عامل سبب شده تا کمپانی کوپرتینویی از باتری پرظرفیت تر در این مدل استفاده کند.

باتری های لیتیوم-یونی که در فویل انعطاف پذیر قرار دارند با فشار یا ضربه ممکن است آتش بگیرند اما در اپل واچ سری 5 مدل 40 میلیمتری به کار گیری قاب فلزی در باتری سبب استحکام آن شده و احتمال آتش گرفتن آن را حین تعمیر کاهش داده است.

قاب باتری در اپل واچ سری 5 مدل 40 میلیمتری (چپ)، با فویل انعطاف پذیر باتری نسل قبل (راست) تفاوت دارد.

معلوم نیست چرا اپل فقط در مدل 40 میلیمتری اپل واچ سری 5 باتری را تغییر داده و چنین چیزی را در مدل 44 میلیمتری نمی بینیم. کارشناسان سایت iFixit معتقدند این کار کمپانی کوپرتینو نشین نوعی آزمایش مخفیانه دیزاین باتری جدید بوده یا اینکه مدل 40 میلیمتری به دلیل ابعاد کوچکتر به باتری اضافه نیاز داشته است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی